Pondelok, 14. október, 2019 | Meniny má Boris

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený
Táto diskusia je moderovaná. Nové príspevky sa zobrazujú až po schválení moderátorom diskusie. Viac informácií

Astronómovia, fyzik aj vesmírny inžinier. Ako vysvetľujú vedci záhadné údaje z Keplera (Späť na článok)

1 2 3 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)

Hodnoť:   mínus indicator plus

"Niečo také si však technicky vôbec neviem predstaviť, preto by som skôr veril na zatiaľ neobjasnený prírodný fenomén."
Preco, ale naozaj preco zavrhovat nieco len z dovodu, ze si to JA neviem predstavit??? Clovek ma stale tendenciu si mysliet, ze vsetky potencialne civilizacie su na rovnakej technickej urovni ako ludia, preto by nic vyspelejsie nemohli postavit, resp. ziadne ine civilizacie neexistuju. Lepsie je verit na nejaky neobjasneny prirodny fenomen... Paneboze, to je dnes veda zalozena viere? katastrofa

Hodnoť:   mínus indicator plus

Veda nikdy nebola založená na viere. Skôr na štatistike. A zatiaľ v 100% prípadov, ktoré sme na začiatku nevedeli vo vesmíre vysvetliť sa nakoniec vysvetlili cez prírodný úkaz. Teda "veriť" že za tým je prírodný úkaz je dosť dobrý tip/predpoklad. Ďalej, veda sa primárne stanží vyskúšať všetky možnosti zoradené podľa pravdepodobnosti. Nebude teda začínať overovaním hypotézi, že sú to mimozemšťania. Môj osobný laický tip je niečo cudzie na osy Kepler - hiezda čo napríklad vôbec nepatrí to jej sústavy.
PS: inak zostrojiť niečo tak veľké čo dokáže zatieniť hniezdu na 22% vyžaduje kopec materiálu. Mňa by zaujímalo skade ho tá mimozemská civilizácia má. Čo majú dutú domovskú planétu?

Hodnoť:   mínus indicator plus

Myslim si, ze ak by to naozaj bola nejaka ina civilizacia tak ak by dokazala postavit nieco tak obrovske, asi by cerpali material z inych planet. Mozno susediacich s nimi a mozno vzdialenejsimi. :)

Hodnoť:   mínus indicator plus

a mozno z tmavej hmoty :) ved my o tych ozahstnych fyzikalnych sialenstvach vesmiru nevieme skoro nic tak ako chceme vysvetlovat? :)

Hodnoť:   mínus indicator plus

Tmavá hmota (Dark Matter) nebolo práve najšťastnejšie pomenovanie. V skutočnosti ju mali nazvať neviditeľná hmota alebo dokonale priezračná hmota. Prejavuje sa iba gravitáciou, ale neinteraguje elektromagneticky - t.j. žiadne vyžarovanie ani absorpcia elektromagnetických vĺn, (teda aj svetla). Svojou gravitáciou však spôsobuje odklon svetelných lúčov podobne ako viditeľná hmota.

z tmavej hmoty? :)

Hodnoť:   mínus indicator plus

Polozit vsetky mozne hypotezy. Potom sa ich snazit dokazat alebo vyvratit. Lenze ked niekto co i len nacrtne, ze by sa mohlo jednat o cosi technologicky vyspelejsie, uz ho idu ukamenovat, lebo si nevedia predstavit, z kadial by napr. vzali na taku stavbu material. V mysleni sme sa vobec neposunuli. Davova psychoza ciha na kazdom kroku. A bohuzial je situacia z cias galilea stale rovnaka... Inkvizicia je v istej forme vzdy pritomna.

Hodnoť:   mínus indicator plus

problem je, ze si vacsina ludi nevie ani len zdaleka predstavit velkost vesmiru, a to, ze nie nasa slnecna sustava, ale nasa galaxia ako taka je absoludne zanedbatelna. jo to ako jedno zrnko piesku v saharskej pusti.
a odkial material? ale no, to fakt taketo otazky sa tu kladu? napr nase slnko je velkostou doslova trpaslik oproti uz objavenym planetam, ktore maju napr velkost nasej slnecnej sustavy, takze materialu je habadej..

Hodnoť:   mínus indicator plus

Plz, nejaky link na tvrdenie, ze nejaka objavena planeta je vacsia ako cela slnecna sustava ?

tak o tom neviem

mozes mi poslat nejaky link na studiu alebo clanok o obrej planete/planetach, ktore su velke ako slnecna sustava, a/alebo aspon take velke ako nasa hviezda? Dakujem
Asi to ani nie je mozne, lebo nieco tak velke by bolo aj extremne hmotne a tlak vo vnutri by spustil fuznu reakciu a uz by to bola hviezda. :)

ja som cital napriklad toto a spomina sa tam "planeta" 30krat hmotnejsia ako Jupiter (Slnko ma cca 10krat vacsi priemer ako Jupiter a cca 1000krat vyssiu hmotnost)

..

Coze, planeta velkosti nasej slnecnej sustavy ??
To si urcite napisal nieco ine ako si chcel, alebo je moznost ze cerpas informacie z nejakeho humoristickeho casopisu...

Najvacsia planeta, co do velkosti polomeru, je HAT-P-32b https://en.wikipedia.org/wiki/...
Ta ma polomer 2.2 krat vacsi ako Jupiter

Planeta s najvacsou hmotnostou je DENIS-P J082303.1-491201 b https://en.wikipedia.org/wiki/...
Ma hmotnost cca 30x vacsiu ako Jupiter

Obidve tieto planety su vlastne predpokladane hnede trpasliky a nie planety, ale ziadna ina znama planeta ich v tychto ukazovateloch neprekona.

Hodnoť:   mínus indicator plus

Ak aj náhodou myslel "hviezdu veľkosti našej slnečnej sústavy", tak tá najväčšia známa, VY Canis Majoris by siahala "len" po obežnú dráhu Saturnu.

Hodnoť:   mínus indicator plus

ano, dik za poopravenie, btw, tu je pre porovnanie: https://en.wikipedia.org/wiki/...

Hodnoť:   mínus indicator plus

Kto ťa ide ukameňovať? Veď aj títo vedci nie sú k existencii mimozemského života skeptickí, skôr naopak. To čo sa deje pri predmetnej hviezde je záhada a treba ju objasniť. Na to máme nejaké prístroje a postupy.
Btw, skôr sa mi zdá, že psychóza je na druhej strane (dôkazom je aj tón tvojho príspevku). Ako si napr, prišiel na to, že by hypotetickí mimozemšťania k svojej existencii potrebovali energiu z hviezdy tak ako my?

Hodnoť:   mínus indicator plus

barty, menej emocii a viac rozumu.

Strašná krivda.

Prosím ťa už prestaň, nedá sa to počúvať. Nikto tu nikoho nekameňuje. Nechápeš, že mimozemšťania zatiaľ nikdy neboli vysvetlením nejakého javu? Zato prírodné úkazy boli vysvetlením vždy. Tak prečo by vedec mal začínať s toukouto hypotézou. Najprv sa lepšie zamyslia nad prírodným vysvetlením a ak nič tak skúsia iné. Veď nikto striktne nepovedal, že mimozemšťania to nemôžu byť ani za svet. Ale je to nepravdepodobné.

A s Galileom to boli iné. Pretože heliocentrizmus odmietali aj napriek dôkazom. Bol to ideologický problém. Tu dôkazy niesú. Je to divné ale zatiaľ nič na mimozemšťanou ako takých neukazuje. Tak sa ukľudni. Bude sa to pozorovať a uvidí sa. A to je veda, tá správna, skeptická a nie tá, že všetkému verím, krížom krážom.

Hodnoť:   mínus indicator plus

Presne. A s týmto sa dá stretnúť v každom vedeckom odbore. Zrejme preto majú najväčší úspech vedci, ktorí nevedeli, že si to nemajú vedieť predstaviť.

Hodnoť:   mínus indicator plus

tak tak, sranda je, ze najnovsie objavy a potvrdene teorie z astrofyziky ukazuju vedcom, ze vlastne nic nevedia, a ze to co doteraz vedeli a povazovali za dane a nemenne, je pravdepodobne absolutne irelevantne a ze je vsetko zjavne uplne inak (temna, energia a hmota, teoria neexistencie hmoty ako takej, atd). to ze nejaky lokalny "fyzik" si to nevie predstavit neznamena, ze jeho nazor je akokolvek smerodatny a relevantny, skor naopak. staci si zratat pravdepodobnost neexistencie inej inteligentnej formy zivota vo vesmire, resp pravdepodobnost ze sme tu sami 1:((100mld galaxii x 100mld hviezd) x 8 planet), a kazdemu sudnemu cloveku musi dojst, ze je to absolutny nezmysel (aj statisticky), a tu panko spekuluje.. presne takto (egocentricky no zaroven bezvyznamne) vyzera aj nasa veda, bohuzial.

Hodnoť:   mínus indicator plus