SME
Nedeľa, 15. december, 2019 | Meniny má Ivica

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Londýn je zamorený viac ako Peking, Briti vinia Brusel (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

haha Vivat EU
a jej hlupe ekologicke pravidla :D
svk_fan
takže najradšej by si to mal bez katalyzátora a s olovom?
nevolajte ma -ová!
<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

 

Nie. Atmosfericky benzinak s nepriamym vstrekovanim a katalyzatorom. Dnesne turba s priamym vstrekom maju rovnaky problem ako diesle - vysoky obsah NOx a karcinogenne mikrocastice.
 

 

Heh, to je prave ta sranda vyvoja - jak sa dva nezmieritelne tabory postupne `merguju` :o)))

U dizlov a benzinov bude postupne jediny rozdiel pouzite palivo -> no pri danovej politike vecsiny statov bude stale dizel vyrazne vyhodnejsi (napriek rovnakej ucinnosti).

Usmejem sa, ked si spominam tak 20 rokov dozadu na nezmieritelne tabory `RISC fans` a `CISC fans` - kde doslo casom tiez k podobne srandovnemu vyvoju -> CISC zacal svoje `dlhe instrukcie` prekladat interne na viac jednoduchych a RISC nabral tolko specializovanych instrukcnych sad, ze spajat to dalej so slovom `reduced` sa dalo uz iba zo zartu :o))))

btw. podla mna turbo samo o sebe je vyborna vec - teda pokial je vyuzite s mierou a nesluzi k dopovaniu `minimotorcekov` ale naopak tvori vykonovu rezervu pre priemerny motor (kludne aj len v `non-cruise` otackach)
 

 

"U dizlov a benzinov bude postupne jediny rozdiel pouzite palivo -> no pri danovej politike vecsiny statov bude stale dizel vyrazne vyhodnejsi (napriek rovnakej ucinnosti)."

Tie štáty len čakajú, kedy bude v obehu 70% aut s dieslovým motorom a sadzbu daní prehodia. Veď z týchto spotrebných daní tieto štáty žijú. Diesel zožerie o 10-20% paliva menej ako porovnateľný benzín. Dane sú tiež nižšie. Čo myslíš dokedy? Keby od zajtra všetci razom prešli na diesel, tak štáty skrachujú! Preto je len otázkou času, kedy budú tie spotrebné dane opačné.

Keď si pozrieš sem: http://auto.sme.sk/c/7215244/c...

...tak v UK, Česku, Bulharsku a ešte pár krajinách EU sú priemerné ceny nafty už vyššie, ako ceny benzínu.
 

 

re "Heh, to je prave ta sranda vyvoja - jak sa dva nezmieritelne tabory postupne `merguju` :o)))"

ani nie, vid atkinsonov cyklus
http://www.fueleconomy.gov/feg...
toto je samozrejme pri standarde, ktory je omnoho prisnejsi na NOx ako EU standard....
 

Ako to vyplyva z toho

prispevku?
 

 

Jasne, veď je super žiť v za******j krajine, ale hlavne po slovensky....

Lebo my sme najväčší a my sme tu doma...
 

nejake pravidla treba

ale nie co vymysli nejaky uradnik v Bruseli... Napriklad ze treba znizit CO2 ale pritom zabudne ze sa tym zvysi NO :) Alebo hluposti ako DBF Filter, EGR ventil a podobne predrazene suciastky v autach ktore sa casto kazia. Ano vyprodukujem s nimi menej o 0.01g CO2 na km ale za aku cenu? Pritom za hranicami v UA nic take neplati a vzduch akosi nerespektuje hranice schengenu :) Keby sme sli este dalej USA a Cina chrla tony CO2 kedze nepodpisali doteraz ani Kjotsky protokol a nas budu buzerovat na emisnej az 0,1g :)
 

 

časticový filter nemá nič spoločné s emisiami CO2. čo máš proti EGR ventilu tiež netuším.
 

 

nema ale je to predrazena zbytocnost s obmedzenou zivnotnostou, myslis si ze tie 10rocne diesle za 5000€ co sa k nam vozia z Nemecka ho maju v poriadku? bud tam ani nieje alebo ked odide majitel auta zan neda dalsich 2000€ ale radsej ho vyhodi... Zbytocne to len predrazuje cenu novych vozidiel. EGR ventil podobne predzazena zbytocnost co znizuje CO2 len minimalne
 

 

DPF znižuje sadze.
 

to je v poriadku

netvrdim nic ine :) navyse de o princip
 

 

princíp že vždy pindáme o ekoteroristoch?
 

Neznizuje

len ich inde naraz vyfukuje (vypaluje), takze nakonec su aj tak vsetky von+dodatkove palivo na vypalovanie. Je to len blaf
 

 

takže vyfukuje alebo vypaľuje?
 

 

volajte ma vypatlaná
 

 

hahaha

K +
 

3/3

jezis, dalsi militantny dieselmaniak, dobre vies ako to myslel...
 

 

další benzín atmosféra mozog? viem ako to myslel a blbečkom naznačujem, že trepú kraviny. ked spáli sadze, tak ich nevyfúkne.
 

 

Znizuje sadze a zvysuje CO2 - pri regeneracii (vypalovani) zerie naftu. Tak si vyber ;-)
 

 

a teraz sa ešte zameraj na množstvo nafty, ktorú spáli pri regenerácii a jej pomer k celkovej spotrebe.
 

<< < 1 2 3 4 5 6 7 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie na SME Tech