Utorok, 17. september, 2019 | Meniny má Olympia

Načítavam, moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Kedysi ovládali Zem príšery, z ktorých išiel strach (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 4 5 6 > >>

Hodnoť:   mínus indicator plus

"A čo si o ňom mysleli trilobity? Hlúpa otázka – čo už si len tie mohli myslieť? Iba to, že Anomalocaris bol úplná zloba.".... :)) tak na tento clanok sa neda povedat nic len ze na dnes koncim piano 3/3... to piano je teda uplna zloba..:)))

Samo sa nezaprie

Hned sa mi aj zdalo nieco mimo normal, ked som tam videl slovo 'temer'.
Dovolim si Samovi Cenu Ludevita Sturovie za snahu o krasu a pestrost nasho jazyka navrhnut. Malo uz takych, co slovo piesonka alebo temer aj v reci hovorovej pouziju.
(Jednu taku som poznal, jaj, tie spomienky na mladost, vesele a hrave diskusie a ine ...).

Hodnoť:   mínus indicator plus

*** (príspevok porušil KÓDEX diskutujúceho)

cape

Hej, hloupa otazka. V puvodnim textu urcite nebyla :).

Keď Zem ovládli príšery.

Nuž príroda alebo povedzme Vyššia bytosť, mali od vzniku prvých baktérií na tejto planéte úlohu selekcie. Selekcie nepodarených experimentov ako napríklad 800 milionovov rokov trvajúca éra jašterov a veľjašterov. Cicavce postupne zvíťazili v ríši fauny a človek ako najvyššia forma inteligencie cicavcov sa zrazu objavil tak rýchlo, že i antropológovia sú bezradní. Druh homo sa vyvíjal niekoľko miliónov rokov rôznymi vetvami, erectus, australis, habilis,etc. kde vrcholom bol druh Neandrtálca schopného komunikácie a výroby i sofistikavanejších nástrojov. Avšak nejakým "zázrakom" nevedno ako, sa z vývojového hľadiska "zrazu" objavil druh Homo sapiens sapiensis v podstate dnešný človek. Kto túto úžasnú náhodu zariadil? Darwinistické evolučné bludy určite nie.

Ale prosiiiim ta...:)

Zato tie tvoje bludy, co si tu popisal, stoja za vsetky drobne...:) Preco mate vy katolici taky problem s evoluciou ? Na jednej strane verite vo vsemohuceho a vsezahrnujuceho boha ( co je asi tak jedine z vasho nabozenstva, s cim sa moze rozumny clovek stotoznit... ) a na druhej strane nedokazete pochopit, ze ak taky boh skutocne je, tak asi nepotrebuje updateovat svoje dielo "za chodu", asi bude schopny napisat dokonaly program bez toho, aby ho potom musel platat nejakymi "zazrakmi", nie ? Ak aj bol do zivota na Zemi urobeny nejaky umely zasah, co nemozno vylucit, tak to urcite nebolo pocinom absolutneho boha, ale pravdepodobne nejakymi vyssimi, resp. vyvinutejsimi bytostami, obyvajucimi tento, ci iny vesmir. To je pre mna uveritelnejsie, ako nejake nabozenske rozpravky, alebo kreacionisticke debiliny...:)

Hodnoť:   mínus indicator plus

"Zovseobecnuje, teda tvrdim, ze som **!"

Ja napriklad som katolik a nemam najmensi problem s evoluciou.
Z logickeho hladiska nemozes povedat, ze vsetci katolici maju problem evoluciou, lebo existuje minimalne jeden pripad, ked to neplati. Nemozes ani povedat, ze vsetci, co nesuhlasia s evoluciou, su katolici. Najtvrdsie utoky proti evolucii (kreacionisti, teoria inteligentneho dizajnu z tych sofistikovanejsich, opicie procesy z primitivnejsich, ...) pochadzaju z USA, a to ani zdaleka nie je katolicka krajina.
Mas hadam k dispozicii nejaku statistiku o postoji k evolucii s ohladom na nabozenstvo/svetonazor? Ako su na tom luterani, kalvini, evanjelici, adventisti, jehovisti, pravoslavni, siiti, sunniti, hinduisti, budhisti?

Hodnoť:   mínus indicator plus

presne, toto nieje o nabozenstve, toto je o zdravom rozume...

Hodnoť:   mínus indicator plus

Keby si o tom nieco vedel, dozvedel by si sa, ze migracii cloveka z Afriky bolo niekolko. Neandrtalci boli iba vysledkom skorsej migracie po ktorej zostala cast ludi izolovana v Europe. Neandrtalci neboli schopny komunikacie, nemali vyvinutu rec, dorozumievali sa roznymi zvukmi. Boli schopny stvorit iba najjednoduchsie nastroje, vpodstate pouzivali rovnake nastroje ako ich predkovia, ktori zacali migraciu.

Hodnoť:   mínus indicator plus

Asi slabsie citas...to videjko je stare cca 5-7 rokov (teda v tom case boli prilohou SME) a medzi tym sa vela zistilo. Napr. ze cca 5% DNA dnesnych ludi je z neandertalcov, aj ked nemali jazylku z velkou pravdepodobnostou rozpravali a komunikovali, tvar lebky aj ked tak nevyzera v skutocnosti mali skor crty podobne nam (ziadne velke nosy) a zjavne neboli az tak prisposobeny zime ako sa to skor predpokladalo, pochovavali mrtvych ...dostudovat...

Krasny vyrok

"..nemali vyvinutu rec, dorozumievali sa roznymi zvukmi.." Ti co maju vyvinutu rec, sa asi dorozumievaju svetielkovanim ;) PS: nic v zlom :)

a este sa mi paci aj

"..neboli schopny komunikacie.." vs "..dorozumievali sa.." Radost citat :)

Hodnoť:   mínus indicator plus

lol, bude nevies o com hovoris alebo klames, neveim co je horsie :)

bezradny si mozno ty, ale antropologovia maju konkretnu predstavu o tom ako a kde sa vzal moderny clovek, nic prekvapujuce na tom nie je a dokonale sa to zhoduje s tym co evolucia predpoklada, cize o co ti ide ? :)

darwinisticke bludy ktore prepokladaju ze druhy sa vyvijaju postupne ako sa prisposobuju meniacemu sa prostrediu co presne aj pozorujeme na priklade cloveka to nezariadili, to urcite nemohli byt kdezeee..ani motor nebezi na benzin aj ked podla toho co vidime by sme to tvrdili..jasne to je isto ten spravny pristup k tomuto svetu - popierat ocividne :D

Hodnoť:   mínus indicator plus

Správne si popísal tie darwinisticke bludy, iste Ťa to veľmi zmohlo a preto si pozabudol spomenúť epigenetické procesy, ktoré darwinistickí bludári označujú ako - citujem z wikipedie:
"Epigenetika je v moderním slova smyslu vědní podobor genetiky, který studuje změny v genové expresi (a tedy obvykle i ve fenotypu), které nejsou způsobeny změnou nukleotidové sekvence DNA.[1] Jedná se o výjimku z obecného pravidla, že dědičné fenotypické změny jsou způsobeny změnami v genech. Také epigenetické jevy mohou být děděny z buňky na buňku a z generace na generaci, tedy jak při mitóze, tak při meióze. Genom včetně epigenetických změn se označuje jako epigenom.[2]"
Napríklad pri zahrievaní nakladených vajíčok nejakého druhu mušky pri ich vývoji na 37.5°C sa vyvynú jedinci s červenými očami miesto šedých, a červené oči majú aj ich potomci, aj keď sa vyvýjajú pri bežnej teplote. Stane sa to preklopením génovej sekvencie určujúcej farbu očí.
No a teraz k tým darwinistickým bludom - preklápať gény je pekná vec, akurát, že nie je možné preklopiť, čo neexistue. A podľa darwinistických bludov taká génová sekvencia nemala ako vzniknúť, ani sa nemala ako aktivovať, a predsa existuje a funguje. A takýchto neaktívnych sekvencií je v genómoch rastlín, živočíchov, vrátane človeka nepreberné množstvo. Ako vznikli, kedy sa rozvili, na aké impulzy čakajú? Na toto Ti Darwin asi ťažko odpovie, zato keby si sa spýtal, kto ich tam dal, a prečo ich tam dal, na to by Ti Teória inteligentného dizajnu vedela tať odpovede.

Hodnoť:   mínus indicator plus

dakujem ze si ma doplnil :) ano su aj ine procesy umoznujuce evoluciu ako mutacia, dokonca to naozaj pomaly zacina vyzerat ze trebars taka epigeneza je v tomto procese dolezitejsia, ale nijak sa to nevylucuje zo zmenou, stale vznikaju nove a nove variace umoznujuce dalsie a dalsie jemne zmeny,dokonca geny sa zdvouju, chromozomy spajaju(ako napr. u cloveka - tiez pekny dokaz evolucie) s tym vsetkym sa potom v ramci napr, tej epigenezy pracuje... retaz drobnych zmien, o tom je evolucia..je to akurat ovela komplexnejsie ako sme si mysleli/vedeli, ale sak ako inak, nemysleli sme si ze nie :D

ale hej podla darwinistickych bludov take nieco nemalo ako vzniknut pretoze on nemal ani sajnu o tom co vieme dnes,a dnes je to uplne normalne ze nieco take vznika a vieme ako...

okrem toho aj keby sme celu tuto debatu zabudli nic to na principoch selekcie a evolucie ako takej nemeni...cim viac vieme tym sme si viac isty tym ze je to fakt(aj ked niekto povie ze uplne isty si nikdy nebudeme moct byt), nieco ako teoria relativity od einsteina..:)

co sa tyka inteligentneho dizajnu ako odpovedi na tuto otazku to si uz asi len tak zartoval, to sa mozes spytat aj zvracajuceho bezdomovca aj on mi bude vediet dat odpoved - co ho akurat napadne a dokazov na to bude mat tolko ako inteligentny dizajn, cize co tym ches povedat...? ze zastupcovia intelignetneho dizajnu, ktori nerobia vyskum, nemaju teorie, nemaju predpovede ci fyzicke dokazy, z ktorych vacsina nema ani sajnu o biologii v porovnani z ich opoziciou ktora venovala roky a roky energie mnohych ludi na vyskum tejto otazky a jasne tvrdi ze evolucia je faktom,ze tito maju tu pravu odpoved ? :) nuz, ja ti neviem...

Hodnoť:   mínus indicator plus

vlado, tvoje vytrvalost pisat nezmysly ma fascinuje :) a este si aj zapltis piano aby si ich mohol pisat neobmedzene, era plazov (!) boli len druhohory teda nejakych 160 milionov rokov (pred 800 mil. rokmi este neexistovala ani ediakarska fauna ak ma pamat neklame a viacmenej ani makroskopicky zivot (= organizmus z roznych casti a buniek)).
Druh homo je mozno napisany v nejakej utlej detskej knizke, vsade inde je to ROD Homo, takisto ziaden druh homo australis nebol zadefinovany. Rod Homo sa vyvijal (vcela v sulade s teoriou prirodneho vyberu) kostrbato, nahodne a tak ako to umoznovali a prikazovali okolite prirodzene podmienky a prostredie a na Zemi zilo po vacsinu casu naraz niekolko druhov tohto rodu. To ze dnes zostal len 1 je pomerne vynimocne.

Darwinova teoria sa neda ani 100%

potvrdit a ani vyvratit. Velmi zaujimavym prikladom su napr. ladove medvede, ktore sa dokazatelne vyvinuli z hnedych medvedov. Dokonca existuju dokazy, ze ak hnedy medved zacne zit v prostredi chladu a snehu, tak este pocas jeho zivota sa zacne tomuto prostrediu vonkajsimi znakmi prisposobovat. Co sa tyka jasterov, tak moja domnienka je, ze vyhynuli z jednoducheho dovodu a tym je nedostatok potravy. Velke telo vyzaduje velku koncentraciu potravy na velmi malom uzemi. Ak si clovek predstavi, ze 2-3 kozy na jednom mieste dokazu vytvorit v priebehu par mesiacov z luky holu pust, tak prenesene na niekolko nasobne vacsie bylinozrave plazy by sa Zem stala v priebehu par rokov jednou velkou pustou (a mozno sa aj stala).

Hodnoť:   mínus indicator plus

presne tak boli prilis velky na to aby prezili taky nedostatok potravy aky nastal, ale bolo to skor tym asteroidom + mozno nejakymi inymi faktormi ako tym, ze si vsetko prezrali :)

Evolucia mala pravdepodobne za

ciel zrychlenie pohybu a premiestnovania za potravou a zaroven rozsirenie jedalneho listka z dovodu jednoduchsieho najdenia potravy. Medvede som nespomenul cirou nahodou. V sucasnosti sa javia, ako druhym najhorucejsim kandidatom na evolucnu vyhru. Jedine, co im v tom podla mna brani, je ich vaha (potreba koncentrovaneho zdroja potravy) a vyplyvajuca potreba zimneho spanku.

Hodnoť:   mínus indicator plus

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.

1 2 3 4 5 6 > >>