Streda, 25. november, 2020 | Meniny má KatarínaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ako vyzeral prvý medzihviezdny návštevník, ktorého sledovala aj Slovenka (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Zrejme loď Votrelca. :-)

skor Rama, nie?
aj tvar takmer sedi ;-)

No neviem, podľa mňa skôr Juno

Nene, toto bolo skor Bambino :-D.

Ale bez rastlinných tukov!

presne to ma napadlo...

...keď som prvý krát videl vizualizáciu :) Diskutérom pod Tebou, čo si robia posmešky len prikladám linky, aby boli v obrázku:
https://uloz.to/!HruwyrYh/ebook-clarke-01-setkani-s -ramou-pdf

Hodnoť

Mne je to jasné... O žiadny asteroid sa nejedná. Je to maskovaná vesmírna loď. Podľa všetkého sú to vulkánci a čakajú, kedy konečne objavíme warpový pohon, aby mohol nastať prvý kontakt. Len nepočítali s tým, že u nás sa eurofondy na vedu rozkradnú a budú musieť čakať podstatne dlhšie.

Hodnoť

Červenkastá... Hmmm... Komouši z vedľajšej sústavy prežrali budúcnosť svojej planéty, tak zháňajú novú. A našej sa vyhli oblúkom, lebo vedia, že sa rútime do tých istých sratchiek ako oni.

Hodnoť

Hehe klasika. K nudnej sprave, o ktoru by neodborna verejnost ani nezakopla, pridaju bud fascinuju vizualizaciu alebo nejaku zmienku o moznom mimozemskom zivote, a celosvetova senzacia je na svete...
a dva dni na to zacnu vychadzat clanky co to budu cele dementovat alebo brzdit ten rozbehnuty vlak ludi s bujarou fantaziou.

Hodnoť

Všetko lieta iba v smere letu planét

Vždy ma zaujímalo, koľko toho lieta mimo roviny ekliptiky. Ale že by sem "vlítlo" cudzie teleso a také veľké a tak blízko, že bude pozorovateľné som nečakal. To je "zážitok" asi na pár storočí dopredu. Zrejme bude zverejnený výskum o rovinách rotácie okolitých hviezdnych sústav. ... Urobil zatáčku a už je pre "iných" neidentifikovateľný. Koľko takýchto zatáčok už má za sebou? A aj tá zatáčka mohla byť iná keby bola poblíž niektorá veľká planéta. :-)

Sranda by nastala v okamžiku kedy by zátačku urobiť mal ale neurobil.

A zdraženie mlieka. (ako inak)

Skôr si myslím, že bude ako s asteroidmi alebo exoplanétami. Najprv senzácia, potom zaujímavosť, a nakoniec sa bude objavovať každý týždeň desať (aj keď asi nie v blízkej budúcnosti).

Môj skromný odhad je, že takýchto telies Slnečnou sústavou prechádzajú v každom okamihu desiatky, ak nie tisíce. Tento je akurát dosť veľký a prechádza vhodným miestom vo vhodnom čase, takže sme ho spozorovali.

To je možné,

ale vzhľadom k predstave o rozmeroch slnečnej sústavy je to naozaj unikát.

Spozorovali by sme blúdiaci "objekt" veľkosti nášho mesiaca keby prešiel kolmo k ekliptike vo vzdialenosti od Slnka ako Urán? Teraz možno áno, ale pred 15 rokmi asi nie.

"Všetko lieta iba v smere letu planét"

Neviem, aj ako laik v tom vidim nezmysel. Mozno v nasej slnecnej sustave, ale objekt priletel odkialsi zvonku a preto jeho vektor moze byt akykolvek.

Ani v našej sústave to nie je pravda, zopár asteroidov má retrográdne dráhy. No a samozrejme mnoho komét a teda aj meteoroidov tiež lieta opačne.

Hodnoť

To je len cudzi "dron" mapujuci vesmir :-).

Červený trpaslík???

Hodnoť

Len malá pravdepodobnosť zrážky ...

je to, čo nás chráni pred apokalypsou. Zem je veľmi malý objekt v obrovskom vesmíre a veľa letiacich vesmírnych objektov ju jednoducho netrafí. A je celkom pravdepodobné, že cez Slnečnú sústavu zavše preletí galaktický objekt, ktorý vôbec nezaregistrujeme, pretože je príliš malý, príliš tmavý, alebo aj príliš rýchly. Čo ak je to kus hmoty, ktorý urýchlil výbuch supernovy na enormnú rýchlosť, úplne nepredstaviteľnú v porovnaní s normálnymi "gravitačnými" rýchlosťami v Slnečnej sústave ? A keďže kinetická energia je úmerná kvadrátu rýchlosti, aj pomerne malý objekt by mohol mať nesmierne ničivé účinky. Žijeme nielen iba na Zemi, nielen v Slnečnej sústave, ale aj v Galaxii. S týmto nezvyčajným objektom sme si to teraz akosi viac uvedomili.

denník SME: jednoznačne sa NEJEDNÁ o mimozemskú vesmírnu loď