SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Google tajne pracuje na novej generácii batérií (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

Google, SolarCity a Elon Musk

Tieto tri subjekty nedavno podpisali zmluvu na vyvoj solarnych a bateriovych aplikacii. Maju obrovsku financnu dotaciu od statu. Musk buduje fabriku v Arizone, najvacsiu na svete na vyrobu Li-Ion beteriovych blokov do elektrickych aut a najma v suvislosti celofederalnym programom solarnej elektrifikacie so SolarCity pre domacnosti. Tieto bateriove bloky su nabijane zo solarnych panelov a v pripade vypadku prudu, napajaju domacnost s elektrinou. Novy program SolarCity zabezpecuje $0 instalaciu solarnych panelov. Ucet za elektrinu takto klesa priblizne o 30%. Ak spotrebitel kupi solarne panely, od statu dostava 30%-nu zlavu, ktora sa vracia cez dane. Tieto peniaze sa mozu pouzit na splatky 30 rocnej pozicky, cim sa dalej znizuje mesacny ucet. Napr. v nasom regione platime 26cent/kWh, instalaciou solarnych panelov klesne na 12cent/kWh. K tomu patri 30 rocny serviz a 20 rocna zaruka za panely a invertery. Overovanie instalacie, aj stanymi organmi, je "free" (zahrnute do mesacneho uctu). ...
 
Hodnoť

google

Snas vyvinie lepsi elektrolyt a elektrody pr Li ion?
 
Hodnoť

Keby chcel google

Tajne na niecom pracovat, tak sa to SME nedozvie. Titulka ako z tupiek.
 
Hodnoť

Kazdy kto ma trochu rozumu na tom robi

Je to na 100% jasne ze buducnost su elektromobili a ine dobravne prostriedky na "baterky". Ja verim ze aj lietat sa bude na baterky. Ja o tom nepochybujem ...
 

Tak to ja o tom pochybujem.

A lietadlá určite nikdy.
 

Je pravda ze prudovy motor na elektrinu

asi nebude fungovat, ale ak by sa podarilo oprasit vrtulovy pohon za cenu ze to nebude lietat 950 ale len 750 km/h ale za polovicne ceny, tak si pis za zaujemcov hlavne na kratke trate by sa naslo dost. A to nehovorim o nakladnej doprave kde je rychlost este menej dolezita ako v osobnej.
 

mohol by

elektrickým prúdom sa dá vyvinúť obrovská teplota a následne ju chladiť náporovým vzduchom, resp. napr. oblúk ochladzovať elektrickým ventilátorom podobné by to, rep. to isté ako na prúdovom stroji
 

Bohužial veľa

čo by bolo , keby bolo....
PS. Hovoríme o horizonte 20-30 rokov , alebo o 200-300 rokov?
Zastaňme pri klasike . Veď ani nadzvuková doprava nie je dnes reálna .
 

 

 

Lietadlo sa dokáže pohybovať rýchlosťou 90 kilometrov za hodinu, v noci o tretinu pomalšie.
Linku Kosice - Bratislava das s trojchodovym obedom a vecerou v cene.
 

ked nebude ina moznost

a este maju podla mna perspektivu aj vzducholode:
http://www.hybrid.cz/stratosfe...
 

A čo ?

Ten solár zoberie jedného anorexického pilota , a kde je ten zbytok 600 pasažierov ?
Už iba toto ukazuje na scii-fi. Lebo pokusy zo solárnym pohonom sledujem už asi 10/ aj viac/ rokov a výsledok sa blíži k fiasku .
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 


Najčítanejšie na SME Tech