SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Rozlúštili kód, ktorým Volkswagen klamal pri emisiách (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

A co kdyby akademici místo montování druhých vymysleli motor nebo palivo ktré by nevypouštěli emise? ee to je moc práce a moc přemýšlení. Jednodušší je kritizovat ničit co udělali jiní.
 

Dobre vravíš!

A najlepšie by urobili, keby vymysleli Perpetuum mobile.
 
Hodnoť

 

Iba príklad zvyšovania inteligencie áut. Auto vie, že je na teste, tak sa prispôsobí.
Aj človek sa snaží na teste prejsť s čo najlepším výsledkom. To predsa nie je klamanie, že na otázky odpovedám tak, ako chcú počuť, aby som dosiahol najviac bodov.
 
Hodnoť

 

Preco sa stale hovori o podvadzani? VW nepodvadzal - optimalizoval svoj kod pre dany presne definovany test. Testom presli, ci nie? Predpokladam, ze sa nikde nehovori, ze pri beznej prevadzke musia byt parametre identicke s tym v teste. Ze ten test zle postaveny predsa nie je problem VW.
 

 

No prave! To si vystihol uplne presne.
Aj ti "experti", ktori udeluju pokutu pre VW, ked boli na vysokej skole, robili skusky nestandardnym sposobom - na skusku sa pripravovali, aby dosiahli dobre (zelane) vysledky.
Keby boli skusani len tak, bez pripravy, v realnom zivote, tak by prepadli hadam aj vsetci do jedneho :-)
 

Jadro problemu je

ze uradnici chcu nizke emisie a zakaznici chcu vysoky vykon a VW musi splnit oboje (protichodne) zelania
 

 

Ved navrhni seriu testov, kde by sa nic neopakovalo a kazdy testovaci priebeh bol unikatny (aby SW jednotka auta neodhalila ze ide o test) a zaroven boli dodrzane rovnocenne podmienky pre kazdy jeden testovaci subjekt. Najmudrejsie mozgy sveta sa o teba potrhaju.
 

 

Preco by som mal cokolvek navrhovat? Mna za to neplatia. Ja len tvrdim, ze VW nepodvadzal, lebo danym testom presiel.
 

...

no to je práve ten problém. VW "nepodvádzal" v EU, lebo tu je definícia v zmysle "na testovacej brzde musí vozidlo... blabla".

V USA musí výrobca garantovať emisie v bežnej prevádzke (a nielen emisie, ale napr aj spotrebu).
Už sa tam natom spálil Hyundai a iní výrobcovia, ktorí tam uvádzali na konkrétny model rovnakú spotrebu ako v EU. Dostali pokutu a ahaho, zrazu upravili papierovú spotrebu na reálne čísla.
 

tie "reálne-bežné" podmienky sú aké?

ak nebudú exaktne zadefinované a ostanú len ako" reálne- bežné", tak vždy dokážem vytvoriť také "reálne- bežnhé" podmienky, že uvádzané emisie a spotrebu nik nedodrží.A to spôsobom jazdy,rýchlosti, zaťažením/stúpanie, zvolením trasy a nadmorskej výšky ako aj atmosférických podmienok.Ja si osobne myslím, že VW niet čo vyčítať.Boli stanovené testovacie jednotné a merateľne reprodukovateľné podmienky( na mieste, bez prekonávania vzdialenosti tj na mieste pri určitých otáčkach a zahriatom motore pod strechou skúšobne -a oni ich splnil.
 

 

toto je tu relativne casty problem - vacsina diskutujucich si mysli ze vsetci su idioti len on je lietadlo. Nie, asi to nebude zadefinovane len ako "realne - bezne" podmienky. Nechcelo sa mi to citat cele, ma to 6.6 MB a 484 stran, aspon dufam ze toto ten hlavny dokument na epa.gov (Final Rule for Control of Air Pollution from Motor Vehicles: Tier 3 Motor Vehicle Emission and Fuel Standards), ale myslim, ze ak sa zacitas, tak najdes presnejsiu definiciu. Good luck.
 

 

re "tie "reálne-bežné" podmienky sú aké?
ak nebudú exaktne zadefinované a ostanú len ako" reálne- bežné", tak vždy dokážem vytvoriť také "reálne- bežnhé" podmienky, že uvádzané emisie a spotrebu nik nedodrží"

po chvili googlovania
zhrutie test cyklov https://www.dieselnet.com/stan... - na pristup k niektory clankom treba mat ucet


Americke testovacie cykly
https://www.epa.gov/vehicle-an...

Standard Road Cycle (SRC) and Standard Bench Cycle (SBC)
https://www.dieselnet.com/stan...
na lavej trane Atlantiku musi vyrobca ukazat, ze auto splnuje emisne normy aj po 120k milach, niekedy az 150k mil

vid
https://www.dieselnet.com/stan...
"The vehicle “full useful life” period for LDVs and light LDTs has been extended to 120,000 miles or ten years whichever occurs first. For heavy LDTs and MDPVs, it is 11 years or 120,000 miles whichever occurs first. Manufacturers may elect to optionally certify to the Tier 2 exhaust emission standards for 150,000 miles to gain NOx credits or to opt out of intermediate life standards. In such cases, useful life is 15 years or 150,000 miles, whichever occurs first."

re "Ja si osobne myslím, že VW niet čo vyčítať."

nemozno vycitat to , ze sa naznazilo lepsie ten odrb zatajit....

re "Boli stanovené testovacie jednotné a merateľne reprodukovateľné podmienky( na mieste, bez prekonávania vzdialenosti tj na mieste pri určitých otáčkach a zahriatom motore pod strechou skúšobne -a oni ich splnil. "

pozri si lepsie te test cykly, su aj pri studenom, aj pri zohriatom motore, na rychlostnej ceste, v hustej premavke, na dialnici...
 

 

tzn. kazdy dopujuci atlet, ktory prejde dopingovou kontrolou, napr. aj tak ze zameni svoju vzorku mocu za cistu, nepodvadzal, lebo testom presiel?
 

 

Nie, kedze nesplnil zadanie testu - nedodal vlastnu vzorku. Ked je vsak v beznej populacii priemerna hodnota nejakeho hormonu 30, test hovori, ze maximalne 100, a atlet to ma nacvicene tak, ze pri testovani bude mat 99.5 (aj ked dopuje, len to vie spravne namiesat), tak ano, presiel. Mimochodom, presne takto to aj funguje - nikto nie je cisty, su len ti, co maju lepsich lekarov (prejdu) a horsich lekarov (maju o 1-2% niecoho viac ako vsetci ostatni, ale uz su to ti. co "dopuju", lebo o desatiny prekrocia hranicu).
 

 

alebo ako sv. Robert hovorieva: "zakon nebol poruseny", takze je vlastne vsetko v poriadku.
 

 

A aj je.
 

 

Vedel by si zaujat rovnaky postoj, keby podobnu vec spravili aj pre testy bezpecnosti alebo spolahlivosti? Napriklad naprogramovali by, aby pri crash testoch auto 2 metre pred nerazom zabrzdilo a tym padom sa znizila deformacia vozidla (viem ze taku vec by si hned vsimli ale bavime sa hypoteticky).

Pokial viem, tak vozidla maju predpisane emisne normy kt. musia splnat pocas celej zivotnosti vozidla, teda nie len pocas testovania. VW uviedol na trh auta kt. tieto normy nesplnali, vedeli o tom a vedome to zatajovali...
 

 

re "VW nepodvadzal - optimalizoval svoj kod pre dany presne definovany test."

presne tak, a preto su VW diesel homologizovane v Amerike len na jazdenie rovno a nijak inak a nie dlhsie ako nejakych 20 minut. Inak totiz nedokazu plnit emisne normy ;)

automobily ostatnych vyrobcov, kedze splnaju emisne normy aj pri otacani volantu a jazde dlhsej ako nejakych 20 minut, mozu jazdit po vsetkych cestach ;)
 
Hodnoť

 

ach jaj zasa banda chytrakov nado mnou.. jasne ze sa jedna jednoznacne o podvod.
VW proste vedel ze v dopredu definovanom teste neprejde tak vytvoril rezim ktory umelo obmedzil vykon pocas testu.. je to rovnake ako keby vyrobca procesoru umelo obmedzoval vykon aby sa znizila spotreba , pripadne vyrobca chladnicky aby sa znizila hlucnost atd atd..
 

 

ale ved presne to vyrobcovia procakov a chladniciek robia nie? :)
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Tech