SME
Štvrtok, 12. december, 2019 | Meniny má Otília

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Londýn je zamorený viac ako Peking, Briti vinia Brusel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

...
vraj na novom zélande v r 2003 zdanili kravské p r d y nakoľko tam 90 percent vypusteného metánu produkovali kravy grganím a pr dením je na čase zdaniť dýchanie milý brusel
scott
<< < 1 2 3 4 5 6 7

 

uz je zdanene.......uz platis dan za kyslik.....
 

onedlho ti komunisti z bruselu

nariadia že môžeš denne vysr*ť len 20 dkg. hovien.všetko nad ti zdania 50 centami za každých 10 dkg. naviac.
kvôli tomu budú vyrábať špeciálne záchodové váhy.
toť boj eurokomunistov z bruselu za lepšie životné prostredie.
porazené istoty a solidarita!!!
 
Hodnoť

nafta patrí do kachiel

a nie do motora.
prečo teda vlády neznížia daň na benzín aby sa dostala cenovo na úroveň nafty?aj takto by sa mohlo pomôcť ovzdušiu,si myslím.
porazené istoty a solidarita!!!
 

Neboj sa dockas sa

len trochu inak ako pises. Vlady nechaju zdanenie benzinu ako je a zvysia zdanenie nafty aby bola drahsia ako benzin,. Ovzdusiu to pomoze a bude aj na predrazene zakazky pre spriatelenych podnikatelov. A chudobu nech trafi slak. vsak su si sami na vine ze nevedia zbohatnut.
 
Hodnoť

Diesel lacnejsi ako benzin?

No neviem, ale diesel v UK lacnejsi nie je, prave naopak, je drahsi ako benzin. Tomu som sa dost divila po prichode do UK.
 
Hodnoť

fakticka pripomienka...

Nafta v UK nie je lacnejsia ako benzin. Minimalne od roku 2000 nafta bola vzdy drahsia... Miriam, tebe sa to len tak kopi faktickymi chybickami v tych clankoch...
 
Hodnoť

 

A najlepsie je, ze na STK (emisiach) prejde vykuchany DPF tak ako u nas, tak aj v UK. Hlavne ze ma Brusel nizke CO2 v homologacnych tabulkach. Co sa potom deje s autom, tu uz nikoho nezaujima. Aku ma realnu spotrebu (CO2), ake sadze a NOx vypusta. Skuste si dat DPF OFF co.uk na googly, kolko kuchacov tam maju, snad viac, nez u nas.
Raz bola o tom reportaz na Markize, pytali sa Ministerstva Dopravy, ako to budu riesit a ze nevedia, ze sa pytali v Bruseli a zatial nedosali ziadnu odpoved. Benzinaci sa stazuju na vysoke ceny, naftaci veselo kuchaju a obyvatelia v mestach su nastvani, hlavne ze znizujeme CO2.
 
Hodnoť

To je opäť článok

"vycucaný" z prsta.Pochybujem,že v Londýne je lacnejšia nafta ako benzín.Mimo Londýna je nafta približne o 7-8 % drahšia aspoň od roku 2008.Ste to ale úbohí pisálkovia v tom sme.
 
Hodnoť

Ako je to so záchytom CO2 biosférou

Aj táto diskusia sa venuje priaznivému účinku CO2 v atmosfére na rast biomasy. Dokonca si niektorí myslia, že biosféra (rastliny a niektoré živočíchy) to zvládne a prebytočné CO2 z atmosféry odčerpá (veď tak to bolo aj v minulosti). Trochu sa ale zabúda na jednoduchý fakt, že biomasa sa po rozklade (horenie, zhnitie, zjedenie) opäť mení aj na CO2 (čiastočne aj na metán, ktorý je 25-krát účinnejší skleníkový plyn ako CO2). Fotosyntéza a vytváranie biomasy predstavuje teda iba recyklovanie atmosférického CO2 a skleníkový efekt atmosféry tak prakticky nezoslabuje. Je tu ale ešte jeden proces, ktorý je nádejný, lenže veľmi pomalý - ukladanie biomasy do fosílií pod zemský povrch (vytváranie fosílneho uhlíka). Tento proces predstavoval v minulosti asi 0,5 miliardy ton uhlíka ročne, čo sa ale rovná prirodzeného úniku fosílneho uhlíka do atmosféry (vulkanická aktivita a tektonika), preto sa za posledných 5 miliónov rokov pohybovala koncentrácia CO2 v atmosfére približne medzi 150 a 300 ppmv. Teraz však vypúšťame do atmosféry 10 miliárd ton fosílneho uhlíka ročne z využívania fosílnych palív a ďalšiu asi 1 miliardu ton ročne z ničenia tropických pralesov. To prirodzené trvalé ukladanie uhlíka do fosílií nemôže zvládnuť (najviac 1 miliarda ton ročne). To je predovšetkým príčinou rastu koncentrácie CO2 v atmosfére (v apríli 2014 už 400 ppmv, teda určite najviac za posledných 5 miliónov rokov).
 

 

Je zvlastne ze pri straseni 25 nasobnou ucinnostou metanu oproti co2 sa pravidelne zabuda uviest jeho koncetracia v ovzdusi. Ca 1800ppb, cize tvori 0,00018% atmosfery, CO2 tvori 0,04%. Takze aktualny ucinok metanu v porovnani s co2 je asi 11% (ak pocitam "vypocitanu" 25 nasobnu ucinnost). Navyse spektrum, v ktorom metan pohlcuje ziarenie je uz pokryte vodnou parou, takze ucinok je v podstate zanedbatelny.

Co sa tyka urovne CO2, znova sa pri vyjadreniach typu najviac za 5 milionov rokov zabuda uviest ze sa vyhrabavame z historicky najnizsich hladin co2, takze vdaka bohu za to.
Ak sme zacali na 270ppm a dostali sme sa na 400ppm, tak je to rozdiel 130. Ak by sme sa pobrali opacnym smerom a z 270 klesli o 130 na 140ppm, tak si tu uz asi nedopisujeme, lebo zivot na zemi by bol tesne pred zanikom.
 

Dopĺňam

Vôbec som nemal záujem strašiť 25-násobnou účinnosťou CH4. Iba som konštatoval známe fakty. Absorpčný pás CH4 sa nachádza v atmosférickom absorpčnom okne vodnej pary (na jeho okraji) http://en.wikipedia.org/wiki/F... , preto je CH4 dosť dôležitým skleníkovým plynom. Biosféra na Zemi sa adaptoval v posledných 12 tisíc rokoch na koncentráciu CO2 280 ppmv. Adaptačný proces biologických druhov na podstatne odlišnú koncentráciu CO2 môže trvať stáročia až tisícročia (v závislosti od druhu a regiónu). Počas ľadových dôb bola koncentrácia CO2 aj nižšia ako 150 ppmv a život na Zemi nezanikol, zmeny boli ale pomalé, takže na adaptáciu bolo času dosť.
 
Hodnoť

preco konecne

ked je technologia nie su auta len na elektrinu ci vodikovy pohon.To vsetci zdochnut musime_S
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Tech