SME
Štvrtok, 26. november, 2020 | Meniny má KornelKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vo virtuálnom Minecrafte vyrástlo celé Dánsko (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Uffff...peniaze dansky danovych poplatnikov....ci?
 

Žeby

prvé kroky do Matrixu?
 

 

pokial sa dana 'mapa' vyuzije pri vzdelavani skolakov (zvysenia zaujmu o spoznavanie okolia/geografiu/pocitace/IT/etc) pripadne cestovny ruch (zabavnejsia forma GoogleStreetview, pritiahnute mladych :) tak tych par krona co som aj ja cez dane 'prispel' ozeliem ;)

a ozaj rekonstruovat Danmarsku rovinu nemuselo byt tak narocne :P
 

 

pokial je dost ludi, ktory tych par korun ozeleju, tak to mala dat vlada na Kickstarter alebo na inu podobnu crowdfundingovu platformu. inak je to plytvanie verejnymi financiami.
 

ale to nie je biznis firmy

to je propagacia krajiny inou formou ako videoklipom na eurosporte :)
 

 

je propagacia krajiny nejake nedotknutelne zlate tela, na ktore ked sa vynalozia hocijake peniaze, tak je to vzdy opravnene a efektivne?

ako vyhodnotis, ci tato forma propagacie bola ucinna? je spravne vynakladat verejne financie na veci, ktorych ucinnost je otazna?
 

 

OK a potom by package alternativne od nich kupila Danska vlada aby vyuzila v edukacnom/propagacnom systeme? to je lepsia alternativa? to mi nieco pripomina ale nechcem pozerat smerom na SVK :P

takto aspon par chlapikov z Geodatastyrelsen sa pocas pracovnej doby (abo vo volnom case?) pohralo s MineCraftom :P

a pred tym ako zacnes dalej kritizovat skus preluskat Q&A na strancke GDS:
http://gst.dk/emner/frie-data/...

potom (verim) o plytvani verjenymi financiami uz pisat nebudes ;)
[abo ak hej, asi mam ine myslenie :$ ]
 

 

priznam sa, ze nerozumiem tvojej reakcii. prvemu odstavcu napriklad vobec.

precital som si aj Q&A a nejak som tiez nepochopil, ktore informacie z toho si myslel a aky je ich vztah k tomu, co pisem.
 

 

OK tak specialne pre teba skusim pomalsie a jasnejsie:

AD1: poukazoval si na plytvanie financiami. Ja som vychadzal z toho ze Christine Antorini, ministerka skolstva, bude chciet vyuzit Minecraft ako formu vyucby (co je super ako prilakat mladych!).
Podla tvojho navrhu by dajaka firmicka pomocou crowdsourcingu dany system vytvarala, kupovala mapove podklady a skladala mozajku a potom by ho Christine odkupila pre skoly?!? Zda sa ti to normalne? Cize firma dostane peniaze od ludi a potom este balik od vlady? Miesto toho aby statna institucia ktora ma mapove podklady 'doma' a len musi ich 'prelozit' do Minecraftu?

Moje tvrdenie o vyuziti v edukacnom procese (ale bez zainteresovanie ministerstva ;) viem podlozit clankom z TV2 [ http://beep.tv2.dk/nyheder/f%C... ]:
'It is Geodatastyrelsen providing the so-called free spatial data available in the popular computer game, and the 3D world can also be used in schools.

Pupils can, among other train spatial understanding of mathematics and construct works of art and buildings in art. The point is that they can make it out from reality and not from a fictional world, as has been the case in the past.

The free spatial data can also be used to motivate students to explore the countryside or in the city and bring the information home and build it into a Minecraft world. Finally, the hope also that the technology can be used in the interdisciplinary teaching.

- With the real Denmark put into a Minecraft world, we get even more opportunities to create learning. And the students also think it's more fun when it's their own house and street, the work from said primary school teacher at Ørestad School, Katrin Kristensen.'

Takze ano bude sa vyuzivat v edukacnom procese! [este nieco tu ale srry nam inu robotu ako si prechadzat tlac a google: http://www.cedi.dk/nyheder/ung... ]

Takze nie nie je to plytvanie! (aspon z mojho pohladu)

AD2: Q&A odporicam pasaz:
'Geodatastyrelsen would like to bring the free spatial data used in as many places as possible so that the community can get the maximum benefit from free of charge geographic data. With 'Denmark's free spatial data in a Minecraft World' hope Geodatastyrelsen to arouse especially children and teachers' interest in spatial data, because we meet them in a game universe they already know.'
(ze si to ty hodil som ti to do anglictiny, kedze ta g-translate je ako-tak pouzitelne a nie nechce sa mi to brushnut...snad pochopis podstatu)

a hlavne
'Denmark' free spatial data in a Minecraft World 'is a demonstration project in which Geodatastyrelsen will show the manifold possibilities of use of spatial data. Therefore, the server is only temporary. There will still be to download smaller chunks of Denmark on Map Supply after this date.

cize ide o demo-projekt kde chcu testnut ci tato cesta prezentacie/vyuzita GEO dat je OK

a este len tal bottom line: v Danmarku funguje nieco ako 'zapajanie studentov' do pracovneho procesu (vola sa to 'learning-by-doing'). neviem potvrdit (opat srry mam inu robotu) ale necudoval by som sa keby tento projekt vznikol ako studentska praca ;)

Howgh! uz som ti venoval brut casu a ozaj mam aj inej roboty ;)
 

 

u nas na slovensku sa argumentom "bude to zapojene do edukacneho procesu" ospravedlnuju kdejake multimilionove planety vedomosti, nekoncepcny nakup tabletov a pocitacov a dalsie veci. lebo popri "propagacii slovenska" a "zachovani kultury" a "podpore sportu" je "podpora vzdelavania" dalsou socialistickou floskulou, ktorou sa ospravedlnuje kdejake plytvanie.

mam pocit, ze ak by ten projekt vznikol zadarmo ako studentska praca, tak je to atribut, ktorym sa autori velmi radi pochvalia (alebo samotni studentski tvorcovia), nemyslis aj ty? takze z absencie tejto informacie predpokladam, ze to s velkou pravedpodobnostou nebola studentska praca.
 

 

AD1: ja pisem o Damnarku a nie Slovensku! neviem ako ty...

AD2: nie nebola to studentska praca ale napad jedneho a praca dvoch zamestnancov Geodatastyrelsen (geodet.uradu):
http://www.dr.dk/Nyheder/Andre...

uz sa nauc pouzivat google, please! a skus najst kolko penazi za to 'zhrabli'/kedy to robili a ako dlho im to trvalo/ci boli pouzite zdroje EU/kolko kazdy obcan kralovstva na 'plytvanie' prispel...mohol by si byt aj trochu iniciativny a nie len negativisticky naladeny :D

howgh! howgh!
 

 

maju tieto uvedene informacie vplyv na to, ci to je alebo nie je plytvanie verejnymi peniazmi:

kolko to stalo, kto to robil, kolko to vychadza na obcana, v ktorej krajine sa to stalo... ?

Podla mna nie. Podla mna o tom, ci to je alebo nie je plytvanie verejnymi peniazmi rozhoduje jedine: Kolko sa za to zaplatilo z verejnych penazi a aku hodnotu za to verejnost dostala.

Vies si predstavit, ze prides za svojim sefom, povies mu "Sefe, chcem budget na jeden projekt. Neviem sice povedat, co z neho vo vysledku budeme mat, ale mam dojem, ze nejaki ludia ho budu zadarmo pouzivat v blizsie neznamom pocte". Kam by ta asi sef poslal?
 

 

co by povedal sef? well asi najprv by ma poprosil prist tak o 10-20min, nech dokonci co ma rozprplane... potom by sme si tak na 30min sadli k prazdnemu papieru a rozdiskutovali navrh s tym ze na konci diskusie by boli plne tri papiere idei/navrhov/poznamok specifikujuc tvoje neistoty (v tom je on expert :P)...potom ak by bola sanca to napasovat do vyzvy nejakej grantov.agent. (pozor u nas nie su len financovane z dani ale aj sukromneho sektoru, takze danovy poplatnici nemusia priamo platit nic!) tak by ma poslal sadnut na zadnicu, spravit resers, nasledne spisat projekt, poslat Lone na FoundrisingOffice aby posudila, nasledne ak by formalne bol OK tak za Line aby sme dali dokopy budget a uz len podpis od veduceho ustavu (to formalitka) a mozem podavat projekt. Pokial by bol prijaty tak ficime a ludia (na zaklade diskusie a reserse by sme mali priamo cielovku) by dostali co chceli 'zadarmo' (ty to tak nazyvas, ale sam vies ze nic nie je zadarmo)....a my by sme ziskali know-how (take nieco nepoznas?!?!)

cize nie neposlal by ma do p***e, ako si myslis ty.

a v tom je ten rozdiel. nas tu ucia mysliet nie ako sa to neda, ale ako by sa dala i ta najblaznivejsia myslienka pretavit v nieco uzitocne....vies hovori sa tomu inovacia ;)
[a neboj poznam n-ludi i v slovakistane ktori myslia podobne pozitivne, tak skus otvorit okno a nadychnut sa cerstveho vzduchu :D ]

a k tvojej uvahe o plytvani verej.penazi, uz si nasiel kolko sa zaplatilo z dani a co za to spolocnost dostala? (napovedu 'imellem linen' najdes aj v mojich prispevkoch/linkoch ..tak skus pohladat..good luck a otvor to okno :P )
 

 

nie, nenasiel som, kolko to stalo a kolko z toho islo z dani.
a pochybujem, ze niekde najdem vycislenu hodnotu, ktoru za to spolocnost dostala.

nechap ma zle (co zjavne chapes). ja som sa dost dlho pohyboval v skolstve a trufam si povedat, ze toto je z hladiska vyuky somarina. preto aj predpokladam, ze ide o vyhodene peniaze, aj ked este neviem, kolko to stalo.
 

 

este raz, prosim rozlisuj 'na Slovensku' a v zapadnom/inom svete.

to co sa tebe moze zdat naivna/blba/nezrealizovatelna myslienka inde moze niekoho napadnut to prepojit s urcitym ucivom a zabavnou/lakavou formou detom do hlav vliat viac rozumu a co viac (a to preferuju) sposob myslenia (len tak na okraj, spoluziacka na jazykovke sa 'stazovala' ze deti chodia domov bez domacej...co nevedela ako portugalcanka pochopit...proste kazdy ma inak nastaveny system, niekto na robotnikov a ini sa snazia aby z deti vyrastli zdravo uvazujuce bytosti)

...ale ja viem na SVK je trend opacny, cim je slovac hlupejsia tym lepsie....(no offense just facing reallity)

ak by si cital tie linky co som ti pastol + aspon trochu sa namahal a pogooglil nasiel by si i vyjadrenie ucitelov/tvorcu k vyuzitiu v ucebnom systeme...

a k tym financiam, skus sa trochu potrapit, ja ozaj nemam cas, uz sa mi nazhavila masina a musim metat...good luck...
 

 

cize sa nevie, kolko to stalo :)
 

 

booooze s tebou diskutovat je ako hadzat hrach na stenu....len aby si ako Janosik neskoncil :/

a nemam ti este pripravit 200-stranovy vycuc z problematiky plus prezentaciou na 3.5hodiny!?!?!? DAFUQ? Skus pohnut zadkom (teda prstami :) a pouzit google! It's so easy!

a medzitym si pusti Home Made Mutant - Money's just a paper
[ http://www.last.fm/music/Home+... ]
...aby si pochopil ze nie vsetko na svete sa da merat sustanim papierov a cinkotom minci...

OH NO ONO...WHY!?!?
 

 

nie nemas pripravovat ziadny vycuc. staci mi jedno cislo - kolko penazi na to islo z verejnych zdrojov.
 

 

Je absolútne jedno, koľko to stálo, krajina sa spropagovala omnoho viac, než spotom na nejakej športovej stránke alebo inými reklamami s pohľadmi na úžasne nádhernú prírodu a milých (neufrflaných, večne len nekritizujúcich, na všetko nenadávajúcich ľidí, mrk-mrk) ľudí.
Dozvedel si sa o tom projekte? Áno. A už dávno, táto správa fičala minulý týždeň tuším. Účel to splnilo. Edukatívny charakter je nevyčísliteľný.
Niektoré veci ťažko dokážeš hodiť za jedno číslo do excelovskej tabuľky a porovnať si ho s druhým.
Čo myslíš, vyberie sa viac zahraničných turistov navštíviť krajinu na základe fakt patetického spotu alebo výtvoru v Minecrafte?
 

 

Za prve, silne predpokladam, ze nemas v ruke ziadne ukazovatele, ktore by podopierali tvrdenie, ze krajina sa tymto spropagaovala viac nez nejakym spotom.

Pritom sa taketo ukazovatele daju ziskat a vyhodnotit tak efektivita z pohladu marketingu.

Za druhe, silne predpokladam, ze nemas v ruke ani ukazovatele o edukativnom prinose.

A opat, taketo ukazovatele sa daju ziskat a da s kvantifikovat edukativny efekt.

Niekto veci tazko dokazeme hodit za jedno cislo. Lasku alebo strach. Ale toto jedna z nich nie je. Marketing aj pedagogika uz desiatky rokov poznaju sposoby ako vyhodnocovat a kvantifikovat propagaciu znacky alebo uspesnost vyuky.

To by ale ludia nesmeli rozmyslat stylom "Nas nezaujima, kolko to stoji. Chceme to? chceme to!" (*)


(*) autor citatu Robert Fico pri otazke, ci bude sirokorozchodna zeleznica cez Slovensko rentabilna
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Tech