SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Disney zachránil Star Wars hry, našiel vývojárov (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 > >>

Hodnoť

 

no neviem prave EA

Battlefront III vs Battlefield 4
 
Hodnoť

 

EA dosiaľ z dobrých sérií pošahalo čo mohlo, takže výber to nie je až taký šťastný, no uvidíme...
 

 

Dragon Age sa mi stále páči, plus The Old Republic je tiež veľmi dobrým počinom :) Závisí od osobných preferencií...
 

Hravam

The Old Republic a zatial som spokojny. Vybral som si player vs. environment a pribehy sa mi pozdavaju. Hudba je klasika Star Wars, ktora patri k mojim oblubenym filmovym soundtrackom. Chvilu mi trvalo kym som na niektore veci prisiel, ale inac v pohode.
 

 

oj, kvoli EA ta hra bola vydana predcasne a to hlavne sposobilo ten prepad hracov par mesiacov po starte.
nehovorim o tom, ze pribehy robil BIOWARE, kral hernych pribehov a v Old republic su velmi priemerne a celkovo zle podane.
 

 

Prepad počtu hráčov nebol spôsobený tým, že by bola vydaná predčasne, ale tým, že

a) hra bola veľmi drahá (ja osobne som za normálnu verziu zaplatil tuším svojho času 40 libier) a chceli mesačnú platbu vo výške 8 libier.

b) bolo priveľa serverov - napríklad na Európu ich bolo, ak sa dobre pamätám, až 12, teda 4x PVP, 4xPvE, 4xRP a neviem, či ich nebolo dokonca až 16. Vzniklo z toho to, že napríklad na planéte Balmorra, ktorá je tuším štvrtá v príbehu Republiky, bolo denne dohromady tak 12 hráčov a skupinové misie bolo prakticky nemožné robiť. Ja si pamätám časy, keď som na jednu misiu zháňal troch ľudí aj celý deň. Potom prišlo spájanie serverov, ku ktorému došlo príliš neskoro a preto veľa hráčov odišlo.

Prečo sú príbehy v Old Republic priemerne a zle podané? Koľko postáv si došiel až na koniec ich class príbehu, že to tak môžeš napísať?
 

 

neviem ci mas skusenosti s tymto typom MMO, ale alfa omega je end game content - cize open world pvp, small scale pvp, dungeon a raidy. 90% hracov to hra preto a ich nezaujima, ze ty 2 mesiace po starte nemas ako robit skupinove misie a nemas ako expit...

open world pvp - uplny ale uplny fail, najprv neexistujuce a potom predstavili ILUM co bolo narychlo zbuchane bez vizie a konceptu. este aj zle prevedene.

small scale pvp aka warzony/battlegroundy - absencia niakeho ratingu, sutazivosti, iba random vs random... po case nuda

dungi - too ez

raidy - mega zbugovane, too ez.

zhrnute - 90% hracov nemali co robit v tej hre, alebo hrat zle a zbugovane herne mody. lebo robenie twinkov nie je priorita pre tychto hracov, scim asi neratali v EA. ale pri nich to je bezne, nie je to ich prva MMO hra ktoru potopili...

pribehy su priemerne, lebo su vacsinou lahko predvidatelne, nie moc originalne. proste herny priemer. zle podane - napr. dragon age 1 je tiez pribeh priemerny, ale je podany tak, ze ***** kocky, ked to hram. uz iba ten zaciatok ako ides rozvietit lighthouse a co sa tam okolo toho deje. proste wau. vyvoj postav - Loghan, parada... nic taketo som nezazil v old republic
hral som dokonca smugglera a jedi shadow + s kamaratom som sa bavil a on hral smugglera a jedi knighta. btw koniec jedi knighta... tak to bol cisty vysmech :D
 

 

O príspevok nižšie som napísal úplne jasne, že TOR hrávam od spustenia testovacích serverov. To, čo tu vypisuješ, sú tvoje osobné pocity. Skús si prezrieť editorialy od vývojárov, čo napísali o ich neúspechu a o dôvodoch, prečo im zrazu klesol počet subscriberov po niekoľkých mesiacoch.

To s tými príbehmi je iba tvoj osobný názor - nie fakt. Opäť dám do pozornosti prieskumy, recenzie a skúsenosti väčšiny hráčov - vyzdvihujú práve storyline. Mimochodom - ja osobne som prešiel okrem Imperial Agenta úplne všetky príbehy, všade mám level 50 a niekde už aj 55 a môžem prehlásiť, že tie deje nie sú až tak ľahko predvídateľné, hlavne nie u Consulara, u Imperial Agenta, u Sith Sorcerera a u Commando.

Dragon Age 1 detto - mne sa príbeh páčil a nie len mne...
 

 

vyvojari a ich grafi... takze odtial mas tu super info, ze niaky noob si nevedel expit skupinove questy a preto leftol ??? to nemyslis vazne... stacilo si citat v tej dobe hocijake velke fora a vedel si kde je problem, smutne ak si developeri hudru stale svoje :)
(btw hra bola -+ tak isto draha ako wow)

do pozornosti davaj recenzie, ale musis pochopit, ze recenzent porovnava v ramci MMO, kde skutocne tie pribehy nemaju obdobu. ale porovnaj to s pribehmi od bioware single player games a zistis, ze su nic moc.

dragon age kostra pribehu - si nula, zvolia ta aby si zachranil svet a zabil draka, ktoreho nikdo nevie porazit. Sprav par dolezitych questov, aby si ziskal nieco uber. zabijes draka. koniec. to je pribeh tolko hier, ze skoda menovat... ale to ako to dokazali podat. tu velkolepost, hlbka postav a hlavne tvojich companionov... to je to co z toho robi taku velkolepu hru...
 

 

Vývojárom verím viac ako tebe, sorry :) Tie všelijaké "n00b" veci si nechaj, ja nemám 20, aby ma takéto veci trápili - na skupinové heroic misie nebol nik, populácia planét bola tak biedna, že to nevyzeralo ako MMO, ale skôr ako single player. Ja som veľmi dobre čítal, o čo šlo a iba tak zbežne, tu sa píše aj o faktore vysokej ceny:

http://kotaku.com/5908338/star...
http://www.1up.com/news/the-ol...

WoW má podľa mnou vygúglených informácií celkový budget 200M USD, za všetky roky od 2004. TOR stál cez 200M a to funguje rok aj niečo. Porovnávať dve hry s takto rozdielnym lifespanom je divné.

Mne sa tie príbehy páčia. A to platí aj pre iných spoluhráčov a to ja som tam s 31 rokmi najmladší. Ak by sa mi nepáčili, nestál by som o to hrať to už od čias testovacích serverov. Podobný názor zdieľajú aj stotisíce ďalších...Mám dosť odohrané na to, aby som posúdil, či je to dobré (pre mňa) alebo nie :)
 

 

ver si komu chces, ale v tych odkazoch to nevravia vyvojari(bioware) ale profesionalny ojebavaci z EA .)
staci si to precitat s odstupom casu a vidis, ze su to iba reci pre akcionarov. preco presli na f2p model, ked im stacilo 500k platicov ? bola to iba masaz a jedine co sa tam pise, je ze odisli casual hraci, ktory si zainvestovali 50e aby si tu hru vyskusali na 30 dni(lol)

o cene vravim pri mesacnych poplatkoch(tvoj bod A). o celkovej cene hry sa radsej nebavme, to je dalsi fail :)

moze byt ze sa ti pacia. ludom sa paci priemer, nevidim natom nic zle... inak by sa do kina nedavali take filmi ake sa davaju.

ked si uz pri tom, ze hravas od bety. Co robis najcastejsie ked lognes do hry ?
 

 

Nik netvrdil, že im stačilo 500K platičov. Na zvyšok sa mi už ani nechce reagovať, máš svoju pravdu, o opaku ťa nepresvedčím, ja s ňou nesúhlasím, takže let's agree to disagree.

"Ľuďom sa páči priemer" - no prepáč, ale to snáď nemyslíš vážne...Hádam už svoje názory nechceš pasovať za fakty? Za priemer to samozrejme považovať môžeš ty, ale nepasuj mňa a iných, ktorým sa to páči, za akýchsi "ľudí, ktorým sa páči priemer". A nemá to vôbec nič spoločné s tým, čo je v kinách alebo nie je.

Čo robím najčastejšie, keď sa lognem do hry? Kliknem na play vedľa tej postavy, ktorú hrávam momentálne, prípadne pozriem, ako idú obchody.
 

 

ty si cital tie linky, ktore si mi napastoval ? :)
lebo tam to ten CEO typek pise... funny, nechcel si mi potom poslat nieco ine. sa mi zdalo, ze to niako nepodporuje to co hovoris...

ak je pre teba podanie pribehu jedi shadowa a dragon age 1 ten isty, tak potom fakt neviem :)

a ked kliknes play, skontrolujes obchody, co robis najcastejsie ? fakt ma to zaujima, lebo podla toho co si pisal doteraz, pre teba nie je moc podstatny end game content. a netusim co sa ine da robit v WOW-like MMO...
 

 

Prečítaj si vyjadrenie CEO poriadne a celé. Nie iba tú prvú vec o 500K platičoch.

Kde som písal, že podanie príbehu Jedi Shadow ja DA1 je to isté? Sám si si niečo vykonštruoval a ešte si na to aj ironicky odpovedáš.

Prečo otáčaš diskusiu do tohto smeru ohľadom môjho hrania? Čokoľvek ti napíšem, určite si nájdeš niečo iné na vyrývanie. Samozrejme, obchody kontrolujem na postavách s levelom 50 alebo 55. V gilde hrávame warzones, Flashpointy na hard mode a podobne. Z čoho si teda vyderivoval, že "pre mňa nie je podstatný end-game content"? Opäť nejaká pangalaktická dedukcia? Zarábam, zbieram achievmenty, zbieram commendations, šetrím na lepší gear v prípade PvP, vylepšujem crew skills, keďže s RotHC boli zdvihnuté limity.... A tak ďalej.
 

 

cital som to cele... 2x. co presne myslis ?

takze este raz a pomaly. je pribeh, podla teba, JS a DA1 kvalitativne rovnaky, alebo jeden je lepsi ? ak ano, tak o kolko a v com ?

ked uz "citujes" tak aspon cituj to co som napisal a neupravuj to :)
otacam to k tomuto preto, lebo si napisal, ze robis presne to, co chceli robit aj hraci par tyzdnov po starte, ale sa to proste nedalo... end game bol zbugovany, moc jednoduchy, popripade uplne systemovo zle rieseny(open world pvp). prave som si spomenul na uplnu pikosku pre warzony - random drop equipu.
ty si ocividne ten cas "preckal" twinkovanim, ale vela hracov sa radsej vratilo spet k MMO, kde fungovalo to co chceli hrat. Potom bolo ohlasene BWE pre GW2/teranovu(ci ako sa to volalo) a tam odisli ostatny MMO hraci.

zase vravim hovor si co chces, ale ja osobne viac verim vyjadreniam hracov co odisli(ofic fora, reddit, odlrepublic.cz, nasa guilda) ako grafom a kecom CEO z EA(ktory uz takto spackali warhammer online. komicke ze sa pritom tvarili tak isto)...
 

 

Už ma to nebaví. Názor proti názoru - ty si myslíš, že príbehy nie sú kvalitatívne rovnaké, ja si myslím, že sú. Aj ak by som menoval prečo, určite by si si našiel aspekt, v ktorom by si so mnou nesúhlasil. To platí aj pre end game - tebe sa nepáčil, iným zasa hej, aj mne. Neviem, čo je to twinkovanie, ty zasa nevieš, čím som čo kedy prečkal, iba si domýšľaš, inú MMO som nikdy nehral a ani hrať nebudem, SWTOR je jediná - pretože som na to nikdy nemal chuť ani čas a toto hrám preto, lebo sa mi páčil KOTOR, páčil sa mi DA, páči sa mi svet Star Wars. Ostatné MMO ma teda vôbec nezaujímajú a netrápia.

Samozrejme, že si budem hovoriť, čo chcem - ty ver im a ja verím niekomu inému - opäť otázka osobnej chuti. Aj tak neviem o čo tu ide, strávil som v tejto diskusii veľa času a nikam sme sa nedostali, preto pre mňa stráca akýkoľvek význam.
 

 

fajn, pribeh je kvalitativne rovnaky - na tom sa cca zhodneme. a teraz su tie pribehy rovnako podane ?(storytelling, vyvoj postav, sceny,..)

endgame po vydani hry sa niekomu pacil ?!!! sak to bolo to iste ako WoW, ale zbugovane a nefunkcne :)
dalsia vec je, ze end game vobec nepasoval zo zvyskom hry. do endgamu je to zalozene na pribehu, ale endgame ma pribeh ako hocijake ine MMO - aby sa nepovedalo.(aspon 2 prve instancie take boli)

zhrniem to. ja verim hracovi, ktory odisiel z hry. a ty veris manazerovi, ktory ani nevie o com je ta hra ? :) mas pravdu o tomto sa uz radsej nebavme...
 

 

Endgame sa páčil mne. A páčil sa aj iným mojim spoluhráčom. Netuším, aký je WoW, ako som písal, toto je pre mňa prvá a posledná MMO hra.

Ty veríš hráčovi, ktorý odišiel, ja verím hráčovi, ktorý neodišiel (ja a X ďalších) a verím aj tým, ktorí na základe nejakých analýz došli k tomu, k čomu došli. Tvoja viera nie je o nič lepšia ako tá moja, takže áno, vôbec sa o tom nemusíme baviť.
 

 

tebe sa pacil endgame, kde sa ti nespawnol boss a musel si to ist cele od zaciatku ? tie 2 piliere(akoze puzzle), kde to tiez zbuglo a nedalo sa ist dalej. a ten uplny boss vo "vezeni" co mu bugovali 2 z 3 faz a casto treba uplne wipnut a ist ho od zaciatku ?(a to sme ho isli docela neskoro oproti ostanym normalnym guildam... a HC guildy, tie to schytali naplno)
open world pvp, ktore sa zmenilo na "sprav si svoje daily a nebojuj". kde si iba imp. a rep. menili objectivy, aby to mali skor zasebou, alebo uplna pocetna nerovnovaha s ktorou ziavne neratali a skoncilo to tak, ze sa kempovali respawn point, cize sa nedalo z jednej strany ani dostat do open world pvp, lebo instant dead 1vs 100. lagy vo world pvp, ktore zo zaciatku ani nechceli priznat!! bo oni to testovali a vsetko je to ok.
dungeoni - vacsina moc lahke az na vynimky. niektory bossovia zbugovany.
warzony - bez rantingu,cisto pvp guildam chybala moznost ist v 8mich do wz a nie iba v 4roch, random pvp drop equipu - ktory po dlhom boji s komunitou nakoniec zmenili. ja som bol nastastie rep. alebo na forach bol neskutocny whine zo strany imp, ze hraju iba huttball. pvp stat, ktory nehorazne posiloval hybrid healerov. ludom chybali dueli, co nemohol byt problem spravit...
bioware sluboval a sluboval a nakoniec sa nic nezmenilo v prvom velkom patchi.

toto su realne poznatky + whine dalsich hracov z fora. aky realny poznatok tam napisal ten CEO? ja som tam nasiel iba to, ze hraci si to proste chceli vyskusat na mesiac zdarma a potom leftli, lebo to nikdy neplanovali hrat. cize minuli 50 eur, aby si to vyskusali, ale uz nechceli platit 12eur, aby to hrali dalej... stale si mi nenapisal, co presne si myslel z toho clanku.
vieru do toho netahaj, ked chces vediet preco hraci odisli, tak sa neopytas toho, kdo zostal, ze ano :)
 

 

Ja som žiaden zabugovaný endgame nemal. Preto by si už mohol pochopiť, že nemôžeš všetko hodnotiť podľa seba a podľa svojich skúseností, či podľa skúseností tvojho kamaráta. Ja som so svojím Sith Sorcerer ukončil hru úplne normálne a neskôr aj s Jedi Sentinelom.

Open PVP world ma nezaujíma - opäť platí to, čo som napísal vyššie - neporovnávaj svoje chúťky a svoje priority s prioritami iných. Ja si na Open PVP nezakladám, každý si v MMO nájde niečo, čo sa mu páči alebo nie.

Na záver - opäť zopakujem - tvoja viera nie je viac ako moja (nie viera v nejakého boha, ale to, čo si si vybral ako tebou opodstatnené tábory názorov). A nie, neminuli 50 eur, aby si to vyskúšali, zjavne si to nehral od začiatku ak nevieš, že do desiateho levelu to bolo zadarmo.

Píšem po ikstý krát - neviem, čo tu vlastne rozoberáme, ja to hrám stále už od testovacích serverov, koho to nebaví, nech quitne a je to.
 

1 2 3 4 5 > >>

Najčítanejšie na SME Tech