SME
Piatok, 7. august, 2020 | Meniny má ŠtefániaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vedci to chceli vzdať. Lítiovo-kyslíkové batérie sa podarilo vylepšiť (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

Prosím o zoznam SÚČIASTOK

z ktorých sa skladá batéria. Súčiastok, nie súčastí ;)
 
Hodnoť

AZ

150 nabití? Nie je to málo?
 

veru je pre mobil ci notebooky..

..Inak aj novy mobil za 5, 6 mesiacov nabijes minimalne 150 krat pri sucasnych velkych obrazovkach a hrani hier, ci pozerani videi to je normalne
 

Az na to

ze mobil sa odporuca nabijat ked ho mas a 50 percent kapacity. Tato bateria to ma skratka spocitane.
 

 

ta bateria nie je pre mobil a notebooky. Ved potrebuje prevadzkovu teplotu 150 stupnov Celsia. Mobil by si neudrzal v ruke :-).
 

Je to otazka ceny

Sak ked to bude take strasne lacne, tak nebude problem.
 

 

Ak by naozaj mala 10 nasobnu kapacitu oproti beznej baterii ako pisu, tak sa dostavame na ekvivalent 1500 nabiti klasickej baterie, co uz nie je tak malo. Skor by ma trapila ta prevadzkova teplota...
 
Hodnoť

Najlepšou batériou

je a bude plná nádrž tekutých uhľovodíkov
 

 

Aky uhlovodik konkretne lejes do svojho mobilu? Ci nebodaj radsej pouzivas nieco podradne?
 

Čistú slivovicu

kamko
 

 

V 18. storočí ľudia ako ty hovorili, že najlepšou batériou je a bude parný stroj plný vody s vrecom koksu povedľa.
 

Merná energia

hovorí jasne v prospech uhľohydrátov. Ak sa bavíme o chemickom resp elektrochemickom procese. Nepíšem nič o tom, ako tie uhľohydráty vyrobíme
 

 

Ani ja, moja poznámka smerovala k obmedzenosti toho pohľadu.
PS: Teoretická energetická hustota batérie Li-vzduch je rovnaká ako energetická hustota benzínu (cca 40 MJ/kg), ale to sme ešte stále na začiatku vývoja.
 

Vďaka za hint,

preverím si tú hustotu. Každopádne, ak je to teoretické maximum, tak sa k tomu vývojom budeme len približovať, ďalej sa nedostaneme.
 

 

Keď hovoríme o autách, netreba zabúdať ešte na to, že spaľovací motor dokáže využiť len zlomok energie paliva. Benzínový motor tak do 20 %, dieselový možno o 5 % viac. Elektrický motor 80 % a viac. A to nepočítam straty v prevodovke a mechanickom ústrojenstve, ktoré elektromobil nepotrebuje.
Takže je tiež pekné, že v nádrži mám veľa chemickej energie v podobe uhľovodíkov, ale reálne auto vie využiť len zlomok z nich. Tam už vylepšovať tiež nie je veľmi kde, existujú termodynamické limity.
 
Hodnoť

150...

... nabiti je strasne malo, to by mi na mobile vydrzala taka baterka presne 5 mesiacov.
 

 

ta bateria nie je pre mobil a notebooky. Ved potrebuje prevadzkovu teplotu 150 stupnov Celsia. Mobil by si neudrzal v ruke :-).
 

 

Použiješ kuchynskú rukavicu.
 

 

Mam lepsiu, na grilovanie, vydrzi 500 stupnov :-).
 

 

To už sú podmienky na profi batériu.
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Tech