Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vesmírna loď pre turistov pri teste havarovala, jeden pilot zahynul (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Páni,stále tvrdíte ,že Antares má ruské motory ako v diskúsií? :D:D:D Ale inak podporujem vývoj sukromných korporácií do vesmírného programu.SpaceX je najúspešnejšia spoločnosť.Berte to tak ,že enormne zadlžené USA už nemá na vývoj vesmírneho programu,zato súkromníci áno.Túto víziu podporujem.
Som späť Nepoviem
Áno, Antares používa repasované ruské motory NK-33, ktoré majú korene v 60. rokoch a boli pôvodne určené pre sovietsku lunárnu superraketu N-1. Viac info o havárii http://www.osel.cz/index.php?c...
Maxim Gorkij
<< < 1 2 3 4 > >>

zabudni

tie suciastky sa vyrabaju na ukrajine.

Áno Castor 30.Prestante tu klamať.
Antares má motor Castor čo je americká vroba ,počas nehody je napísané o Castor.NEKLAMTE

Pane, neobviňujte iných z klamstva ak poznáte len časť pravdy. Takže áno, Antares malo AJ motory Castor, ktoré samo postavilo. Ale, a tu je veľké ALE na druhom stupni rakety. Aby ste to pochopil: rakety neletia do kozmu tak, že majú veľkú časť s motormi - oni majú takýchto častí niekoľko. Keď raketa vyštartuje, poháňa ju prvý stupeň , v prípade Antaresu s repasovanými 50 ročnými ruskými motormi. Následne, až prvý stupeň vyhorí (minie sa palivo), raketa ju odhorí a zapne druhý stupeň (kde Antares používa vlastné motory Castor). Ako ale si všimnite, raketa vybuchla po 13 sekundách, keď pracovali ešte ruské motory v prvom stupni. Kde je chyba, neviem, ale prestaňte arogantne útočiť keď tak veľmi nemáte pravdu.

* odhorí = odhodí

Sú to motory Aj-26 čo sú modifikované motory NK-33.Takže stále sa jedná o Americký výrobok.

Takže ak doveziem americké auto, spravím na ňom tuning tak už je to auto slovenského pôvodu? Lebo niečo také tvrdíte (mimochodom, celá hádka je od veci).

Pán s nickom Maxim.Máte pravdu,je to zbytočné.Takže želám pekný pracovný týždeň.

A aby som upokojil vášne: to, že sú motory ruskej výroby v tomto kontexte nie je nič, čo by proti nim vypovedalo. Práve naopak, ukazuje to na to, že súkromné spoločnosti nedokážu na trhu nájsť nič lepšie ako ruské motory staré 50 rokov, keďže USA po výbuchu Challengeru úplne prestali podporovať výskum rakiet a využívali služby ruských rakiet.

A ešte trochu technických údajov, aby ste si mohli potvrdiť, akú blbosť ste napísal: http://www.spaceflight101.com/...

Myslíte Aerojet?
To sú modifikované ruské motory ktoré boli licensované Americkou spoločnosťou Aerojet :D:D:D

Mimochodom, citujem z odkazu vyššie:
"Tato havárie nám opět připomíná to, co se stále snažíme opakovat našim čtenářům – kosmonautika a starty raket nejsou žádnou rutinou. Je to vysoce náročný obor, který se stále vyvíjí a výbuchy a nehody budou její součástí ještě hodně dlouho. Vlastnit soukromou firmu, která se probíjí na trh se svým nosičem, není ani zdaleka tak jednoduché, jak se někteří domnívají.
Exploze na startovní rampě 0A byla největší, která kdy na kosmodromu MARS, respektive na základně Wallops, nastala. Zpráva ihned obletěla celý svět a objevila se ve všech světových médiích od USA, přes Evropu, Rusko, arabské země až po Austrálii. Všichni vědí, že Antares ztroskotal. Smutné je, že kdyby celá mise dopadla dobře, kromě fanoušků kosmonautiky by se o ní nikdo nedozvěděl."

100 km

a som vo vesmíre,to je dobré,blbých je dost,možno na tom zarobia.Ja ostávam zatial na zemi.

Vie mi niekto vysvetliť, prečo NASA núti súkromné spoločnosti robiť všetko "od kolesa"? Potom nečudo, že sa dejú takéto nehody. Prečo im NASA nepredá už existujúce patenty a technológie, príp. aj fyzické kusy techniky, nehnuteľnosti a pod.? Proste niečo ako aspoň čiastočná privatizácia NASA. Nebolo by ľahšie vylepšovať už existujúce veci, ako skúšať všetko nanovo?

Naozaj sa tomu čudujem, a ak mi to niekto bližšie objasní, budem mu vďačný.

keby si do

niecoho, co ovladas ty a este dalsie dve-tri spolocnosti na svete, investoval biliony dolarov a celozivotne dielo armady vedcov, vlastne nie jednej generacie vedcov, ale rovno troch generacii vedcov, za kolko by si to akoze sprivatizoval? :)
O kto by to vedel za realnu cenu vlastne kupit? A preco by si vlastne privatizoval know-how, na ktory mas vlastne monopol /minimalne na svojom kontinente/.
Ja si myslim, ze raketova technika a vobec cela technologia okolo kozmonautiky je natolko zlozita a technicky, logisticky a hlvane ludsky narocna, ze na svete este DLLLHOO nebude ziadna spolocnost, ktora by to zvladala lepsie ako zabehnute institucie ako su NASA, ESA, RFSA, JAXA ci CNSA.
Dovod preco si to myslim: kym nebudu objavene nove zdroje energie a pohonu nosnych rakiet, tak vynesenie 1 kg materialu na obeznu drahu bude stat minimalne 4000 euro /to je idealny pripad za pouzitia davno vyvinutych a odskusanych systemov ako je rusky proton/ obvykle vsak cca 10 nasobne viac /napriklad system Pegasus/. Inymi slovami, takyto biznis nemoze byt rentabilny. Ak si taky produkt chcu predavat za 250 tisic dolarov na osobu tak to jednoznacne znamena, ze vo vyskume neurobili zdaleka to, co urobit mali. A to zase znamena, ze ja osobne by som do takej rakety nesadol ani omylom /aj kebyze na to mam peniaze/, lebo je velmi velky predpoklad, ze im to bude trieskat rovno na rampe.
Jedine ze by spaceX prisla s nejakou revolucnou technickou novinkou /zatial neprisla s nicim iba s velkohubymi vyjadreniami a par mrtvolami test pilotov/. Ziadna druha moznost dnes neexistuje a myslim ze to je jasne kazdemu, kto do problematiky trochu vidi.
PS: Sranda este len bude, ako budu platit koncesiu na vyuzivanie monitorovacie systemu na orbitalny odpad. To sa im to asi trooosku zase predrazi :-D

re:

Space X ma par mrtvych pilotov ? To odkedy ? A ked sme uz pritom Space X dalsi let bude pristavat na plosine na mori aby mohli raketu znovu pouzit cim sa dramaticky znizi cena letov... tieto pokusy su podla mna dost revolucne a odvazne.... pozri si toto video http://www.youtube.com/watch?v...

ver mi

ze keby to bolo take jednoduche s tym recyklovanim rakiet, robia to aj cinania, aj amici, aj rusi a aj japkovia. Kazdy z tych horespomenutych agentur ma len rocny rozpocet na vyskum taky, o akom sa tymto sukromnym spolocnostiam anilen nesniva.A to uz v niektorych pripadoch viac ako pol storocia. Dik za odkaz :-)

investori

dnes este stihnu predat akcie? v pondelok rano by mohli byt za dobru cenu.

Donedávna bol hlavný problém súkromných vesmírnych lodí, či sa bude Paris Hilton páčiť, že bude musieť mať pampersky. Virgin asi bude musieť priznať, že súkromné vesmírne lety sú ešte veľké sústo, keď amričania aj rusi zrušili raketoplány.

Rusi zrusili amici nie celkom....

Americanom pred asi tyzdnom pristal tajny raketoplan po dvoch rokoch vo vesmire:

Ano, videl som článok. Zrejme dokáže ešte viac ako veľký raketoplán. Menší je len preto, lebo nemá posádku. Nedivil by som sa, keby hore krúžil aj buran.

<< < 1 2 3 4 > >>