Nedeľa, 8. december, 2019 | Meniny má Marína

Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Fyzik Leonard Mlodinow: Hawking je našťastie pomalý (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

A teraz, ked su uz
superstruny vymyslene, mohli by sa vedci zacat zaoberat tym, ako zvysit zamestnanost a integrovat romov.
Pravicova kamasutra
<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... > >>

zamestnanosť a integrácia

cigánov musí počkať na dokončenie teórie všetkého - podľa Hawkinsa do konca tohto storočia, alebo nasledujúceho...

To by ste tym vedcom najskor museli dat tu pravomoc. Momentalne ju totiz davate politickym telcom, tak drzte hubu a krok. Co chcete to mate.

ja by som tych romov zderivoval, az na konstantu

je zaujimave ako sa s olovenou pravidelnostou pri pop-sci clankoch vzdy vyroja tie iste trudy a robotnice nabozenskych bigotov ci postmodernistickych zvatlacov aby tahali medove diskusne vlakna o tom, ze:

1. - veda je luka z ktorej kvetov neradno zbierat pel lebo boh si to nepraje/pravda je relativna
2. - redukcionizmus je ako mimikri orchidei - nalaka dovercivy hmyz na pele mele s lupienkovou ancou a nie s pohlavim reality
3. - a ze vedci su omylni amateri zijuci v sklenenej kocke 1mx1m co zabudli na dolezite poznatky ktore knazi/filozofi maju ked sa im zjavuje zvestovana/holisticka pravda vyrosena z vodnej pary ci z kavovej usadeniny urputneho premyslania o zivote (vid sokalova afera - http://www.physics.nyu.edu/sok...)
4. - a ze veda je vlastne to iste ako viera, kvet ako kvet, med ako med no iba ze ten ich chuti sladsie a zabezpecuje zivot vecny

plus rozne obmeny na temu zlej metodologie vedy ala feyerabend (proti metode) a uzasnej metodologie pastierov koz a oviec z doby bronzovej.

pritom jedinym dovodom averzie sucasnych veriacich a postmodernistov voci vede je, ze ich usvedcuje z klamstva a tarania:

- od falosnej kozmogonie, cez povod cloveka az po neurobiologiu vedomia. ze im kastruje kedysi vsemocneho boha na apatickeho pozorovatela - http://blueollie.files.wordpre... a vytlaca ich z diskusii o vzniku vesmiru, vzniku prvych replikatorov/"zivota", povode vedomia, neexistencii "slobodnej vole", povodu moralky - pretoze uz nestaci vediet spamati jednu knihu http://www.cartoonstock.com/ne... - uz treba mat vysokospecializovane vzdelanie vo fyzike, chemii, biologi ktore masters of wikipedia z university of google nenahradi.

a kedze nemaju poznatky a fakty, ktorymi by vedecke dokazy mohli vyvratit, utiekaju sa k utokom voci samotnej metode vedy, ad hominem utokom na vedcov ked im vyvratia ich oblubene pasaze z biblie ci daju rovnitko medzi vedu - http://www.dkpw.co.uk/wp/wp-co... a nabozenstvo/filozofiu - http://www.dkpw.co.uk/wp/wp-co... akokeby prinasali rovnake poznanie a pochopenie sveta a cloveka...

--
rozhovor sa cital ako skladanie 1ooo kuskoveho puzzle kde slepy vyrobca dodal 20 nahodnych kuskov a ziadal z nich poskladat neuschweinstein. skoda.

k hawkingovi uz len tolko - http://3.bp.blogspot.com/_2AYA...

S veľa vyššienapísaným súhlasím, ale aj vedci sa dopúšťajú rovnakých chýb, keď sa rozkokošia. Začnú chytať za slovo, a sami sú za slovo neradi chytaní. Tiež neradi púšťajú pravdu - perie. Nevedia sa postaviť k tomu, čo je vákuum, týmpádom aj k šíreniu ELM vlny, aj keď matematické modely majú k tomu dokonalé, sa vi e skoro všetko, čo nastane vtedy a vtedy. Namisto toho vypúšťajú nekompatibilné a často fiktívne pojmy ako temná hmota a podobne, namisto toho, aby ľuďom vysvetlili obyčajnú definíciu hmotnosti. Koľko buniek napríklad rozhoduje o tom, ako sa človek práve správa? Stihnú medzi sebou hlasovať? Ako, demokraticky, hierarchicky, konsenzom? Častokrát čítam vedecké zdôvodnenia, ktoré vôbec nerešpektujú ostatné súvislosti z iných odborov a zo života, celkovo mimo realitu.

snad iba dve poznamky.
1. vedecky vyvracat boha je nevedecke.
2. myslim si, ze celkom krivdis vatikanskemu observatoriu a zamienas si blbcov s vierou s veriacimi.

Albert Enstein často hvorieval,

že sa snaží zabudnúť na veľkosť rýchlosti zvuku vo vzduchu, lebo ju nájde v každých matematicko-fyzikálnych tabuľkách... Uvedomoval si, akým vzácnym pamäťovým médiom je ľudský mozog. Úprimne obdivujem ľudí, typu "pjotr", ako dokážu toto vzácne médium premeniť na smetisko tým, že doň navláčia obrovské haldy použitých nepotrebných rekvizít. Je to samozrejme súkromná vec každého, čím si mozog zaprace. Ale iba do vtedy, kým nezačne tvrdiť že bezcenné použité rekvizity, ktoré často vyťahuje na verejnosti, sú napríklad pravými korunovačnými klenotami nejakého konkrétneho panovníka...
.
Čo je to život, odkiaľ sa vzal a prečo tu je? Čo bolo pred Veľkým treskom? Čo to vôbec vlastne to ľudské vedomie je? Atď.. Na tie najjednoduchšie a najzákladnejšie otázky sveta nevie stále odpovedať ani tá najmodernejšia veda. A to už vôbec nehovorím o novoobjavenej skrytej hmote a energii, ktorá tvorí väčšinu! vesmíru, a o ktorej nevieme zatiaľ takmer nič, iba to že tam kdesi vo vesmíre je... Alebo, objavujú sa aj názory, že ani fyzikálne zákony nemuseli vždy platiť presne tak ako ich poznáme dnes. Nie je na mieste skôr zdravý kritický rozum a skromnosť? Rôzni podvodníci však odpovede "poznajú už dávno" a samozrejme na všetko...
.
Páči sa mi odpoveď tohoto skromného sympatického vedca, Leonarda Molinowa, na otázku o existencii Boha: "V princípe na ňu ani nemôže veda odpovedať. Viete, fyzika vždy opisuje svet vďaka zákonom. A vždy sa môžete spýtať, odkiaľ pochádzajú tieto zákony. Ak poviete, že z iných prírodných zákonov, spýtate sa, odkiaľ sú tie. A toto je vždy problém každej hlbšej fundamentálnejšej teórie. Na konci tak pokojne môžete odpovedať, že od Boha."
.
Veda svet okolo VYSVETĽUJE a náboženstvo mu dáva ZMYSEL...

tam mas odpovedi, ze ti ich aj vela bude

trochu poopravim tvoju poslednu vetu

Veda svet okolo VYSVETĽUJE a náboženstvo sú ROZPRÁVKY

Vedcom vycitas, ze nepoznaju na vsetko odpoved a ze vymyslaju teorie, ktore nevedia dokazat. Lenze oni sa o to snazia. A ked zistia je nejaka teoria neplati, tak ju zavrhnu a hladaju dalsie.

Zaujimave, ze na vede ti vadia nedokazane teorie, ale nabozenstvo postavene na nedokazanych doktrinach povazujes za zmysel. Nejako si protirecis. :-D

Svieže, najnovšie vedecké informácie

zo serióznych zdrojov sú akousi úplne normálnou súčasťou môjho života. A ich vyhľadávanie patrí k mojím najväčším záľubám. To si ako prišiel na to, že mi na serióznej vede niečo vadí? :)) Práve naopak.
.
Objav modernej kvantovej teórie (netvrdím, že jej celkom rozumiem :))v polovici 20. rokoch minulého storočia priniesol jednú z najzásadnejších zmien v myslení o povahe fyzikálneho sveta od doby Isaca Newtona. Žijúci geniálny fyzik John Polkinghorne bol v rokoch 1968-1979 profesorom matematickej fyziky na Univerzite v Cambridge a neskôr prezidentom Queen´s College. Je členom Kráľovskej spoločnosti a v r. 1997 bol povýšený do šľachtického stavu. Je žiakom slávneho Paula Diraca a napísal viacero kníh o kvantovej fyzike. Okrem svojej vedeckej dráhy pôsobí John Polkinghorne tiež ako anglikánsky kňaz.
.
Tak ako v prípade Johna Polkinghorna, tak aj v mojom prípade mi veda okolitý svet VYSVETĽUJE a náboženstvo mu dáva ZMYSEL. Pravdivá veda a seriózne náboženstvo sa vzájomne dopĺňajú. To som chcel povedať v mojom predchádzajúcom príspevku.

kvantovka = priveľa postulátov
...ešte aj pojem "sila" je v postuláte, takže pre mňa zatiaľ hodnota fresky

Dobrodružstvo poznania

Pre mňa Kvantovka = Alica v krajine zázrakov :) Obdivujem ľudí, ktorí pomocou tejto úžasnej teórie dokážu mnohé javy v mikrosvete vysvetliť a iné dokonca predpovedať.. Len tak pre zaujímavosť. Albert Einstein, tvorca teórie relativity, považoval kvantovú mechaniku za tak vzdialenú svojmu metafyzickému vkusu, že zostal do konca života jej nezmieriteľným odporcom. Takže nie si sám :)
.
Aj tak však, moderná kvantová teória spolu so všeobecnou teóriou relativity a náukou o mozgu a vedomí a podľa vkusu :) aj s evolučnou teóriou tvoria štyri najzákladnejšie teórie sveta, ktoré v súčasnosti ľudstvo má...

Tak to nechapem. Ked mas rad dobrodruzstvo poznania a vyhladavanie najnovsich vedeckych poznatkov, ako mozes tvrdit, ze nabozenstvo dava svetu zmysel? Ktore nabozenstvo mas na mysli? Je ich spusta a vsetky svetu zmysel davat nemozu, kedze si navzajom protirecia. Nehovoriac o tom, ze k tomu zmyslu sa nedopatrali ziadnym logickym, ani vedeckym ani nijakym inym sposobom, ale si ho prachsprosto vymysleli. A ty, aj napriek tomu, ze mas rad sviezi vedecky pristup, im to zeries aj s navijakom.

No skús povedať,

aký zmysel dáva svetu náboženstvo - lebo toto som počul snáď 1000x (že dáva), ale čo je to ten údajný náboženský zmysel a v čom spočíva, to ešte nikdy.

("Tajomstvo viery" čí "mystérium viery" nie je odpoveď.)

odporucam precitat si o rozmeroch

skvela kniha, aj ked chvilami tazka
ale autorka okrem toho ze je uzasny mozok, aj uzasna zenska :)

ano, na tie veci co tam opisuje ako nieco nove uzasne prislo pred nim hrozne vela ludi, vratane mna. Len zabudol, ze stej teorie jednoznacne vyplyvaju viacere poznatky: 1 nieco ako boh nevyhnutne eexistuje, 2 pozemsky vykladaci boha do jedneho klamu, vratane jeho hrdinnych odbojarov z Czestochovej. A ich marketingoveho vynalezu zvaneho krestanstvo / nastroja to na ovladnutie bielej rasy / 3 snahy jeho sukmenovcov o riadenie sveta su bez najmensej sance, pred smiesnymi 20 000 rokmi az miliony dozadu neznamenali nic a o 10 000 rokov bude uz po nich a ich klamstvach davnoo vyvetrane

o tých dimenziách písal už Hašek

Švejk: vono ty zeměkoule jsou vlastně dvě...jedna menší na který žijeme.... a ta větší je uvnitř.....té menší

Vyznam

Aky ma vyznam, alebo preco sa v clanku spomina, ze otec mu prezil koncentrak? Aj moj otec prezil 2. svetovu vojnu a 'nechvalim' sa tym, resp. akosi nevidim dovod, aby som to zdoraznoval. Vopred dik za vysvetlenie.

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.

Rozhovor je slaby, vobec sa nevytazil jeho potencial, aj ked je otazka, do ake mieri by to malo zmysel. Ale musim povedat, ze som rad za to, ze ten clovek vie iba anglincinu a nemcinu. Keby si nahodou precital tieto komentare, tak by uz na Slovensko neprisiel.

<< < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... > >>