Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Objavili galaxiu bez temnej hmoty, zaskočila astronómov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 > >>

zaskocilo ?

toho este bude pani vedci ....! ...

Tebe to vysvetli,

na kazni pan KUFA.

KUFA

mi je ukradnuty ...

ak nerozpoznas srandu, nechaj radsej tak ...

65 milionov svetelnych rokov daleko

a tolko podrobnost vedia, ako keby tam boli. Paradoxne, oveľa viac "vedia" o vzdialenejších objektoch než tých blízko. Prečo? Lebo čím ďalej, tým ťažšie alebo skôr nemožné im to vyvrátiť :)
Astronomovia môžu tvrdiť všeličo, nikto to neoverí , či je to pravda :)

Kopa veci sa da odvodiť aj len za pomoci merania žiarenia a aplikovania zákonov a teorii, ktoré poznáme a napodiv im to celkom vychádza. V takom veľkom merítku je docela jedno, že je to tak ďaleko. Overiť si to môžu všetci ostatní. Každý iný vedec, ktorý by im to vyvrátil by to mal ako úspech. Vedci sa netvária, že majú na všetko odpoveď. Snažia sa nájsť čo najlepší popis sveta a keď zistia, že im to nesedí tak hľadajú ako to napraviť.

Tých teorií vzniká viac,

než Smeráckych káuz :)

Čo sem pleties politiku? Koľko je tých teorii, keď ich je tak veľa? Samozrejme, že ich je viacero, keď ešte nevedia ako presne to funguje. Chápeš čo to je vôbec vedecká teória a ako veda funguje? Zatiaľ si ešte nepísal nič k veci, len tu spochybňujes bez toho aby si napísal niečo konkrétne.

Konkrétne, hm

čo sa konkrétne už len môže vedieť na vzdialenosť 650 000 000 000 000 000 000 km? 650 mld mld km.
1mld km, tj. 1000 milionov km je obrovská vzdialenosť, nieto skoro miliarda na tretiu km a oni na takú vzdialenosť povedia, že tam nie je čierna hmota, ktorú navyše ani nepoznajú.
Pripadá mi to, že niekto berie plat a musí vykazovať činnosť, najlepšie si preto vybrať nejakú galaxiu ďaleko v pr deli, aby to nikto nemohol overiť :)

S tou čiernou hmotou to je tiež také pofidérne, ak by bola akási čierna hmota v celom vesmíre, tak ako by cez ňu svietilo svetlo na prakticky neobmedzenú vzdialenosť?

Lenze sa pozeraju na objekt velkosti 200 tisic svetelnych rokov s obrovskou ziarivostou. Takze vidia velmi dobre co sa deje. Pozoruju spravanie sa galaxie na velkych skalach na ktorych posobi gravitacia. Ak by boli prikis blizko nevideli by ju celu. Tito ludia studovali na prestiznych univerzitach matiku, fyziku, astronomiu a pod. A ty diskutujuci na sme.sk im budes vucitat, ze nic nevedia? Bolo by to smiesne keby to nebolo trapne.

Hej, astronomickí a fyzikálni machri

Len aby za 20 rokov neprišli iní s 20-mi inými teoriami. A koniec koncov, aj tak je to jedno, je to tak strašne ďaleko vzdialenostne aj časovo, že to sa nedá ani predstaviť.
Aj trápny a smiešny laik má právo na názor, napr. aj taký, že Einsteinova teoria relativity je blbosť. Žiadne spomaľovanie času s rastúcou rýchlosťou a jeho spájanie s rýchlosťou svetla. Čistý nezmysel spájanie rýchlosť svetla s časom.

ale vies,

ze tu einsteinovu teoriu relativity si vies hocikedy overit napriklad tym, ze si v svojom mobile zapnes GPS, hej?

ako laik samozrejme mozes mat akykolvek nazor. nikto ti v tom nebrani. len sa potom nediv, ze ta ludia maju za blbca...

s tým GPS

je blud. Žiadne spomaľovanie času neexistuje.
GPS sníma cez viac satelitov viacbodovo polohu vysielača a prijímača a to je všetko, ináč povedané GPS by fungovalo aj bez Einsteina a jeho teorie relativity.
Baviť sa o Einsteinovej teorii relatiovity a vraj spomaľovania času je asi také užitočné, ako skúmať galaxiu 650 mld mld km. Ani jedno nedosiahnuteľné a nedokázateľné . Človek či aspoň človekom vyrobený objekt sa dostal do vzdialenosti tak 65 mld mld krát menšej a rýchlosť, kt. človek dosiahol je okolo 30 tis.krát nižšia , než želaná na eventuálne praktické využitie.Takže aj keby to bola pravda (pričom nie je), aj tak je to jedno , 30 000 násobný rozdiel v rýchlosti je nepredstaviteľný a možno nedosiahnuteľný.

bavi ta to

tu trollovat?

tak by som to nenazval,

snažím sa poukázať na (ne)dokázateľnosť takýchto vedeckých skúmaní a na ich (ne)užitočnosť.

"Milujem" aj informácie o budúcnosti, vedci presne "vedia", čo bude o miliardu či 5 mld rokov , ale nevedia, čo bude o rok, o 20 rokov. Ono sa to potom vedátoruje a berú sa za to peniažky ...

Tak asi na toto som chcel poukázať - nedokázateľnosť, neužitočnosť , ale peniaze na to idú.

nuz

lenze ta einsteinova teoria relativity je dokazatelna...a prikladom je prave to GPS. velmi presne hodiny letiace velmi vysoko a velmi rychlo. dost vysoko a dost rychlo na to, aby sa musela zapocitavat korekcia kvoli rychlosti aj vyske. a to presne v sulade s teoriou relativity.
bez zapociatania tej korekcie by GPS v priebehu dna stratilo presnost radovo v desiatkach metrov.

to ti ako dokaz nestaci?

nie,

toto mi nestačí.

a co by ti stacilo?

daj nejaky priklad...

Stroj času predsa :)

Zbytočne sa to budeme prehovárať, mňa nepresvedčíš, kedže teoriu relativity so spomaľovaním času približovaním sa k rýchlosti svetla považujem za nezmysel. Trocha vyššie som napísal, že najvyššia rýchlosť človeka je 30 000 krát pomalšia ako rýchlosť svetla, takže aj keby to bola pravda, tak je to aj tak nereálne. Ja považujem rýchlosť svetla a iného žiarenia jednoducho za fyzikalny jav ako povedzme rýchlosť zvuku a nepripisujem tomu nič viac, žiadne spomaľovanie času.
Obdivujem reálne výsledky vedcov a konštruktérov, nie fantazijné, hypotetické či nereálne, ako napr. skúmanie tej šialene vzdialenej galaxie či teoria relativity.

mozno keby si sa trochu dovzdelal

tak by si zacal obdivovat aj toho einsteina ci vedcov skumajucich sialene vzdialene galaxie...
svetlo samotne nerobi s casom nic. akurat rychlost sirenia elektormagnetickej vlny je hornym limitom dosiahnutelnej rychlosti a to v kombinacii s faktom, ze sa siri rovnakou rychlostou bez ohladu na rychlost zdroja ti v podstate velmi jednoducho da vsetky tie cachre-machre s casom ci dlzkou.
a aj pri 30 000 nasobne nizsej rychlosti su tie javy pozorovatelne...ked merias cas s presnostou na nanosekundy.
to GPS naozaj musi zaratavat korekciu kvoli rychlosti a vyske. to nie je moj vymysel, to je fakt, lahko overitelny.

co si predstavujes pod strojom casu?
teorie relativity nehovoria nic o cestovani do minulosti, akurat ze mozes cestovat "rychlejsie" do buducnosti. a to je samozrejme dokazane aj experimentalne.

ale ok, zi teda v svojom svete ignorujucom fakty.
btw, za rovnako fantazijnu povazujes aj kvantovu teoriu...a cez to vsetko to napises z pocitaca? ;-)

No ale tu je základ chyby, že svetlo sa šíri rovnakou rýchlosťou bez ohľadu na rýchlosť zdroja. Nie je to tak a potom nie sú ani žiadne čachre-machre s časom.
GPS by bolo, aj keby by Einsteinova teoria relativity nebola.
Vzdialené galaxie a Einsteinova teoria sú nevyužiteľné a neoveriteľné veci a také "objavy" nemusím.

Mám tiež takú teoriu a objav. Vo vzdialenosti 108 x väčšej než spomínaná galaxia je diamantová planéta v 3,5 násobnej veľkosti Jupitera a obiehajú ju zlaté a platinové mesiace . Úchvatné, využiteľné a dokázateľné, však ?
A svetlo pri priblížení sa k čiernej diere zväčší svoju rýchlosť nad rýchlosť svetla a stmavne na hustú tmavú hmotu. Úchvatné, využiteľné a dokázateľné, však ?

1 2 3 4 > >>