Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Extrémny Merkúr má zamrznutú vodu (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 >

Kravy naprdeli :D

Aspon bude chleba z Merkuru lacnejsi :D

Hodnoť

metan, etan, propan, butan...

metan, etan, propan, butan, brontosaurus, orangutan
Skola zaklad zivota.

toto bolo dobré... jednoduché a dobré.

Vznik zivota je prirodzenym

dosledkom evolucie hmoty, to je kazdemu cloveku s otvorenou myslou jasne... Ak verime v boha, tak pre jeho zasahy je priestor pri vzniku vesmiru, mozno este dalej..., ak je dokonalou bytostou, nema potrebu zasahovat do rozbehnuteho programu. Clovek ziskal intelekt, ktory mu umoznuje zaoberat sa zasadnymi otazkami, tym ziskal aj schopnost interpretovat boha. No a tak vznikli nabozenstva... Evolucia hmoty je fascinujuca, nadherne dielo.

a čo Mars?

Ak na Merkure sa objavia organické molekuly a voda a správa o objave sa hneď prehná médiami, čo našiel robot na Marse?
Najprv, že ide o objav, čo zmení dejiny. Potom len, že to nie je život, len niečo úžasné. No ak sú to organické molekuly, prečo nevyjsť s tým von?

Na Marse našli ložiská ropy.... Poznáš to, obchodné tajomstvo, sféry záujmu, národná bezpečnosť...

ak by si sem alebo aj tam cital ine periodika ako toto tak by si sa dozvedel, ze to nasa oznamy zaciatkom decembra.
ak nemozes vydrzat tak si krat chvilu napriklad stavanin nejakeho pekneho domceka z lega.

Hodnoť

Milé SME, ja by som dal iný, lepší...

...a pútavejší nadpis k tomuto článku, čo by hneď zvýšilo sledovanosť resp. čítanosť.
Napríklad: "Na Merkúre v senníku našli Mečiarove pamäte na DVD!!!!" A tak podobne, dobré nééé????

DVD?

Nepreháňaj, disketa sa to volá :-)

kazeta

Máš pravdu,

zabúdam na ZX Spectrum.

Organicke

a organogenne je rozdiel. Metan je vo vesmire bezny, avsak nie je organogenny. Metan vo vesmire je rovnaka senzacia, ako napriklad voda, olivin, ci nikel.

Hodnoť

"Merkúr, prvá planéta našej slnečnej sústavy je pri Slnku tak blízko, že teplota na jeho povrchu je miestami viac ako štyristo stupňov. Nepredpokladali by ste preto, že tam môže jestvovať voda."
Čo má, preboha, prítomnosť vody spoločné s teplotou...?

Aj s tými miestami kde je extrémne chladno, presnejšie je to tak, že kvôli rotácii Merkúru a sklonu jeho osi jestvujú miesta, kde nikdy nezasvietili slnko (vnútorné okraje kráterov) a tam sa nachádza ľad.

Prítomnosť vody má spoločné s teplotou asi to, preboha, že pri takej teplote (400 stup. C), v takej riedkej atmosfére, pri takom slabom magnetickom poli, tak blízko Slnka by voda v plynnom stave bola veľmi rýchlo buď rozložená alebo odviata do vesmíru. No a nakoľko pri takej blízkosti Slnka vedci nepredpokladali, že by na Merkúre boli miesta s teplotou pod 100 Celziových stupňov, tak ani neuvažovali o prítomnosti vody. Vlastne o tom neuvažovali novinári, lebo pre nich je voda len v tekutom alebo pevnom stave. ;-)

Hodnoť

ESA tiež chystá jednu sondu pre Merkúr.

Tak im to hádam vyjde. Je pravda, že prieskum Merkúru bol dlhé desaťročia zanedbávaný. Hádam to súčasná a budúce várky sond vynahradia (je pravda, že kvôli špecifickej orbite planéty sa na ňu letí trochu komplikovanejšie, než by sa na prvý pohľad zdalo - je to o dosť zložitejšie, ako zo Zeme na orbitu Venuše alebo Marsu).

Merkúr je oveľ zaujmavejší

V horninách detegovali viaceré ťažké prvky ako:kremík, horčík, hliník a železo. Množstvo horčíka v horninách povrchu Merkuru vedcov doslova šokoval. Neočakávane vysoký výskyt síry, draslíka a sodíka bol tiež prekvapujúci. Ide tu o prvky ktoré sa vyparujú už pri nízkej teplote. To že sa tieto prvky vyskytujú v takom množstve, na povrchu Merkúru spochybnil doterajšie teórie vzniku a vývoja tejto planety! Je veľa iných zaujímavosti. Merkúr bol do roku 2011 pre mňa málo zaujímavou planétou. Teraz rapídne zvyšujem svoj záujem o túto planétu. Je málo o nej publikované a ak sa aj publikovalo, články zastarale. Nemôžem sa riadne dopátrať na neaké zaujímavé články na internete a uvítal by som link na nich. Tuším vo vzduchu veľké prekvapenie. To prekvapenie môže byť typu...Merkur nevznikol v našej slnečnej sústave!

Hmmmm....

1. Preco by malo byt prekvapenim, ze nevznikol v nasej slnecnej sustave?
2. Preco si myslis, ze Zem vznikla v nasej slnecnej sustave?
3. Preco si myslis, ze hoci co i len jedna planeta v nasej slnecnej sustave vznikli?

I ked je pravda, ze clvek by cakal daleko vyssie teploty aj pocas "zimy".

1.) Z výsledkov zastúpenia prvkov na povrchu vyplýva, že Merkur nevznikol tam kde sa nachádza, lebo by tam už nemyli byť, vyparili by sa a podobne.
2.) Zo simulácii na superpočítačov asi Nice vyplynulo, že v slnečnej sústave mohli vzniknúť najviac tri testerické planéty. Niečo je tu asi navyše. A Zem mala byť na dráhe Merkúru.
3.)Rozbehol sa aj výskum planét pre druhých hviezdách a rôzne extrémne dráhy planet nasvedčujú, že je vysoká pravdepodobnosť, že niektoré planety nemuseli vzniknúť v daných sústavach.
4.)Našli sa osamelé planéty a objavujú sa štúdie, že ich počet sa riadne podceňuje. Mohli byť katapultované zo svojich sústav rôznymi spôsobmi.
5.)Podľa mňa ak neaká kataklizma spôsobila začiatok tvorby hviezd a planet, tak je tiež pravdepodobne, že iná kataklizma ich mohla zastaviť. Takže planety môžu vznikať aj inak.
6.) Niektorí astronómovia už vyšli s teóriami, že keď sa míňajú hviezdy v určitej vzdialenosti,
tak si môžu vymeniť planéty. V našej sústave je problém, že nepozorujeme blízku hviezdu, s ktorou by to bolo možné, tak to posunuli riadne do minulosti.
Máš pravdu, že môže byť aj iná planéta, planéty upodozrievajú aj Sednu, čudnú dráhu pohybu ma Uran,či Venuša.
Merkúr ma aj čudne magnetické dynamo a.t.ď
Čítam práve články Kozmos, že Zem možno vznikla medzi dráhou Marsu a Jupitera v takvzanej suchej oblasti. Podkladajú to zastúpením vody. V minulosti tej vody bolo málo, podľa jej zastúpenia v starých horninách. Kam sa podela? Asi je to najrozumnejšie vysvetlenie. Preto nepodstatný je zistiť zastúpenie vody a iných prvkoch na iných planétach na modely našej slnečnej sústavy.

OK

Myslel som, že to berieš trochu ironicky. Nevedel som, že to berieš ešte odvážnejšie ako Ja. Nie je to vylúčene čas a nové poznatky ukážu.
Keď jeden chlapík prišiel s teóriou že Mesiac je synom Zeme, čiže sa zrodil zo zrážkou predpokladaného telesa veľkosťou Marsu s našou Zemou, nikto to nebral vážne, taký to bol šialený predpoklad. Superpočítače jeho teóriu potvrdili asi ako jedinú možnú alternatívu, lebo nebolo možne ináč dokázať jeho viazanú rotáciu a iné. Zastúpenie niektorých prvkov identických zo Zemou tomu tiež nasvedčuje. Dnes už o tom scenári málo astronómov pochybuje.

1 2 >