SME
Streda, 11. december, 2019 | Meniny má Hilda

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Londýn je zamorený viac ako Peking, Briti vinia Brusel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

haha Vivat EU
a jej hlupe ekologicke pravidla :D
svk_fan
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

 

@svk_fan Neboj, je len otazka casu, kedy ich Nigel Farage z EU dostane... a potom si budu robit zakony, ktore krajina a ludia skutocne potrebuje, neobmedzovani eurohujerskymi sprostostami ... mame sa na co tesit, nudit sa veru nebudeme... (hlavne Barroso, van Rumpoy & co) V Britanii to vrie a EU cakaju velke zmeny...
 

 

no uz aby to bolo :)
 

typicka reakcia na britsky bulvar

udaje z bloombergu sice suhlasia s datami who, ale ta automaticka skratka "moze za to brusel" je uplne mimo a uplne v style bulvarneho vyberania si toho, co sa prave hodi pre lepsiu citanost (najma po nedavnom uspechu ukip vo volbach do europskeho parlamentu). zoberieme jeden fakt, okorenime, nafukneme, pospekulujeme, ukazeme na niekoho prstom a hned je na svete clanok ako stvoreny na titulku daily mail. za sucasnej britskej situacie sa to dalo cakat, ale stale je to obycajne skratkovite myslenie, ak nie priam zavadzanie.

europska komisia momentalne vedie sudny spor s velkou britaniou ohladne ich systematickeho prekracovania limitov znecistenia ovzdusia (http://europa.eu/rapid/press-r...). bbc o tom pise vo viacerych clankoch, problem sa netyka len londyna, ale napr. aj southamptonu a leedsu: http://www.bbc.com/news/uk-eng...

toto ale nie je problem len uk, zjavne su na tom podobne zle (co sa tyka kvality ovzdusia) aj dalsie clenske staty: (znovu podla bbc) 17 z 28-ich statov prekracuje normy http://www.bbc.com/news/uk-268... pre zaujimavost, v tom istom clanku je jasne vyjadrenie profesora king's college na otazku "Some headlines have said the UK's air quality is worse than China - is that true?". odpoved je presny opak titulku tohto clanku sme...
 
Hodnoť

 

hej snazia sa dostat viac ludi z aut a autobusov, ale osobne som skusil jazdit bicyklom do prace (H'smith/Angel) a po tyzdni som to vzdal pretoze bezpecnejsie by som sa citil aj na D1-tke v pondelok rano. Niekedy mi to pripadalo, ze existuje kasta vodicov, ktori vytlacanie cyklistov gamifikovali a nejake tie body chcu po ceste do/z prace nazbierat.
Na druhej strane sa mi paci iniciativa ked je mozne si odrata par penny z dani ked chodite/jazdite na bicykli do prace.
 

Nuz

Co sa tyka jazdenia na bicykli .... Vdaka podpore bicyklov resp kupa bicyklov, tak som usetril &#163;250 pri &#163;610 bicykli + prilba + zamok + svetla ..... Co ja celkom pekne usetrenie na danich (splatenie mesacne pocas 12m) a neviem co ty povazujes za nebezpecne ale cez den rano aj npc a501 z angel na ox circus (angel kings cross euston.....) uplne v pohodicke :)
 
Hodnoť

Great smog a nový zákon

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D ziadny dalsi komentar TOTO nepotrebuje xD
 
Hodnoť

Dusík s kyslíkom sa začali zlučovať

to nedopadne dobre
 

A nedajboze sa hlinik

Odstahuje do Humpolce...mame poptakach!
 
Hodnoť

A rieseie je pritom uplne jednoduche

Stacilo by znizit sotrebnu dan na benzin tak aby sa diesel v osobnom aute neoplatil.
Ked som bol cca pred 15 rokmi v USA tak napriek hustej premavke vzduch v meste "vonal" benzinom. Pametate si este "vonu" klasickeho benzinu nepancovaneho biozlozkami? Ked som vystupil z lietadla v Prahe prve co ma zarazilo bol ten tazky sazami presyteny vzduch po nasich dieseloch.
Ja sa ludom nedivym, ze sa snazia usetrit na kazdom litri. Pri dnesnej cene paliva sa toto stava pre niektore skupiny luxusom a kupa plnej nadrze je rodinnym sviatkom. Takyto clovek nepozera dopredu, lebo proste na to nema financne. Nasledne pri poruche nebude kupovat nove PDF, katalizator a EGR, ale to vyhodi von a je rad ked zaplati klasicku "diesel trojkombinaciu" turbo, vstreky a dvojhmota. Smutne je, ze cena paliva je vyhnana hore umelo roznymi ekodanami a podobne. Jej znizeniu o cca 60% v podstate nebrani nic. Teda brani skutocnost, ze by v statnej kase zostalo menej penazi na zlodejinu a vynosny obchod z "teplym vzduchom" teda CO2 by skoncil.
Zase mame za co dakovat Bruselu a jeho nezmyselnym zasahom ktore nas jednak stoja obrovske peniaze, su nefektivne a robia priemysel EU neonkurencieschopny vo svete.
 

 

lacnejší benzín aby vzduch voňal benzínom? a to voláš riešením?
 

Treba citat a potom pisat...

Keby ste si poriadne precitali co som napisal tak nereagujete takouto hlupostou. Pisal som o tom, ze vdaka nezmyselnemu zvyseniu ceny benzinu, ktory ci sa to niekomu paci alebo ne je cistejsim palivom sme si mesta zamorili dieselom.
Asi Vas poburilo to spojenie benzin-vonavy a dalej ste necitali... Viem momentalne je "in" byt eko-bio a auta su vsetky fuj, ale to sa zmeni.
 

 

keby bol benzín lacnejší, viac by sa ho spálilo a bolo by viac emisií.
 

Ano to je pravda, ale...

No a presne toto napise clovek ktoreho vzdelanie a rozhlad konci pri letaku Greenpeace... Je to smutne, ale nemate absolutnu predstavu ake emisie a kolko produkuje ktory motor. Mate vobec predstavu o tom ako funguje spalovanie dieselu a benzinu??? Ale treba sa pozret akych emisii. CO2 je blbost ako cele globalne oteplovanie sposobene clovekom. Proste zemska klima ma svoj cyklus a clovek ho neovplyvnuje a rozhodne ne vypustanim CO2. Cely cirkus okolo CO2 je len a len biznis.
Teraz k emisiam. Benzin produkuje omnoho menej skodlivych emisii. Hlavne nema tolko sadzi. Problem dieselu je to, ze cim viac zvysujeme tlaky tak tym su castice mensie a tieto co vychadzaju z normy EURO V su extremne tazko vylucitelne. Ak myslite ekologicky tak treba zohladnit aj zivotnost komponentov motora lebo niekto ich musi vyrobit. Klasicky benzin atmosfera z auta strednej triedy pojde bez vecsej investicie 250000 km. Diesel vydrzi tak 120000 a potom to zacne.
 

 

ešte raz - keby bol benzín lacnejší, viac by sa ho spálilo a bolo by viac emisií. a tie ostatné upotené plky aj škoda komentovať., len pre tvoju infomáciu, diesel z podstaty veci vydrží dlhšie, lebo točí mene otáčok, takže opotrebenie trením je menšie. prestan už onanovať nad "benzínom atmosférou", máte to ako svätý grál. všetko je blbosť, len ja som lietadlo, však?
 

 

Ja som zazil opacne prekvapenie ked som roku 1995 bol na skoleni v Lyone. Ten smrad zo vsadepritomnych dieslov - vtedy bol este diesel s katalyzatorom neznamy pojem - bol hnusny.
 

...hmmm

...ibaze v UK je disel DRAHSI - ako benzin...
...zasa jedna nepresna informacia na SME...
http://www.fuel-prices-europe....
UK Petrol Prices for Thursday 29th May 2014
Avg Min Max
Unleaded 130.20p 124.9p 144.9p
Diesel 136.25p 131.7p 151.9p
Super Unleaded 138.72p 130.9p 159.9p
Premium Diesel 147.57p 139.9p 164.9p
LPG 71.51p 60.0p 79.9p
 

autorka "NOVINARKA" zije na slovensku

tak vychadza zo slovenskych zdrojov. kym nieco napisem, overim si fakty. co k tomu dodat...
 
Hodnoť

 

neverim, zli komousi co s***ru na ekoteroristov su menej zamoreni ako dobri a najlepsi ekoteroristi? :-))))
ale inak- postupom casu zjavne dospejeme tam kde boli cinski komousi v60tych 70tych rokoch - kilometrove zapchy bicyklistov - a to sme sa im smiali vtedy, ze su rozvojova krajina :-))) tomu hovorim pokrok...
 
Hodnoť

Bombastický titulok

Bombastický titulok a článok opäť o niečom inom. Znečistenie ovzdušia a aj celkového životného prostredia v Londýne a v Pekingu sa naozaj nedá porovnávať, pretože je v Pekingu násobne väčšie, samozrejme, nejde len o NO2. Okrem toho redukcia emisie CO2 a používanie dieselových motorov je naozaj zanedbateľným problémom, pretože cekovú emisiu CO2 v EÚ to znižuje iba nepatrne. Dobre by bolo pri preberaní článkov z iných zdrojov to aspoň konzultovať s odborníkmi, ktorí tomu trochu rozumejú.
 

 

"Okrem toho redukcia emisie CO2 a používanie dieselových motorov je naozaj zanedbateľným problémom, pretože cekovú emisiu CO2 v EÚ to znižuje iba nepatrne."

A nie pes zakopany prave tu? EU tlaci na nizsie a nizsie emisie CO2 aj zo zdrojov co su nepodstatne a vyraba tak nove problemy?
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Tech