SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Prvý pokus nevyšiel. Kedy budeme lietať rýchlejšie ako zvuk? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

 

Na concordoch lietali len preplatení darmožráči. Načo im stavať nové?
 

 

Aj prve auta mali len darmozraci, aj prve komercne lety vyuzivali len darmozraci.
Asi auto mas, takze tiez si darmozrac?
 

 

To je ináč. Auto mám, ale iba preto, aby som nestrácal veľa času cestovaním do práce a bol viac k dispozícii prežratým buržujom na zdieranie. Concordom nikto nechodil do práce, len na prietrtky.
 

 

A kto lietal na tych TU 144? Preplateni sudruhovia?
Nechapem, preco robis na buryujov. Zaloz si firmu a rob na seba, frajer.
 

 

Na TU 144, alias konkordski, nelietal nikto zo súdruhov. Rusi také lietadlo nevedeli zostrojiť. Francúzi tvrdia, že je to len úbohá kópia ich concordu, lebo ruskí špióni nedokázali získať všetku dokumentáciu. Doslova hovoria, že konordski je "fušerské inžiniestvo".

Takže žiadny súdruh sa neopovážil sadnúť do TU 144. Vyrobené kusy prerobili na bombardéry TU 160. Tých koľko padlo, to nevie nikto, ani nikoho to nezaujíma.
 

 

Stošesťdesiatka je úplne iný eroplán,
Veľká časť vyrobených Tu-144 sa zachovala: http://www.airliners.net/forum...
 

 

Porovnaj si hocijaku fotku oboch lietediel a uvidisa aku somarinu si napisal. TU160 ma uplne iny trup a hlavne ma menitelnu geometriu kridel? To by som chcel vidiet tu prestavbu.
 

 

No vidis, ty si tiez burzuj. To by o tebe povedala iba tak vacsia polovica sveta ktora ziadne auto nema.
A o 20 rokov ked pojdes na dovolenku v nejakom nadzvukovom lietadle mozes dalej hundrat ze ti ti burzuji takto skratili cas letu.
 

 

... a vyhodia ma na padáku nad dovolenkovou destináciou, aby som nestrácal čas checkoutom.
 
Hodnoť

 

Hm to je ta sranda. Vsetci mali radi Concorde, vsetci su fascinovany jeho technologiou, kazdy koho sa opytali na nom chcel lietat...akurat ze v praxi na nom nikto lietat nechcel.

Teda nie dost ludi aby sa rentovala prevadzka.

Pamatam si ze v 90tych rokoch sa tvrdilo ze letenka Pariz-New York stala okolo 250.000 SK. Prepocitane na dnesne peniaze by to musela byt neskutocna sumicka.

A dopyt zjavne neexistuje nadalej. Ono vyvoj typu lietadla je tak draha zalezitost, ze sa robia naozaj len mainstreamove kusy. Je viacero typov lietadiel, ktore by niektore aerolinky chceli ale kedze zaujem nie je dostatocny...holt smola.

Vid A380 neo, poriadne ULH, alebo projekt MOM (o nom sa teda este bude rozhodovat).
 
Hodnoť

Klimatické zmeny

Nadzvukové lietadlá ničia ozónovú vrstvu. Tým prispievajú celkom zbytočne ku globálnemu ohrievaniu.
 

 

Co ma ozonova vrstva s globalnym oteplovanim? A preco podzvukove nie a nadzvukova ano?
 

 

odbornici na klimatologiu sa ozvali zas :D
 


Najčítanejšie na SME Tech