SME
Utorok, 24. november, 2020 | Meniny má EmíliaKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Nová technológia sľubuje nabiť mobil za pol minúty (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku


Hodnoť

lion bateria

v S4 ma 10 Wh (konkretne 9.88 Wh). To priblizne znamena nabijanie prudom 2.6A pri napati 3.8V jednu hodinu.
Pri 60 nasobnom zrychleni (povedzme za minutu) to vychadza na 2.6A x 60 = 156A prud. Pre predstavu, je to prud aky dava zvaracka do elektrod.
 

 

mozno je to napajane priamo 230V a transformacia napatia je riesena v tom stojane - primar tych 230V a N sekundarov s napatim 3.8V (jasne ze AC->DC), pricom kazdy z tych N DC sekundarov nabija urcity segment baterky a vo vysledku mame N sucasnych nabijani N-tin baterky, cim dosiahneme nabitie 1 baterky N-krat rychlejsie. to rozsekanie baterky na segmenty, pokial je pripojene externe napajanie si myslim ze by nemalo byt az take komplikovane.
ked to viac rozvinieme, idealne by mozno bolo bezkontaktne nabijanie (treba doriesit efektivitu) - tam by bolo mozno mozne nabijat miliony segmentov zvlast a mobil by bol nabity za jednotky sekund. samozrejme treba brat ohlad na moznosti zdroja :P
 

tu energiu

tam uskladnis tak ci tak, ci budes mat 10 subsegmentov s nizkym napatim nabijanych prudom 15 A, alebo 100 segmentov prudom 1.5 A alebo pojdes do riesenia s vysokym napatim (akumulator bude mat povedzme 380 V a mozes pouzit 1/100 prudy alebo 38 V a 1/10 prud)

Je to fasa ze sa to vie nabit rychlo, ale ja by som radsej nieco co sa nabija kludne aj 1 hod na 80% ale s vyssou kapacitou.

Hentoto by malo vyuzitie v elektromobiloch "natankujes" za par minut, kabel tam moze byt hruby ako hadica od cerpacky, napatovo to tiez moze ist do stovak voltov, uz len vyspekulovat odkial vziat ekologicky a ekonomicky lacnu energiu.
 

 

no tie segmenty som myslel prave preto, ze tam bude prudit prakticky tiez len prud 1/N a samotna baterka bude mat nominalne napatie stale len 3.8V. islo mi o to, aby netiekli stovy amperov cez privodnu snuru :) v podstate nikde nebudu prudit velke prudy, kedze tych N sekundarov by bolo galvanicky oddelenych.
a hej - pri elektromobiloch by sa to celkom aj malo opodstatnenie. napatie by mohlo prist kludne 10-22kV priamo zo stoziaru :D a nepotreboval by si ani brutal hruby kabel
no kabel hruby ako tankovacia hadica - mal som tu cest s takym kablom. to sa neda zdvihnut, tazke to je jak svina, prakticky je to cisty kov - ale jasne k autu tak hruby asi nebude treba (tie superhrube napajaju x strojov v zavodoch). tiez by sa to dalo vyriesit nejakym podpornym systemom... trocha som sice odbocil, ale spomenul som si na jednu brigadu pocas VS kde sme s takym jednym kablom naraz viaceri zapasili... :)
 


Najčítanejšie na SME Tech