SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Ukázali, ako môže vyzerať Hyperloop z Bratislavy do Viedne (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

 

Z nula na sto za 1,1 sekundy - to asi 3g, že?
 

:-)

Kazdy pasasier pred vstupom do kabiny povinne ukaze certifikat o absolvovani treningu v centrifuge. A vybavene.
 

ja si neviem pomôcť

vždy keď vidím článok o tomto, spomeniem si na simpsonovsov a monorail.
https://www.youtube.com/watch?...
 

Ja si neviem zase pomôcť ,

ale zisťujem , že pamäť národa sa po 50 rokoch resetuje a začíname znovu ako mimino! Také výbuchy vlastenectva tu boli pred 48 rokmu , keď sa robili zbierky na ALWEG ! Už iba čakom kto začne vyberať na Hyperloop !
simple8 dobre hovorí , a z nula na 800 za 5,8 - to je asi 8,8 G , že ? Na konečnej cestujúca verejnosť vystupuje usmiata , popiškaná , pokakaná a zvájomne ogckaná ! A za smiešnych 30 € z Bratislavy do Viedne .
 

 

To sa tu zasa zišla odborná špička SME. Bez ohľadu na to, či v nejakú realizáciu tohto projektu verím alebo nie - hneď niekoľko diskutérov tu naskočilo na tzv. bandwagon a rapoce sa tu o preťažení a tak podobne.

Naozaj úprimne si myslím, že týpci z MIT a podobne majú takéto veci premyslené už dávnejšie, bez ohľadu na vedecký potenciál diskutérov zo SME. Dopravné lietadlá taktiež lietajú rýchlosťou 800 km/h a nik z cestujúcich si v nich centrifúgy a bláznivé preťaženia neužíva.

To tu naozaj niekto verí, že nedokážu kontrolovať spomalenie a zrýchlenie na projekte, ktorý má úplne iné realizačné problémy? Aj to sa dá, viete? Kontrolovane zrýchľovať a spomaľovať. Holt, HTT a HTT One musia zbehnúť na SME, aby sa poradili s lokálnou studnicou odbornosti na všetko.
 

Aké je zrychlenie na lietadla ?

Aké je trýchlenie na Hyperloop ? Aká je brzdná dráha ? Išiel ste niekedy v živote naozaj rýchlym výťahom . Porovnávať rýchlosť 800km/h v lietadle a 800km/h v krabici od margarínu letiacej v rúre je naozaj vedecké zdôvodnenie naše , aj mojej diletantnosti?
Táško sa sadnite do kúta , počkajte , kým ten mladícký elán z Muska ajeho MIT vyprchá. Premyslené asi nie ! keď pred týždňom robili prvý pokus " na nečisto" na 300 metrovom úseku , dokonca bez rúry , lem tak do kopy piesku ! Skora ako vynálezca všetkého Jára da Cimreman .
Bohužial z toho mráčku nezaprší .
 

 

prosim o vysvetlenie rozdielu v cestovani lietadlom a krabicou od margrinu v rure pri rychosti 800 km/h.
 

 

No A? Kde je napisane, ze sa musi rozbiehat a brzdit na hranici svojich technickych moznosti? Rozbehne sa a zabrzdi takou rychlostou, aby naklad zvladol pretazenie. Cesta z LA do SF nebude trvat 30 minut, ale 32. Hotova "katastrofa".
 

 

do kuta si sadni ty :)
regulovat zrychlovanie a spomalovanie je na tom projekte je skoro to najlahsie :)
a pre cloveka je rychlost 800km/h v lietadle alebo krabici od margarinu letiacej v rure uplne rovnake :)

princip pohonu bude rovnaky aky sa pouziva v uz existujucich maglev vlakoch a tam nieje ziadny problem s rozbiehanim a spomalovanim a cestujuci nevystupuju ani post.ti, ani pos.ati a ani ogr.ani

sice si nemyslim, zesa ten hyperloop nejak vyrazne presadi kedze naklady budu enormne ale urcite to neskonci na tom ze by rozbiehanie a brzdenie ludia nezvladali a potrebovali certifikat z centrifugy :)
 

 

Myslím si, že ti to už vysvetlili účastníci vyššie, ale aj tak - rýchlovýťahmi a lietadlami sa presúvam častejšie, ako mi je milé a popravde, už čoskoro s tým dúfam skoncujem. Ale k samotnému rýchlovýťahu - vieš o tom, že aj v jeho prípade je jeho zrýchlenie smerom k zemi kontrolované? Ak by to tak nebolo, všetci v ňom by si namiesto veselého štebotania a čítania facebooku na obrazovkách mobilov v prvom momente otrieskali palice o plafón a bolo by po srande.

Ja stále netuším, kde tunajší diskutéri chodia na to, že hyperloop vo finálnej podobe (ak vôbec nejaký niekedy u nás bude) musí a bude zrýchľovať z 0 na 800 za necelých šesť sekúnd - ak to tak zariadia a bude zrýchľovať 20 sekúnd, to isté aj v prípade spomaľovania, čas cesty sa nijako výrazne nepredĺži. A nebudú žiadne migrény, centrifúgy a grcanice.

Na margo mladíckeho elánu - veľmi rád by som mladíkom bol, ale to žiaľ ovplyvniť nedokážem. O spomínanom vyprchaní elánu štebotali skeptici ešte po založení SpaceX, no myslím, že im v posledných mesiacoch vertikálnym pristaním na drone plošine v mori vypálil ujo Musk rybník. Trochu vyčkávania a z Falcona Heavy zaplačú aj Rusi, keď prídu o kontrakty.

Miernu dávku fantázie do toho nudného života, pane. Aj bratia Wrightovci sa spočiatku hrali s klzákmi a dnes si aj vďaka nim prevážame za dky krížom-krážom medzi kontinentami. Šťastie je, že sú ešte stále ľudia, ktorí uvažujú trochu inak ako ty.
 

Ale páni !

Nenavážajte sa do mňa ! Musk nič nevymyslel . Buď nemáte informácie , ale ste veľmi mladí a nadšený noninkami/ čo vás ctí/ ! O takejto rúrovej preprave sa tu hovirí veľmi dlho , zo železnou pravideľnosťou sa objavuje tento " vynález". Niečo ako lietajúce auto . Len je zaujímavé , že práve tieto dva vynálezi "dnešných dní" dostali práve zelenú na Slovensku ?
Som rád , že sú ludia ktorí uvažujú inak ako ja . Ja osobne sa považuje za veľmo progresívneho človeka , pragmatika . Ale dokážem sa nedchnúť iba realnymi vecami . Ale ani vy nie ste jeden z bratov Wrightovcov.
 

 

Stratil si argumenty vo svojej pôvodnej bitke a preto otáčaš pozornosť na niečo úplne iné? Kdeže tu niekto tvrdil, že "Musk niečo vymyslel"? Veď to nebolo podstatou a ani miestom verbálnej bitky ani jedného z nás, či už v prípade Hypeerloopu alebo SpaceX, tak prečo sa to pokúšaš prekotiť do istého známeho argumentačného klamu?

Tiež sa považujem za priameho človeka, pragmatika. A keďže som mal možnosť počas života spolupracovať s ľuďmi z fyziky a aeronautiky, viem, že tvoj postoj nie je pragmatický, ale doslova a do písmena skeptický. Aj v šestnástom storočí sa ľudia dokázali nadchnúť reálnymi vecami a o televízii či Internete ani len nesnívali.

Nuž a k tvojej otázke - prečo na Slovensku. Keby si si prečítal viac článkov o Hyperloope, zistil by si, že technológia ako taká nie je ani zďaleka najväčšou prekážkou v realizácii čo i len skúšobného projektu (nie modelu) - sú to byrokratické úkony ako získavanie pozemkov a súhlasy od vlád či lokálnych celkov. A Slovensko ponúklo zľahčenie tohto najnáročnejšieho procesu. Jednoduché ako facka.

Ostatné už nechaj na investorov a tých, ktorí chcú do crowdsourcingu ďalej nalievať peniaze. A myslím si, že taký AECOM, ktorý vstúpil s HTT do partnerstva, vie oveľa viac ako ty alebo ja. Nie len o zrýchlení a spomaľovaní, ale aj o tom, či je daný projekt reálne uskutočniteľný alebo nie. Bez ohľadu na to, čo si myslím ja.
 

 

hehe super, to som nevidel :)
akoze urcite to treba vyvijat, len by som do toho este par rokov nezatahoval Vieden a uz vobec nie skorumpovane Slovensko...
 

 

Tomu Muskovi mali najprv dat prednasku o Slovensku a az potom nech vymysla ten svoj plan :D
 

 

tiez som doteraz nepochopil preco si vybrali tieto 3 najhorsie moznosti :-)
maju k dispozicii celu zemegulu a oni zvolia envirofanatikov AT, zlodejov SK a nacionalistov HU. fakt divne
 

mne to vychadza 2,5 g

a na husenkovych drahach sa dosahuje aj 4 g.
a co pise WIKI:
Na krátky časový okamih trvajúci len 0,1 sekundy vydrží ľudské telo preťaženie až 83 g. Naopak pri dlhšom, rádovo tisíce sekúnd trvajúcom preťažení znesie ľudský organizmus len približne 2 g a aj to len v optimálnej polohe.

Takze ak sa to rozbehne do nejakych 50s a budes sediet v optimalnej polohe, tak budes mat maximalne zazitok;)
 
Hodnoť

Hyperbluf

sa v zakrute zlomi?
 
Hodnoť

projekt ako vysity pre nasich

hyper luuupicov...
 

:-D

Ak by kazdy rozmyslal ako Ty nikde by sme naboli. Ani na mesiaci.
Urcite ak niekto koncom 50 rokov povedal, ze poletime na mesiac tak ho vysmiali a aha v 69 sme tam boli .. a zlozitost toho problemu bola podla mna ovela vacsia ako hyperloop.
Musim ist dopredu a taketo projekty treba podporovat. Podla man by to bolo super mat takuto rychlo dopravu na zemi. Mne sa to zda velmi realisticke.
 

 

Od toho tvojho údajného nezmyslu z 50-tych rokov, "že poletíme na mesiac" do realizácie uplynulo 19 rokov. Teraz skús spočítať, koľko rokov trvá a ešte bude trvať spojenie našich dvoch najväčších miest. A potom sa vráť na zem.
 

1 2 3 > >>

Najčítanejšie na SME Tech