Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ukázali revolúcie v medicíne, možno narazili na elixír života (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Hodnoť

A kameň mudrcov ešte nenašli?

Ten už je - PC s internetom :)

Ale k téme, doplním rozhovor s p. Prokopčákom o konkrétnejšie info:
Zatiaľ , opakujem zatiaľ, nie je možné zmeniť ľudské gény aby sme sa dožívali 100, 200 či 500 rokov, ale ide zmeniť-potlačovať efekty starnutia - oteosporóza, ortopedické problémy, alzheimerova choroba, senilita, kognitívne poruchy, demencia, srdco-cievne choroby, prepozície na infarkt, rakovina a pod. Teda vedci (v sev. Kalifornii a inde po celom svete) sa snažia , aby ľudia na konci života boli menej nemocní na starecké choroby.
Ako to robia? Zamerali sa nateraz na najprimitívnejšie bunkové organizmy, proste skúmajú procesy na bunkovej úrovni. Napr. kvasinky, ide ich ľahko namnožiť doaleluja (miliardy) a tak týždenne môžu preskúmať účinok 20-30chemikál (treba ich preskúmať tisíce). Ďalšie zaujímavé mikroorganizmy sú háďatká, ktoré vykazujú podobné vážne prejavy starnutia, ako je to u starnúcich ľudí - akumulujú sa u nich NEROZPUSTNE PROTEINY, ktoré sa vyskytujú v mozgu ľudí s alzheimerovou chorobou.
Ako prebieha starnutie a umieranie organizmu na bunkovej úrovni (senelita)?
Bunky strácajú svoju prvotnú schopnosť deliť sa a produkujú latky, ktore zabíjajú okolité bunky. No a vedci už objavili chemikalie-lieky-senolitiká , ktoré tieto starnúce bunky odstarnuju z tkaniva (zatiaľ u myší). Staré myši , ktoré už nevládzu behať na bežiacom páse ako mlade, po dávke senelitiká, podanej penorálne (ústne) vykazujú vydrž behania ako mladé.
A ake su zatiaľ objavene taketo lieky proti starnutiu?
METFORMIN (liek na cukrovku), ACARBOSE, 17-a-ESTRADIOL, RAPAMICIN.
Postupom času sa očakávajú ďalšie lepšie a účinnejšie chemikálie-lieky.

Niekto môže namietať, ale ved predsa za posledné storočie sa dlžka života aj tak predlžuje - áno, medicinskou cestou, lepším liečením rôznych chorôb, hlavne infekčných. No táto cesta je iná - zamedziť (stareckým) chorobám všeobecne, vymizne alzheimerova choroba, parkinsonova a len zriedka sa vyskytne rakovina.

No a nakoniec môžeme aj eticky zafilozofovať - Prečo vlastne chceme život predlžovať? Má to význam a zmysel? Aky je vlastne zmysel života? Žiť dlho? Alebo skôr plnohodnotne? Zem je preľudnená, nie je dostatok zdrojov, starých neproduktívnych ľudí pribúda ...

ukážte

mi človeka, alebo super vedca, ktorý si dokáže, čo i len o minútu predĺžiť svoj život...vo Sv. Písme je o tom jasne napísané...či je niekto veriaci, alebo nie, každý podlieha Božej jurisdikcii, či sa to niekomu páči, alebo nie.. takže elixíry života to je niečo také, ako keď môj známy vypil 2 l vína a potom videl ako mu pred viničným domkom ufóni oberajú jablká..

Čo tak nekecať o písmach a bohoch. Ale sa poobzerať kolo seba. Dĺžka života sa neustále predlžuje.

Verim ze k doktorovi zasadne nechodis, a iba sa modlis k bohu aby ta vyliecil. Inak si obycajny pokrytec a hlavne velmi slabucky veriaci, a mal by si sa vzdat svojej viery lebo jej nie si hoden.

kľudne sa na mňa príď pozrieť. Pred 300 rokmi bol môj zápal 100% smrteľný. Mám ďakovať bohu, alebo pokroku? Vlastne čiastočne máš pravdu, ďakujem bohu, že som sa nenarodil pred 300 rokmi.

Hodnoť