Utorok, 17. september, 2019 | Meniny má Olympia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Aké boli skutočné konce sveta? (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

...

...dopad telesa pred 65 mil. rokmi sa odohral a to či bol len začiatkom konca, alebo mal posledné slovo pri vymretí dinosaurov nie je až tak podstatné, teda okrem hádok vedcov :-)

Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja si myslím, že tam bolo viac faktorov a nestalo sa to "cez noc", napríklad sopečná činnosť. Rád by som poslal naších aj nemecko-rakúskch ekoteroristov do tej doby na exkurziu, aby videli ako bolo teplo a ako bola vysoká hladina morí. Asi by obvinili dinosaury, že príliš prdia. A potom by im poslúžili k obedu :)

Snowball

a zase je opomenuta asi najvacsia pohroma.. obdobie Snowballu, kedy cely povrch planety bol zamrznuty. Sice sa datuje este pred vznikom zivota, ale ak by toto obdobie nepreslo, cela planeta by bola len kus ladu bez zivota. Koniec sveta este pred zaciatkom. Vedecka obec je v tomto tiez nejednotna(a v com by bola..??), ale osobne ma tato tema zaujala.

takze tomu rozumiem tak

ze sa chces dopatrat pravdy na diskusii sme?

Myslim,

ze tu to Gurthfin ma s rovnakym vysledkom ako na vedeckych forach. Tie su sice o dost' fundovanejsie, a teda by sa mohlo zdat', ze su zalozene na vedeckych badaniach, ''faktoch'', no vysledok je vzdy rovnaky: kazdy jeden vedec ma tu svoju ''zarucenu pravdu'', a aj tak to nakoniec vsetko mohlo byt' uplne inak. A dovolim si tvrdit', ze skutocnu pravdu nikdy vediet' ani nebudeme, vzdy to budu len dohady, domnienky, spekulacie...My ani poriadne nevieme co sa deje s nasou planetou prave teraz, nieto este aby sme vedeli, co sa s nou dialo miliony a miliardy rokov dozadu. Ale aspon maju vedci co robit', brat' granty na kadejake vyskumy, ziskavat' Nobelovky a vyhlasovat' ''uzasne objavy'', ktore sa vzapati ukazu ako mylne, chybne, nepresne. Kol'ko uz takych bolo? Urcite viac ako tych skutocnych. Nevravim, ze veda ako taka je o nicom a vsetci vedci su len darmozraci, no je fakt, ze v mnohych vednych oblastiach l'udstvo za poslednych 100 rokov vel'mi nepokrocilo. A naozaj silne pochybujem, ze je to len vinou nedostatku penazi.

Hodnoť:   mínus indicator plus

Pravda je taká, že robiť vedu niečo stojí. Vedec si nemôže výskum financovať z vlastných prostriedkov, ak nevyhral v lotérii. To, že sa niekedy nepotvrdia hypotézy, či časom vyplynie na povrch, že sú mylné, je riziko vedeckého bádania.
Podľa tvojho úsudku by sme mali asi rezignovať na všetku vedu a vykašľať sa na našu zvedavosť. Nech sa páči, ale mnohých neodradíš. A to, že sa v grantoch otáča veľa peňazí je veľmi smiešne, na Slovensku dokonca cynické až absurdné. Keby si sa radšej pozastavil nad rozpočtom niektorých krajín na vojnu a zbrane.

piano 3/3

na druhej strane práve vojenský výskum umožnil a umožňuje veľa objavov ... napr internet.

dan
Petersson
Laukkanen
Skwisgaar

vsetci mate protinazor a napriek tomu so vsetkymi suhlasim, krasny paradox,
preco len mam ten pocit, ze sa o vedu najviac zaujimaju sikovny ludia zo Skandinavie?

dole podpisany

Alfred Nobel

Hodnoť:   mínus indicator plus

Ja som momentálne taký balkánsky Škandinávec, keďže som na takom minivýskume v Sarajeve :)

Hodnoť:   mínus indicator plus

a navyse sa neda vzdy robit ta veda, ktoru robit chces. lebo kym nemas meno, garanta, granty, tak musis robit pre niekoho kto tie peniaze ma a kto ma castokrat ine predstavy o vede, o vysledkoch. musis vtedy svoje predstavy odlozit nabok a robit doslova namedzneho vedca, vyslovene remeselnicka vedecka praca. granty su kapitola sama o sebe.... niekedy mi je do placu ked vidim na ake zbytocnosti sa granty davaju a ako sa s nimi mrha.

Presne!

A prave o tom som vyssie pisal. Jednoducho sa peniazmi mrha na kazdu hlupost', neurcuju sa priority, pripadne, ak sa urcuju, tak podl'a divneho kl'uca. A ano, suhlasim aj s nazorom, ze na zbrojenie, na vyvin novych zbrani a vojenskych techonologii sa vynaklada ovel'a viac prostriedkov ako na vedecke vyskumy. Ma to ale aj svoj dovod, a dve pozitiva: prve pozitivum vypichol tu vyssie kolega, a teda, ze vojednske technologie hodne pomahaju tym ''civilnym'', staci spomenut' len napr. satelity na obeznej drahe. druhe pozitivum mozno vyznie troska alibisticky: bez armady by sme boli bezbranni, a je preto mozne, ze by ziadna veda a vyskum ani nebol. Blbost'? Nuz, ja si neviem predstavit' bezbrannu Ameriku, ponechanu napospas hizballahu. Ich vedci by potom skumali akurat tak vplyv islamu na vedecke teorie. Vyzera to teda tak, ze l'udstvo nikdy neprestane zbrojit'. Ostava dufat', ze neprestane nikdy badat'. Bolo by ale fajn, keby sa peniaze rozdel'ovali najma na to, na co su najviac potrebne.

Hodnoť:   mínus indicator plus

na diskusii asi nie. ale ked clovek otvara takyto clanok, ocakava, ze sa dozvie nieco nove, nie ze bude musiet sam spresnovat udaje... napr. ja by som este doplnil tu vesmirnu dopravnu nehodu, pri ktorej vznikol nas mesiac...

Hodnoť:   mínus indicator plus

Snowball Earth sa nepovazuje za masove vymieranie a ani sa neradi k "velkej patke" masovych vymierani (ordovik, devon, perm, trias, krieda) a to jednak preto, ze stale vieme o tejto udalosti malo (a zdaleka nie kazdy vedec s touto hypotezou suhlasi) a preto, ze vtedy este neexistoval mnohobunkovy zivot, ktory by vyhynul, i ked je pravdepodobne, ze vela jednobunkovych organizmov vyhynulo.

Piano 3/3

Snowball...

...práveže tento Snowball existoval, a súviselo to s ďalšou fázou vývoja planéty a života (z jednobunkového na mnohobunkový, atď.) a preto boli a doby ľadové, ktoré tiež súvisia s evolúciou planéty a života na ňom...

....

...oprava:

...a preto boli aj doby ľadové, ktoré tiež súvisia s evolúciou planéty a života na nej...

Hodnoť:   mínus indicator plus

Preboha, nenazývajme dinosaury jaštermi, pôsobí to hrozne amatérsky a zastaralo. Jurský park vyšiel pred 20 rokmi!

V skutočnosti sú najbližšími príbuznými dinosaurov vtáky, ktoré sú ich priamymi potomkami a teda de facto žijúcimi dinosaurami. Potom nasledujú krokodíly, súčasné jaštery sú v podstate len vzdialenými bratrancami.

Hodnoť:   mínus indicator plus

dinosaury sa berú buď ako samostatná kategória v rámci stavovcov, alebo ako osobitná skupina plazov. vtáky vznikli z jednej vývojovej vetvy dinosaurov, ale dinosaury celkovo majú bližšie k plazom.

Hodnoť:   mínus indicator plus

a co toto? http://en.wikipedia.org/wiki/T...

ale inak ano, vtaky su pokracovatelia dinosaurov.

Hodnoť:   mínus indicator plus

dalsou katastrofou bolo, ze mozno aj vtedy vyhrala socialna demokracia a vsetko nasledne vykapalo. pre istotu....

Hodnoť:   mínus indicator plus

To vážne je nutné ťahať politiku do každej diskusie?

Veď keď nemáš nič relevantné k téme, nepíš a nájdi si inú diskusiu, napr. o Ficovi.

A to píšem ako volič pravice.

1 2 >