Nedeľa, 15. december, 2019 | Meniny má Ivica

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Boli farebné a nevymreli. Vyvrátili najväčšie mýty o dinosauroch (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

Velociraptora (toho "pravého" - mongolského) by bolo vhodnejšie veľkostne prirovnať skôr k morke, než psovi... mal určite podobný postoj a tvar tela. Stačí pri pohľade na morku zapojiť fantáziu: miesto zobáka dlhší ozubený pysk, na krídlach 3 prsty s pazúrmi, predĺžený rovný chvost ... nejak tak mohol vyzerať velociraptor :)

Článok je tak formulovaný

že neviem "čo vlastne chce tvrdiť"...

Keď nám desaťročia natĺkajú formou literatúry, časopisov a filmov určitú predstavu, tak ju takú aj máme.

Osobne si myslím že to s tou farebnosťou nebolo až tak moc "bláznivé". Mimikry neboli objavené pred 200 rokmi. Maskovať sa potreboval aj predátor aj korisť. Medzi živočíchmi je stále najväčší extrémista človek. Nepozná mieru pri žrádle, pri pití, pri zábave, pri sexe, pri násilí. Dinoši existovali 150 miliónov rokov. Museli mať všetký potrebné vlastnosti na prežitie. Nám, ľuďom chýba ten základný inštinkt, striedmosť. Tento náš ľudský handicap bude osudný aj pre množstvo iných druhov.

no mozno je to aj prave naopak

nestriedmost je to co pohanalo ludi neustale dopredu.. Co keby si nejaky lovci a zberaci povedali: naco nam tento objav.. Ved po staru si nalovime dost.. Uspokojime sa s tym co mame.. No a boli by sme lovcami a zberacmi dodnes... (ak by sme medzitym nevymreli)

Striedmost je zakladny instinkt? Asi tazko. Zakladny zvieraci instinkt je zozrat vsetko co sa da, lebo najblizsi tyzden uz mozno dalsiu potravu nezozenies. Problem je prave v tom, ze mame zvieracie instinkty, ale clovek potravu zozenie vzdy -- staci zajst do obchodu -- takze sa musi proti prirodzenemu instinktu sam obmedzovat.

jojo uplne si predtsavujem toho rexa ako zacne zrat nejake ine zviera a v polke si povie ze :
"no uz mi staci nebudem to predsa prehanat" :-D alebo uvidi nejaku samicu a povie si no co nemusim si zatrtkat vzdy ked mam chut ako taky clovek :-D

ti sibe? clovek je praveze ten najstriedmejsi zivocich...kazdy den odklada kratkodobe potesenie a vymiena ho za dlhodobejsie... ci uz je to napr zadriavanim mocu alebo tym ze caka cely mesiac na vyplatu akoze predstav si takho dinosaura ako by sa asi spraval v podobnej situacii..

Hodnoť

S tym meteoritom je to otazne. Nedavno som sledoval dokument, kde tvrdili, ze vedci sa skor priklanaju k tomu, ze ich era pomaly koncila, suviselo to aj so zvysenou sopecnou cinnostou resp. meniacimi sa klimatickymi podmienkami a pad meteoritu ich zanik zrejme len urychlil, nieco ako klinec do rakvy.

Hodnoť

mam rad ked mi dinosaury

vyspevuju od skoreho briezdenia na okolitych stromoch. Jedna dinosaurica sedi uz treti krat tohto roku na hniezde na dosah ruky z terasy. Mame moznost pozorovat ako sa im dari, zjavne im nehrozi u nas vyhynutie.

Hodnoť

Raptor určite nie je zlodej, a tyranosaurus v skutočnosti vyzeral takto:

Hodnoť

otazka na niekoho co sa vyzna

dnesne vtaky su geneticky pribuzne dinosaurom.
ok.
zaujimama, ciste z technickeho hladiska, ak chceme toto povedat, potrebujeme DNA obidvoch zivocichov. Aby sme mohli porovnat.
Ziskat DNA u dnesnych vtakov, to rozumiem.

Ale ako ziskat DNA z dinosaura? Ked je stary miliony miliony rokov. Pokial viem, tak DNA molekula nie je velmi stabilna aby vydrzala miliony rokov. V TV som videl dokument, neaka vedkyna robila pokus z tzv. naked-DNA (vybrala molekulu DNA z bunky a dala ju na slnko) Po 2 hodinach z nej nic neostalo. Chapem ze naked DNA nie je to iste, ale predsa len, miliony rokov vs 2 hodiny.
Moze mi toto niekto kto sa vyzna vysvetlit?

Že ty veríš nato, že dinosauri a ľudia žili bok po boku a žiadny dôkaz ti to nevyvráti ?

jakobyn

ziadal som o vysvetlenie niekoho kto sa vyzna. My sme myslim uz spolu debatovali, teba nepovazujem za niekoho kto vie o com hovori.

Nepozeraj toľko rozprávky.

si komik.

jediny kto pozera vela rozpravok si ty.
Raz budu ludia ktori verili ze zivot vznikol na dne oceanu alebo na povrchu krystalu na posmech. To ti garantujem. Asi sa toho uz nedozijem, asi ani ty, ale toto skor alebo neskor stane.

Asi tak na posmech, ako ľudia, šo si predstavovali pánbožka na obláčiku ? :-)

ano ano

ano ano, pan bozko na oblaciku. To je tvoj najsilnejsi argument :)
To su tazke debaty s takymi ludmi ako ty. Ale to nevadi...

Nevyznám sa, ale píšu, že DNA v ideálnych podmienkach môže vydržať niekoľko málo miliónov rokov a že oživiť dinosaury je teda nemožné. S mamutami to pôjde.

Ale do budúcnosti by som nebol až taký skeptický, veda stále prekvapuje. DNA ako taká sa nemusí zachovať, ale možno prídeme na to, že sa zachováva nejaký "odtlačok" alebo obraz, podobne ako fosília nie je priamo kostné tkanivo, ale nerastné látky, ktoré doňho prenikli, stvrdli na kameň a zachovali jeho tvar. Fosília je teda zachovanie tvaru, akýsi obraz kosti.

A co takto nechat tu molekulu v bunke, tu bunku nechat vnutri kosti (ako je v zube alebo v kosti) a cele to nenechat na slnku ale supnut to nepriklad pod lad. Ked napriklad ladovec uvolnil telo Oetziho tak niekto si nemyslel ze by to mohla byt mrtvola stara 5000 rokov. V prvom momente zacali zistovat ktory horolezec sa zabil.

nerozumiem ti

mozes blizsie vysvetlit? Pri dinosauroch hovorime o milionoch rokov, nasiel sa neaky v ladovci?

1 2 3 > >>