SME
Utorok, 1. december, 2020 | Meniny má EdmundKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Na zákazníckej linke IBM bude odpovedať superpočítač (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Hodnoť

 

Zazrak... a ludia nebudu mat co zrat.
 

 

Taktak, Rozbijajme stroje!! Ako v 19. storoci :)
Vyzera to totiz na apokalypsu-ked telefonickym operatorom skonci job, planeta nebude mat co robit :)
 

 

India sa dostane do krizi, napadne od hladu cinu a skonci to tretou svetovou... ci ? :)
 

Zaujímavá by bola štúdia úmrtnosti

a náhlych mozgovo-cievnych príhod v dôsledku použitia dnešných Call Centier.
Keď som to pred dvadsiatimi rokmi začal predávať, tak som sa domnieval, aké to bude fantastické, keď zákazník dostane po jednom spojení s kompetentným človekom všetky informácie, ktoré potrebuje - lebo kompetenciu aj tomu najblbšiemu pracovníkovi Call Centra zaručí celofiremný informačný systém, obsahujúci všetky potrebné aj nepotrebné informácie.
Dopadlo to ale tak, ako s reálnym komunizmom a reálnou demokraciou. Z Call Centier sa totiž stali izolačné sanitárne kordóny znemožňujúce sa frustrovaným zákazníkom nielenže dostať k akejkoľvek zmysluplnej informácii, ale aj k niekomu, kto by tú informáciu mohol mať. Nemať spolužiaka v predstavenstve nemenovaného operátora, tak set-top box nerozchodím - a aj ten to zvládol len s maximálnym nasadením a porušením všetkých vnútrofiremných pravidiel. Keďže priemerný zákazník vie spravidla viac, než tie telefónne operátorky (minule mi napríklad jedna, z nemenovej distribučnej spoločnosti, núkala 13A istič :) celá ich činnosť sa zjavne sústreďuje na zavádzanie a klamanie. Aby lapili pacienta, tak im núkajú benefity, o ktorých ich zamestnáveteľ zrejme nemá ani tušenia - spoliehajúc sa na to, že si nikto nezapíše ich meno - a ak aj, tak to bude len svedectvo proti svedectvu :(
Takže nie je problém počítač (hoci aj IBM - aj keď tie zrovna nemusím) - ale to, čím ho kto nakŕmi. Keďže už dnes bohužiaľ vieme, čo to bude, najistejšie bude zahodiť telefón a keď niečo nefunguje, tak si v orsr.sk vyhľadať adresu konateľa a ísť to s ním vybaviť osobne ...
Ledaže by sa tie počítače naučili nakŕmiť informáciami aj samy. Čo by - po všetkých tých Sci-Fi filmoch z minulého storočia - už aj bolo načase :(
 

 

Kazdy rozhovor si nahravam. Tym, ze operator vie ze je nahravany, je to pouzitelne aj na sude ako oficialny dokaz.
 
Hodnoť

 

Skynet sa blizi... :)
 
Hodnoť

 

no, to s tym obdarenim UI je riadne pritiahnute za vlasy, ale uznam to :)))
ziadny stroj totiz nepresiel Turingovym testom UI.
 

 

Obavam sa ze turingovym testom by nepreslo ani vela Indov na IBM heldesku :D
 

ELIZA presla ;)

a tu vacsinu kratkych monotematickych rozhovorov s typickymi problemami pocitac isto zvladne.
Mozno ak si nebude vediet poradit, zavola cloveka a dajme tomu je tym 95% ludskych zdrojov usetrenych.
 

ale jasne :)

mne islo len o to, ze ked uz prispievam do technickej sekcie novin, tak by som sa mal vyjadrovat exaktne a nepliest zbytocne pojmy :) tie pocitace su naozaj vynimocne, komplikovane a prepracovane, ale stale to nie je ludska bytost a teda sa neda hovorit o UI.

keby tam napisali "obdareny neuralnou sietou" alebo nieco take, OK, nic som nepovedal. lenze UI to nie je len schopnost reagovat na nieco, co pocitac nema naprogramovane. to je aj schopnost reagovat na nepredvidatelne a absolutne iracionalne spravanie - ake casto vnimas u ludi.
 

 

Pokial viem, tak umela inteligencia ma daleko sirsi zaber, ako si myslis. Do umelej inteligencie patria rozne algoritmy, napr. geneticke, ... alebo zariadenia / stroje

Tu si mylis UI, ktora ma za ciel napodobnovat ludske spravanie, co je len subkategoria UI. V tomto pripade mas, ale automat, co na 100% turingov test nevyzaduje, zato 90% pripadov moze urychlit.
 
Hodnoť

re:

elza 2.0
...
inu, myslim ze servis bude lepsi ako s tym, co na hotlineoch/support v ibm pracuje
 
Hodnoť

takze ked sa niekto bude

potrebovat vyrozpravat a otestovat moznosti toho pocitaca, ma sa na co tesit? :D
 
Hodnoť

 

no co ja mam skusenost s hotline-ami tak s prstom vo floppaku...
 
Hodnoť

Call centra v Pozon na dunaji!

Hodnoť

Watson

Videl som dokument o tomto specialnom IBM sueprpocitaci ako sa pokusal vyhrat v obdobe Riskuj v USA. Tak mali s nim dost problemy naucit ho hladat na Wikipedii a pod., davat si veci do suvislosti a spravne odpovedat. Zistili ze nieje dobre mu zadavat do databazy pravidla ako ze ked clovek zomrie tak uz nieje zivy, ale skorej mu ukazovat prikaldy na ktorych sa moze ucit, naprikald ze prismeno "A" je aj "a" ci ma ine podoby. Museli prebehnut tusim 3 generalky kym mohol ist do televizie a porazit 2 majstrov co to snad vyhrali 20x. Raz to uz v generalke vyzeralo nadejne, len v poslednom kole po tom co mal jasne viac bodov ako super, tak ***** vsadil viac penazi ako bolo potrebne, otazku neuhadol a kvoli tomu prehral :-) Alebo otazka v ktorom mesiaci sa uslavuje den matiek, tak miesto toho aby povedal Maj tak udal datum... Nakoniec sa vsak doladil a naozaj jasne v tejto televiznej vedomostnej sutazi zvitazil. Naozaj sikovna masinka a na zakaznickej linke si ho dokazem predstavit odpovedat na otazky a riesit problemy :-)
 
Hodnoť

 

len pockajte brigadnici, za chvilu bude aj za vas pisat prispevky robot (navyse zakupeny z eurofondov).

Este aj gramatika sa zlepsi...
 

Lenže tento Watson

má UI, tamtomu by ale museli implamtovať umelú neinteligenciu, a to je sakra ťažší oriešok.
 
Hodnoť

 

Co Turingov test, ked to zvladne vybavit tohto zakaznika, tak to bude schopne ist do produkcie: https://www.youtube.com/watch?... :-)
 

1 2 >

Najčítanejšie na SME Tech