Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vedci rozlúštili, prečo si vtáčie vajíčka vyberajú svoj tvar (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Hodnoť

Zaujímala by ma tá zapadnutejšia hypotéza o vzťahu tvaru a lietania. Častokrát sa stane, že komplexné hypotézy, ktorá sa dnes potvrdzujú vyslovili ľudia pred viacerými rokmi len na základe pozorovaní a vtedajších limitovaných možností a dnes ich už len "potvrdzujú". V tomto prípade ani to, lebo zatiaľ ide len o korelácie. Osobnosti minulosti by si zaslúžili väčší kredit. Mnohokrát šlo o výnimočne nadaných ľudí, ktorý by s dnešnými technológiami dokázali nemožné. Jediným rozdielom je, že dnes je viac možností robiť otrocké merania do aleluja a nejaká korelácia z toho vždy vyskočí. A žiaľbohu celá veda je nastavená na číselné výkony a nie reálne pokroky. Tento objav mi príde pre dnešnú dobu typický - pomeriame 50000 vecí, lebo lacní študenti a stroje to zmáknu, vyhrabeme starú hypotézu a niečo z toho vypadne. Napríklad čiarka v Science. Na Slovensku by sme za to boli radi, akurát tu často chýba ťah na bránku kvôli nevyhnutnému počtu článkov, ktoré treba ročne publikovať (kúskovať výsledky a prezrádzať lepšie vybavenej vedeckej konkurencii vlastný progres), inak sa pracovný kontrakt SK vedca nepredĺži. Mno a za tie výplaty + personálne podmienky zvyčajne radšej pôjdu merať do Cambridge.

Hodnoť

Vie mi prosím niekto

preložiť do zrozumiteľnej reči názov tohto článku "Vedci rozlúštili, prečo si vtáčie vajíčka vyberajú svoj tvar".
Ďakujem.