SME
Utorok, 17. september, 2019 | Meniny má Olympia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Špinavé mestá dostanú práčky vzduchu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť:   mínus indicator plus

 

hmm, takze jedna taka pracka (neviem preco radsej nie filter) bude cistit plochu o rozlohe 0,28 km2. kolko by sme ich potrebovali do mesta povedzme ako londyn s rozlohou 1 500 km2?
takze vybudujeme dalsie elektrarne aby sme tie pracky mohli fungovat na elektriku a aby mohli cistit vzduch, co uz teraz spinia aj elektrarne.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

co sa tyka spotreby, tak by sa to dalo

riesit vypinaním pocas odberovych spiciek. Inak by to mohlo vytvarat spotrebu v noci a to by bol prinos pre el. siet.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

lenze najviac sa znecistuje prave v spicke, v noci auta nejazdia a vsetko funguje len na nocny rezim
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hmyz

co na to odfiltrovany hmyz a dalsie zive organizmy?
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

Nečítal si? Budú z nich prstene, prívesky a manžetové gombíky.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

Hlavny zdroj znecistenia je

spalovanie pohonnych hmot. Nutne je znizit zavislot na pohonnych hmotach. Pokial by aut na spalovaci motor v mestach ubudlo, tak sa aj rapidne zlepsil aj vzduch. Netvrdim, ze by vsetky auta mali byt na elektrinu ale musi existovat diverzifikacia. Auta ktore vypustaju toxicke latky do vzduchu by mali byt zdanene.

Vacsina ludi vo velkych mestach ktore maju tragicku verejnu dopravu ako napriklad Ateny potrebuju auta denne, ale vzdialenost ktoru prejdu je len do 80km. Mensie elektromobily uz dokazu bezne fungovat na 2x taku vzdialenost. Auta aj tak vacsinu casu potom stravia na parkoviskach kde by sa mohli dobijat. Kludne aj cez panel na streche vozu. Ked tam pali cely den slnko tak urcite sa auto dobije aspon na par km. Cize stav baterie bude lepsi nez ked tam to auto clovek nechal pred svojou 8 hodinovou smenou.

Elektrina sa da vyrabat jednoduchsie a hlavne z roznych zdrojov. Nemusi byt bilancia statu tak znevyhodnena len preto ze musi nakupovat ropne latky z cudziny.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

auta, ktore vypustaju toxicke latky do vzduchu su uz zdanene davno :)

- Zaplatis najprv 20% DPH pri kupe auta.
- Potom zaplatis spotrebne dane z kazdeho litra a nafty - okolo 0,368 centov a potom este 20% DPH.
- potom sa samozrejme este vsetky auta bez ohladu na toxickost platia dialnicne poplatky, poplatky za parkovanie, podnikatelia cestnu dan. Vsetky poplatky za dopravu tovaru su samozrejme premietnute do ceny tovaru a platia ju konecny spotrebitelia.

Ja si myslim, ze zdanenia mame az az.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

DPH zaplatis aj pri kupe

elektromobilu, ktore su bohuzial este velmi drahe, pretoze masova vyroba este potrva nejaku dobu. Spalovanie motory maju zmysel v leteckej doprave mozno v lodnej, kde obrovske motory bezia v idealnych otackach niekolko dni v kuse (maju i filtre). Ale napriklad dieslove motori v meste napriklad v Europe kde byva aj chladnejsie je nezysel.

Vyroba a skladovanie energie v samotnom state je obrovska prilezitost aj pre ekonomiku. Dnes Slovensko nakupuje pohonne hmoty zo zahranicia a plati za to stovky milionov EUR. El. energia, ktoru dokazeme vyrabat, dokonca po dostavbe Mochoviec i vyvazat vy vylepsila celkove obchodne saldo. Stacilo by pokial by na Slovenku bolo na cestach 40 - 50% elektromobilov.
 
Hodnoť:   mínus indicator plus

 

mozes zdanit kazde auto kolko chces, vzduch to nevycisti, kym sa budu pouzivat. posledne vyskumy ukazuju ze znecistenie prostredia je uz dnes hlavnou externou pricinou rakoviny
 


Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Tech