SME
Utorok, 10. december, 2019 | Meniny má Radúz

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Londýn je zamorený viac ako Peking, Briti vinia Brusel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

Bombastický titulok
Bombastický titulok a článok opäť o niečom inom. Znečistenie ovzdušia a aj celkového životného prostredia v Londýne a v Pekingu sa naozaj nedá porovnávať, pretože je v Pekingu násobne väčšie, samozrejme, nejde len o NO2. Okrem toho redukcia emisie CO2 a používanie dieselových motorov je naozaj zanedbateľným problémom, pretože cekovú emisiu CO2 v EÚ to znižuje iba nepatrne. Dobre by bolo pri preberaní článkov z iných zdrojov to aspoň konzultovať s odborníkmi, ktorí tomu trochu rozumejú.
Lapin
"Okrem toho redukcia emisie CO2 a používanie dieselových motorov je naozaj zanedbateľným problémom, pretože cekovú emisiu CO2 v EÚ to znižuje iba nepatrne." A nie pes zakopany prave tu? EU tlaci na nizsie a nizsie emisie CO2 aj zo zdrojov co su nepodstatne a vyraba tak nove problemy?
WildcatYXU
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

hmm

problem je ten, ze existuje rozne alternativa pohonu vozidiel, ale kazdy na to kasle,pretoze bohaci chcu rizovat na rope.. a proti nim sa nepusti ani europsky parlament a ani nikto iny..
 

 

Ano, toto je jedna z obvyklych konspiracnych teorii. Zabuda vsak na to, ze prave taki isty bohaci co ovladaju tazbu a spracovanie ropy ovladaju aj vyrobu elektriny. A alakolvek ina alternativa pohonu ako elektrina je na urovni rozpravok. Elektrina ale pride. Technologie sa vyvijaju rychlo a pevne verim ze skutocne pouzitelny elektromobil bude dostupny do 10 rokov. Bohuzial, jeho celkova energeticka ucinnost bude velmi podobna autu so spalovacim motorom.
 

 

:) ako rozpravok? Na com myslis, ze funguju v brazilii? Na alkohol.. To nie su rozpravky a ako hovoris, technologie sa vyvijaju rychlo a keby kompetentni chceli a investovali do vyvoja tak by sme uz davno nejazdili na ropu.
 

 

Brazilia jazdi na alkohol, pretoze ma na to vhodne podmienky. Globalne riesenie to vsak nie je.
BTW, kto su ti kompetentni co maju investovat do vyvoja? Azda nie vlady?
 

 

vlady by mali dat impulz na to. Investovat by mali ti milionari topiaci sa v rope. Samozrejme ako som pisal.. kym nebude existovat poriadny stimul, resp. velmi profitujuca vidina zistku, tak sa do toho nikto nepusti, ba naopak, budu tento proces este spomalovat. Staci, ze na nejake riesenie prides ty doma, nejaka velka automobilka to od teba kupi a nikdy v zivote nepouzije, ale aspon bude mat patent, ktory nepouzije ani nikto iny.
 

 

Vlady impulz na odklon od ropy davat nebudu. Bolo by too proti zaujmom politikov - tym ide iba o vplyv. Cim viac penazi na rozhadzovanie, tym vacsi vplyv. Takze nebudu si zabijat sliepku znasajucu zlate vajcia - tym mienim spotrebne dane z ropnych produktov. Ropni miliardari tiez nemaju dovod na znizovanie svojich ziskov. Na druhej strane, neviem si dost dobre predstavit ze by taki Toyodovci (alebo taky Elon Musk) nejako velmi dbali o zisk ropakov. Ked budu mat pouzitelny produkt (ci uz z vlastneho vyvoja, alebo niektory z tych slavnych zasuflikovanych vynalezov neznamych geniov), budu ho predavat. Zatial tam vsak este nie su.
 

Upresnenie

Dodávam len toľko, že dieselový motor má, samozrejme, trochu nižšiu emisiu CO2 pri rovnakom výkone ako zážihový spaľovací motor, vzhľadom na emisiu iných škodlivých látok do ovzdušia nie je možné výhradné používanie dieselových motorov namiesto zážihových spaľovacích. Preto je celkový efekt z používania dieselových motorov v prípade redukcie emisie CO2 relatívne malý v porovnaní s emisiou CO2 z iných zdrojov.
 
Hodnoť

 

premiova zurnalistika
 
Hodnoť

 

Vyssie hodnoty ako Marylebone Road ma podla shmu napriklad Sturova ulica v Nitre. Tato investigativa mi trvala presne 2 minuty. Pani vedci a pani novinari maju asi zle tabulky.
 
Hodnoť

 

Ukradli mi temu, spiny jedni piratske :)

http://auto.sme.sk/diskusie/22...
 
Hodnoť

 

Londýnčania a co Vám bráni prijať nariadenie a používať len elektrické autá. Vzdy ste boli výnimočný tak do toho.
 

 

nadavat na brusel je lacnejsie vyrazne
 
Hodnoť

 

a za co briti brusel nevinia?
 
Hodnoť

ako spoznate

uboziaka a hlupaka? hlada vinu vsade okolo seba.
Mili london people, nikto vam nebrani chodit pesi, jazdit na bicykloch alebo kupovat elektromobily.
Nie je zla eu ta naopak nuti pouzivat dpf, zli su mamrdi ktori to dpf vyberu. Zli su uboziaci co obchadzaju emisnr normy, zla je lenivost a pohodlnost ludi.

Get real or shut the "fak" up
 

 

"Nie je zla eu ta naopak nuti pouzivat dpf, zli su mamrdi ktori to dpf vyberu."

Už ti to tu vyššie objasnili, DPF nič nerieši, pretože podľa návodu ho máš vždy keď je to potrebné vypáliť a pri tom vypaľovaní vyjde všetok ten sajrajt do ovzdušia naraz. Akurát to podmieňujú nejakou plynulou jazdou pri ustálenej zvýšenej rýchlosti, čím ťa akože donútia ísť vypáliť ten bordel mimo mesta. No z motoristami nevyebú, tí sa na nejaké ledabolé bezpríčinné vyvážanie mimo mesto vykašlú a vypália to (navyše nedokonale) v meste, však diesel už dnes patrí podľa expertov aj do mesta. A do toho istého mesta potom zavíta aj iný exot - smog.
 
Hodnoť

Ja sa vzdy divim

ked sa nadava na Brusel.Kto alebo co je to? Nejaka Bruselska stvrt ci ulica ci nic netusiaci belgicania?? Nie, Brusel, to je E Komisia, E Rada a E Parlament, vsetky zlozene zo zastupcov 28 krajin, Rada dokonca z premierov tychto krajin. A do posledne menovanej sme mohli nedavno zvolit svojich zastupcov, ale sme sa na to vykaslali, tak sa potom necudujme...
Btw, V Londyne som bola v pondelok a celkom dobre sa mi dychalo :)
 
Hodnoť

 

V zime tromfne znečistením ovzdušia Londýn každá druhá dedina. V každom dome kotol na tuhé palivo. Problém je v tom, že na dedinách kvalitu ovzdušia nikto nemeria. Z výsledkov by boli mnohí veľmi prekvapení.

Spaľovanie samotného čistého dreva spôsobuje v dedinách výrazne znečistenie. Najmä ak je dedine v doline a vysketne sa nejaká inverzia. A to nehovorím o tom, čo za toxický bordel sú ľudia schopný vo svojich kotloch spáliť.
 

 

"Spaľovanie samotného čistého dreva spôsobuje v dedinách výrazne znečistenie."

Ten skutočný dedinský smrad spôsobujú kotle na uhlie, prelepidlované pelety a podobný ekobordel. Hlavne z uhlia idú do ovzdušia oxidy síry a to je najväčší dedinský "prúser".

Samotné dobre presušené drevo, hlavne bukové je úplne v pohode kúrenie, čo sa týka emisií.
 
Hodnoť

 

od kedy je nafta v UK lacnejsia ako benzin??????? ked nieco pisem, tak si overim fakty......
 
Hodnoť

...

vraj na novom zélande v r 2003 zdanili kravské p r d y nakoľko tam 90 percent vypusteného metánu produkovali kravy grganím a pr dením je na čase zdaniť dýchanie milý brusel
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Tech