SME

Najočakávanejšie stratégie roka 2005

Dnešným megaprehľadom najočakávanejších stratégií roka 2005 začíname niekoľkodielny prehľad najočakávanejších hier tohto roka podľa jednotlivých žánrov. Ktorá stratégia bude vaša NAJ?

Dnešným prehľadom najočakávanejších stratégií roka 2005 začíname niekoľkodielny prehľad najočakávanejších hier tohto roka podľa jednotlivých žánrov. Začíname tým NAJ (?) žánrom – stratégiami.

V minulom roku bolo vydaných niekoľko úspešných stratégií, ktoré si od čitateľov získali dosť vysoké hodnotenia – spomeňme originálny Perimeter, Warhammer 40000: Dawn Of War, Armies Of Exigo, Rome: Total War či víťaz nášho redakčného hlasovania Lord of the Rings: The Battle for Middle-Earth. A vysoké známky nielen u nás dostali aj ďalšie – Castle Strike, RollerCoaster Tycoon 3, Locomotion, Ground Control 2 či Knights of Honor. Avšak ruku na srdiečko – ktorá z týchto stratégií bola natoľko originálna, že obohatila žáner o niečo naozaj nové – snáď len Perimeter a možno Warhammer 40000: Dawn Of War, ktorý vniesol do žánru stratégií nevydané grafické spracovanie...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Ani rok 2005 nebude skúpy na hry tohto žánru. Veď za všetko hovorí fakt, že do nášho prehľadu sme vybrali vyše 15 titulov, ktoré budú podľa nás stáť zato a ktoré sú zo strany hráčov najočakávanejšie – predovšetkým ide o pokračovania významných hitov uplynulých rokov. Tituly ohlásené na tento rok len potvrdzujú trend, akým sa stratégie (predovšetkým real-time) budú v nasledujúcich rokoch uberať – prechod do tretieho rozmeru a predovšetkým implementácia prvkov RPG. Tou najočakávanejšou je nepochybne Age Of Empires III, ktorým prehľad otvárame.

Poznámka: Keďže sa jedná len o prehľad uvádzame u jednotlivých hier len jej hlavné rysy, podrobnejšie informácie nájdete v našich budúcich novinkách resp. previews.

Age Of Empires 3 
[VIAC INFO]   [SCREENSHOTY]  [HOMEPAGE]

Táto hra si právom zaslúži prívlastok NAJočakávanejšia, pretože uplynulé dva diely označujú dodnes mnohí hráč za to najlepšie čo kedy na poli historických real-time stratégií vzniklo.
Najnovší tretí diel začína tam, kde skončil Age Of Kings – v roku 1500, v dobe začiatkov kolonizácie Nového sveta, Ameriky. Celá epocha Age of Empires 3 (AoE3) bude trvať 350 rokov a skončí v roku 1850, na konci Koloniálnej éry. Age Of Empires 3 bude na rozdiel od minulých dielov obsahovať veľmi silný, na seba nadväzujúci príbeh, niektoré misie by mali byť historicky verné avšak väčšina bude fiktívna. Na výber bude 8 navzájom rozdielnych civilizácií. Autori sľubujú jeden z najprepracovanejších ekonomických modelov, realistickú fyziku, ktorá nezanedbáva fyzikálne zákony, a úplne nádherné grafické spracovanie plne využívajúce možnosti grafického rozhrania DirectX 9.0. Vydanie hry je naplánované na druhú polovicu roka a za jeho vývoj zodpovedá Ensemble Studio – spoločnosť stojaca za oboma predchádzajúcimi dielmi. [DÁTUM VYDANIA: druhá polovica 2005]

SkryťVypnúť reklamu

Empire Earth 2
[VIAC INFO]   [SCREENSHOTY]  [HOMEPAGE]
Zatiaľ čo tretí Age Of Empires pojme len 350 rokov histórie, v Empire Earth 2 si prejdeme až 12 000 rokov ľudskej histórie – počnúc rokom 10 000 p.n.l; končiac modernou dobou. Týchto 12 000 rokov bude rozdelených do 15 epoch resp. troch mohutných kampaní, každá bude obsahovať 8 misií. V hre sa stretneme so 14 civilizáciami obývajúcimi štyri regióny Zeme. Komplexnosť celej hry ďalej potvrdzuje prítomnosť vyše 350 unikátnych jednotiek a okolo 300 budov. Oproti prvému dielu prejde veľkou zmenou umelá inteligencia nepriateľov, ktorí sa budú rozhodovať podľa aktuálnej situácie. Empire Earth 2 nebude disponovať takým grafickým spracovaním ako vyššie spomenutá AoE3, na druhej strane prinesie nový systém počasia, ktorý umožní nové strategické a taktické postupy. Pôvodný diel bol určený do rúk skúsenejších stratégov, druhý diel však prinesie zjednodušený systém hospodárenia jednotiek a správu miest, intuitívnejšie užívateľské rozhranie, nový systém formácií a zdokonalenú diplomaciu, takže titul bude prístupný aj pre strategických začiatočníkov. Samozrejme čakajú na nás nové singleplayer a multiplayer módy + ďalšie vylepšenia, o ktorých si ešte v budúcnosti niečo povieme. Hru môžeme očakávať niekedy v druhom, treťom kvartáli tohto roka. Bude zaujímavé sledovať, kto vzíde víťazne z boja AoE3 vs Empire Earth 2. [DÁTUM VYDANIA: marec 2005]

SkryťVypnúť reklamu

Earth 2160
[VIAC INFO]  
[SCREENSHOTY]  [HOMEPAGE] 
Priaznivci sci-fi už netrpezlivo očakávajú tretie pokračovanie série Earth. Tentokrát sa prenesieme do roku 2160, čo jasne naznačuje už samotný názov. V 21. a 22. storočí bola Zem sužovaná enormným množstvom vojenských konfliktov, čo viedlo k vychýleniu z obežnej dráhy Zeme a malo za následok zánik života. Posledných niekoľko tisíc obyvateľov Zeme sa vydáva na Mars, kolonizovať ho a pokúsiť sa zachrániť ľudský rod. Ako už tušíte, Mars je obývaný inými príšerkami a svoj životný priestor si nenechajú len tak hocikým zabrať. Toľko príbeh. V hre budú medzi sebou bojovať štyri frakcie (hrateľné) – tri z minulého dielu (Lunar Corporation, Eurasian Dynasty, United Civiled States) + jedná nová – Alieni, obyvatelia Marsu. Veľmi dlhá hracia doba, veľká rôznorodosť misií, obrovské množstvo jednotiek a upgradov – hlavné črty tejto hry, ktorá sa odohráva nielen na Marse, ale aj na jej mesaicoch. A čo by to bolo za stratégiu keby neobsahovala multiplayer – bude obsahovať módy Destroy Structures a Limited Cost Battle. Fantastické bude technické spracovanie, kvôli ktorému autori hry (Zuxxez Entertainment a Reality Pump) odložili vydanie titulu na leto 2005 – údajne hra nevyzerala ako na prezentovaných screenshotoch, v najbližších mesiacoch sa to pokúsia napraviť. [DÁTUM VYDANIA: máj 2005]

SkryťVypnúť reklamu

Will Of Steel
[VIAC INFO]   [SCREENSHOTY]  [DEMO] [HOMEPAGE] 

Nepochybne zaujímavo vyzerá aj vojenská RTS s prvkami RPG Will Of Steel, zasadená do vojnou zmietaného Afganistanu a Iraku v období rokov 2001-2003. Hlavným hrdinom je mladý námorník William Steel, syn slávneho generála USMC Thoma Steela, poverený velením skupiny jednotiek pozostávajúcej z pozemnej pechoty, tankov, AP2, letectva či rozviedky (okolo 100 unikátnych typov jednotiek). Od hry nečakajte žiadne budovanie základní či nebodaj ťažbu zdrojov – pôjde predovšetkým o dobre vymyslenú taktiku boja. Podobne ako v C&C Generals aj tu budú jednotlivé jednotky získavať ocenenia, ktoré zlepšia napr. ich palebné schopnosti či vyššiu odolnosť voči nepriateľským guľkám. Získavaním medailí sa odkryjú niektoré tajne bonusy – napr. možnosť povolania leteckej podpory. Aj graficky sa hra podobá na vyššie spomínaný titul – misie sa budú odohrávať nielen na púšti ale aj v urbanizovaných zónach. Čo však robí hru originálnou je možnosť kompletného ovládania jednotiek hlasom – rozdávanie príkazov, vyvolávanie jednotiek atď. Vydanie hry je naplánované na marec. [DÁTUM VYDANIA: marec 2005]

SkryťVypnúť reklamu

Dragonshard
[VIAC INFO]   [SCREENSHOTY]  [HOMEPAGE] 

Do sveta fantasy nás zavedie real-time stratégia kombinovaná s RPG Dragonshard. Založená je na pravidlách Dungeons &s Dragon (práva na ne vlastní Atari, vydavateľ hry), ktoré si však autori trošku poupravili. Tak napríklad v tom, že hra sa odohráva na planéte Eberron. Tá je obývaná štyrmi základnými frakciami, z ktorých tri budú hrateľné – Order of the Silver Flames, Shadow Elves a Lizard Folk. Každá jednotka má k dispozícií tri základné bojové jednotky – hrdinu, kapitána a klasických vojakov, pričom kapitáni budú môcť po vzore "erpégečiek" zbierať skúsenosti. Dragonshard sa bude odohrávať v dvoch svetoch planéty Eberrron – na povrchu pokrytom bujnou vegetáciou a v podzemí plnom zrúcanín starobylých miest či liečivých fontán. Zatiaľ čo na povrchu to bude klasická RTS o budovaní základne (čím viac budov tým viac zlata a bonusov), získavaní surovín (tie sú dve a získavajú sa dosť netradičným spôsobom – 1. zlato – dane z domov; 2. magická sila z kryštálov, ktoré padajú na povrch Ederronu) a verbovaní jednotiek, v podzemí sa bude skôr jednať o RPG-čko, v ktorom budeme z vyššie spomínanými bojovníkmi plniť rôzne questy, ale predovšetkým bojovať.
Hra je poháňaná grafickým enginom Angel a podľa prvého videa sú jeho kvality nesporné, čo potvrdzujú aj redaktori niektorých zahraničných webov, ktorí mali možnosť Drahonshard hrať. K dispozícií bude aj multiplayer s klasickým deathmatchom. Prvé dojmy z hrania označujú Dragonshard ako inovatívny titul, ktorý búra všetky pravidlá žánru RTS. Ako to skutočne je sa dozvieme koncom marca. [DÁTUM VYDANIA: marec 2005 ]

SkryťVypnúť reklamu

Sudden Strike 3
[VIAC INFO]  
[SCREENSHOTY] [HOMEPAGE]  

Vývojársky tím Fireglow pracuje na treťom pokračovaní Sudden Strike. Sudden Strike: Arms for Victory sa bude podobne ako prechádzajúce dve úspešné diely odohrávať v období druhej svetovej vojny. Dôraz bude kladený predovšetkým na taktiku. Na bojiskách druhej svetovej vojny sa odohrávajú 4 rozsiahle kampane (dve v Pacifiku, dve v Európe), ktoré nie sú delené na misie, ale v rámci jednej rozsiahlej kampane vám budú prideľované nové a nové úlohy. Kampane realisticky mapujú udalosti, ktoré sa v tejto vojne odohrali. V hre si budeme môcť zahrať za 4 strany – Spojencov, Američanov, Japoncov a Nemcov. Jednotlivé bitky sa nebudú odohrávať iba na súši, ale prenesieme sa aj na otvorené more a do vzduchu – pripravených je niekoľko desiatok autentických typov lodí, lietadiel a dokonca aj ponoriek, pričom letecká a lodná pechota bude vzájomne spolupracovať. Mapy majú údajne až 150 kilometrov štvorcových. Tretí diel už nebude dvojrozmerný, ale pobeží na úplne novom engine Next7, ktorý prenesie hru do tretieho rozmeru – grafická stránka hry je naozaj úchvatná a treba povedať, že aj HW náročná, údajne ide o prvý engine, ktorý dokáže verne renderovať bojiska na mori a súši a navyše mu nebude cudzia ani fyzika. Úplne prepracovaná bude aj AI a interface – ten má byť trojúrovňový. Súčasťou hry bude aj multiplayer. Toto pokračovanie by malo uvidieť svetlo sveta už v lete, v súčasnosti sa hľadá vydavateľ. [DÁTUM VYDANIA: leto 2005 ]

SkryťVypnúť reklamu

Blitzkrieg 2
[VIAC INFO]  
[SCREENSHOTY]  [HOMEPAGE] 
Z podobného námetu ako predchádzajúci titul čerpá aj pokračovanie úspešnej RTS od Nival Interactive – Blitzkrieg 2. Aj tu zavítame na takmer všetky významné fronty druhej svetovej vojny – ako na súš, tak aj na more. K dispozícií sú 4 kampane, každá za inú stranu – Rusko, Británia, USA alebo Nemecko. Okrem primárnych misií narazíme taktiež na niekoľko sekundárnych, dobrovoľných úloh, čo celkovo činí úctyhodných 110 misií. Nečudujme sa preto z čísla 300, ktoré označuje počet vojenských jednotiek v hre (nielen pozemné, ale aj námorné a letecké) – tie samozrejme kvôli zachovaniu autentickosti hry nebude možné vyrábať :). Zaujímavo vyzerá možnosť postaviť do čela vlastnej armády nejakého historicky známeho hrdinu (napr. Peter Churchill, Michael Wittmann), ktorý bude disponovať istými špeciálnymi schopnosťami. Ako už vidieť na screenshotoch, hra troška pozmenila engine (beží na zdokonalenom Enigma Engine) a obliekla sa do nového trojrozmerného kabátika. Prostredie v hre bude plne interaktívne, to znamená - úplne zničiteľné, dočkáme sa aj efektov počasia, ktoré budú vplývať na samotný priebeh hry. Absentovať nebude ani multiplayer. Podobne ako Sudden Strike 3 aj Blitzkrieg 2 je v štádiu zháňania distribútora a podľa nášho názoru sa hra na trhu objaví nie skôr ako v 2Q 2004. [DÁTUM VYDANIA: jar 2005]  

SkryťVypnúť reklamu

Cossacks II: Napoleonic Wars
[VIAC INFO]   [SCREENSHOTY] [HOMEPAGE] 
Na začiatok apríla je ohlásené ďalšie pokračovanie úspešnej stratégie, ktorá nás zaviedla medzi kozákov – Cossacks II: Napoleonic Wars. Kto hral minulé diely, a dokáže si podľa názvu toho najnovšieho vydedukovať o čom asi tak bude, zistí, že toto pokračovanie nás zavedie do dôb odohrávajúcich sa po udalostiach datadisku Arts Of WarNapoleonic Wars sa bude odohrávať v 16. až 19. storočí za doby napoleonských vojen. V hre sa stretneme s viacerými významnými osobnosťami danej doby – generálom Kutozovom či samotným Napoleonom Bonaparte. Na výber bude 6 národov – Francúzi, Briti, Rakúšania, Rusi, Prusi a Egypťania – každý národ bude disponovať vlastnou kampaňou. Aj v prípade tejto hry sa prerobil pôvodný engine, ktorý kombinuje možnosti 2D a 3D, čoho výsledkom by malo byť oku lahodiace, prehľadné a pritom na HW nenáročné grafické spracovanie. Nový engine je prispôsobený obrovským armádam, ktoré budeme riadiť – ten je schopný v jednom okamihu zobraziť až 64-tisícovú armádu. Hra kladie dôraz predovšetkým na taktiku a boje, nevyhneme sa však ani budovaniu a mikromanagmentu. Generáli budú veliť armádam pozostávajúcim až zo 150 unikátnych jednotiek s realistickým systémom morálky a vystavať bude možné až 180 budov s 80 upgradmi. Hranie po LANke a internete je samozrejmosťou. Na záver už len spomeniem, že hru vyvíja ukrajinským tím GSC Gameworld, ktorý okrem iného pracuje aj na najočakávanejšej FPS tohto roka Stalkerovi, o ktorom si niečo viac povieme v nasledujúcom prehľade. [DÁTUM VYDANIA: apríl 2005]

SkryťVypnúť reklamu

Act of War: Direct Action
[VIAC INFO]  
[SCREENSHOTY]  [DEMO] [HOMEPAGE]  

Štúdio Eugen Systems pracuje na geopolitickom techno-thrilleri zasadenom do blízkej budúcnosti, do čias veľkej energetickej a ropnej krízy, kedy svet ohrozujú teroristi. Vžijeme sa do role 23-ročného majora americkej armády Jasona Richtera, bývalého príslušníka jednotky Delta Force, ktorý v tomto období pracuje priamo pre amerického prezidenta a spolu so svojím oddielom Task Force Talon plní rôzne misie v USA, Európe, Rusku či v púšťach severnej Afriky. Autori sa opri tvorbe hry inšpirovali dielom významného amerického spisovateľa Dalea Browna, okrem iného experta na vojnovú techniku, ktorý s tvorcami hry intenzívne spolupracuje. Najdôležitejšie suroviny v tejto hre sú ľudia, olej a banky (zdroj peňazí). Náš oddiel bude disponovať tými najtajnejšími zbraňami, ku ktorým majú prístup len oni. Aj v tejto hre bude zastúpený prvok RPG v podobe vývoja postáv. To čo bude robiť hru výnimočnou je reálne vyobrazenie miest ako San Francisco, Washington D.C., Londýn, ale aj niektorých menších ruských a afrických mestečiek – podobnosť bude naozaj veľká. Tomu má zodpovedať aj detailné 3D grafické spracovanie s možnosťou priblíženia kamery na úroveň ulíc (pri zachovaní detailov). Do hry bude implantovaný aj multiplayer s podporou až 8 hráčov. Vydanie hry je naplánované na koniec marca, dovtedy si môžete vyskúšať megalomanské demo – hra vyzerá naozaj nádherne. [DÁTUM VYDANIA: marec 2005]

SkryťVypnúť reklamu

The Settlers 5: Heritage Of Kings
[VIAC INFO]  
[SCREENSHOTY]  [DEMO] [HOMEPAGE] 

Ďalším prídavkom do slávnej a roztomilej budovateľskej série The Settlers je piaty diel s podtitulom Heritage of Kings. Vývoj titulu má na svedomí nemecké štúdio Blue Byte. Samozrejme ako prvú vec, ktorú oproti minulému dielu vylepšilo je grafika a ešte raz tá grafika – nový engine prenesie hru do 3D, z čoho by mali vyplývať výhody v podobe grafických orgií, čo len potvrdzujú dostupné videá a demoverzia. Hlavnou zložkou hry bude singleplayer, v ktorom po našom otcovi zdedíme kráľovský trón a pokúsime sa zjednotiť rozpadajúcu sa ríšu a to tým, že dobyjeme sedem kráľovstiev a nájdeme tajomný artefakt „Orb of Power“. Singleplayerová kampaň pozostáva z 20 misií a okrem nej tu bude zastúpený aj multiplyer. Oproti minulým dielom autori zjednodušili ekonomický systém a mikromanagment. Prepracovaná je taktiež interakcia s osadníkmi a spôsoby akými bude hráč motivovať svojich poddaných k určitým výkonom, práci – snáď netreba podotýkať, že tí budú zabezpečovať prísun potrebných surovín. V hre sa nám pod ruku dostane 70 druhov jednotiek a rovnaký počet budov. Získavanie skúseností a upgrade jednotiek je samozrejmosťou. Vydanie hry je naplánované na budúci mesiac (február). [DÁTUM VYDANIA: február 2005 ]

SkryťVypnúť reklamu

ANNO 3
[VIAC INFO]  
[SCREENSHOTY]   

Neviem ako vy, milí čitatelia, ale ja pri pohľade na názov tejto hry uvažujem nad vhodnosťou použitia daného názvu – slovíčko Anno logicky pasovalo do názvu minulých dvoch dielov avšak do tohto nie (keďže anno v preklade znamená „roku Pána“). Ale nepolemizujme (veď všetci vieme, že je to tak kvôli značke, ktorá si už našla 3,5 milióna priaznivcov), venujme sa radšej novinkám, ktoré najnovší diel od nemeckých Related Designs prinesie. Tých zatiaľ veľa oznámených nebolo – zdokonalená AI (hlavný kameň úrazu v minulých dieloch), ovládanie armád, intuitívnejšie ovládanie a vylepšený multiplayer. A už podľa screenshotov vidieť, že ešte krajšia a detailnejšia je grafická stránka, ktorá neodmysliteľne patrí k nemeckému národu. Aj toto pokračovanie sa prenieslo do tretieho rozmeru a celé prostredie by malo byť detailnejšie, živšie, zábavnejšie, ešte pestrofarebnejšie, realistickejšie – veď tie screenshoty sú krásne, skláňam klobúk :). Škoda, že vydanie hry je naplánované až na koniec (presnejšie november) tohto roka. [DÁTUM VYDANIA: november 2005]

SkryťVypnúť reklamu

Black & White 2
[VIAC INFO]  
[SCREENSHOTY]  [HOMEPAGE]  

To, že pôvodný Black & White bol v mnohých smeroch originálna a geniálna hra nie je pochýb. Žiaľ jej kvalitám nezodpovedal počet ľudí, ktorí si ju zaobstarali a tak Peter Molyneux dúfa, že druhým dielom zaujme väčší počet hráčov. Hlavným rysom druhého dielu je kompletne prerobený grafický a fyzikálny engine, ktorý bude využívať možnosti DirectX 9 kariet. Ďalšou zmenou je samotné pojatie hry – zatiaľ čo minulý diel sa niesol v pokojnejšom duchu, druhý diel bude dynamickejší, pretože prináša vojnové konflikty. My, ako bôžikovia starajúci sa o blaho nášho ľudu, povedieme armády do boja proti znepriateleným národom. Na čelo armády sa postaví creature, ktorú si na začiatku vyberieme a následným tréningom vycvičíme. Vydať sa však bude možné aj po chodníčkoch mieru a nepúšťať sa do konfliktov. Herné prostredie tak bude farebnejšie, zatiaľ čo vo vojnovej pohotovosti stmavne. Od toho ako budete vychovávať svoju kreatúru, bude závisieť ako sa bude správať k okolitým ľuďom – či im bude pomáhať alebo ich trápiť. To aká bude, bude vplývať aj na životné prostredie/prírodu, v ktorom sa bude pohybovať. Prepracovaný bude systém mágie a kúziel a ako som už spomínal najvýznamnejšou zmenou bude fantastický grafický engine schopný zobraziť také detaily ako poranenia, veľkolepé strety armád pozostávajúcich z niekoľko stovák vojakov atď. Nová éra bohov začína v máji 2005. [DÁTUM VYDANIA: máj 2005]

SkryťVypnúť reklamu

Immortal Cities: Children of the Nile
[VIAC INFO]   [SCREENSHOTY]  [DEMO] [HOMEPAGE] 

Budovateľskými stratégiami z obdobia gréckej, čínskej, egyptskej či čínskej mytológie sa preslávila spoločnosť Impressions Games, ktorá obohatila herný svet o také legendy ako Caesar, Pharaoh, Zeus alebo naposledy Emperor: Rise of the Middle Kingdom. Na najnovšom dielku Children of the Nile sa však už táto spoločnosť nepodieľa aj keď väčšinu tímu Tilted Mill Entertainment tvoria vývojári podieľajúci sa na spomínaných legendách. Children of the Nile nám priblíži históriu starovekého Egypta, obdobie faraónov, pyramíd. Žánrovo ide o budovateľskú stratégiu na spôsobo Pharaoh, avšak to čím sa od neho odlišuje je grafické spracovanie. Children of he Nile sa preniesol kompletne do 3D – spracovanie síce nie je nijak ohurujúce, ale neurazí. Dôležitejšia je totiž hrateľnosť a tá je aj tentokrát výborná. Našou hlavnou úlohou v kampani je predrať sa 15 misiami a vybudovať fungujúcu egyptskú ríšu. Dôraz sa kladie predovšetkým na budovateľskú časť, vojenská časť ustupuje do úzadia. "Detí Nílu" sú okrem iného zaujímavé aj tým, že sa v ňom neplatí peniazmi, ale jedlom. Disponuje prepracovaným ekonomickým systémom a veľkú rolu v ňom zohráva rodina. Za veľkou mlákou sa už titul nejaký ten týždeň celkom úspešne predáva, do Európy dorazí začiatkom februára. Na Slovensku sa bude predávať lokalizovaná česká verzia. [DÁTUM VYDANIA: február 2005]

SkryťVypnúť reklamu

Stronghold 2
[VIAC INFO]   [SCREENSHOTY]  [HOMEPAGE]  

Aj Stronghold sa v dobe svojho vydania dočkal vynikajúcich hodnotení zo strany hráčov a herných recenzentov. Nečudo, že o rok sa dočkal datadisku (viď našu recenziu) a teraz, tri roky neskôr je na spadnutie plnohodnotné druhé pokračovanie, ktoré ma byť ešte lepšie. Autori si vypočuli námietky hráčov k samotnej hre a vylepšili, čo sa dalo. Má vôbec zmysel spomínať, akým smerom sa po grafickej stránke hra ubrala? Myslím, že je to jasné :). Toto spracovanie, engine ktorý to umožnil, je schopný zobrazovať v pohybe niekoľko 10-tisícové armády. Ako prvá real-time stratégia umožní nahliadnuť do samotných interiérov hradu a sledovať, čo sa v ich útrobách odohráva. Dobývať hrady už nebude len otázkou prelomenia obranného opevnenia, ale taktiež jeho obsadenia, takže súboje sa prenesú aj do interiérov. Kráľovský dvor bude žiť svojim vlastným životom, kráľ nebude len vymýšľať vojenskú taktiku, ale taktiež usporadúvať rôzne zábavky pre svojich poddaných (vrátane verejných súdov a popráv). Ak by sme sa mali zamerať na príbeh, tak ten hovorí o jednom kráľovi, ktorý po prehranej bitke odchádza na neznáme miesto, odkiaľ sa pokúsi znovu získať kontrolu nad padlým kráľovstvom, o ktoré sa medzičasom rozpútal veľký boj zo strany barónov. Okrem kampane na nás čakajú aj iné singleplayer módy, dobré známe z minulých dielov a prepracovaný multiplayer. Stronghold 2 poputuje na pulty obchodov koncom apríla. [DÁTUM VYDANIA: apríl 2005]

SkryťVypnúť reklamu

Hearts of Iron 2
[VIAC INFO]  
[SCREENSHOTY]  [DEMO] [HOMEPAGE]  

A aby v našom prehľade mala zastúpenie aj nejaká ťahová stratégia, vybrali sme Hearts of Iron 2 – pokračovanie kontroverzne prijatého prvého dielu, ktorý hardcore hráči milovali a tí neskúsení zatracovali. Druhé pokračovanie by však malo osloviť širšie spektrum hráčov, pretože autori zjednodušili systém súbojov, vyladili diplomaciu, prepracovali mapu, interface, technologický strom a skrátili dĺžku jednotlivých scenárov, ktorých dohranie by malo byť otázkou jedného večera, a popritom zachovali obdobie 2. svetovej vojny. Okrem 4 hlavných kampaní nám autori naservírujú 15 zvláštnych scenárov a na želanie hráčov aj kooperatívny multiplayer (cez LAN a internet) až pre 32 hráčov. Úctyhodné je číslo vodcov a generálov s ktorými sa v hre stretneme – 14 000, takže Paradox Entertainment potvrdil svoju puntičkársku povesť. Hra je v súčasnosti hotová a v Európe sa začne predávať 18. februára. [DÁTUM VYDANIA: február 2005]

The Movies
[VIAC INFO]  
[SCREENSHOTY]  [HOMEPAGE]  

No a na záver som si nechal skutočne originálnu lahôdku od Petra Molyneuxa – The Movies. Originálnu preto, lebo ešte nikto nepracoval na tak komplexnej simulácií filmového biznisu ako práve Lionhead Studios. The Movies bude tycoon, hra v ktorej sa staneme filmovým magnátom, majiteľom filmového štúdia, ktoré si na svoju budúcnosť musí zarobiť natáčaním filmov. Zo začiatku bude najdôležitejšie vybudovať filmový ateliér a kulisy k danému filmu, druhá časť pozostáva z náboru hercov, režisérov, scenáristov, kameramanov – skrátka personálu, ktorý je k takej práci potrebný. Nakoniec sa musíme postarať o natočenie samotného filmu – napísať scenár, zrežírovať a ozvučiť natočený snímok, dať ho do distribúcie, urobiť naň reklamu a čakať na výsledok. Samozrejme, to sú len tie najzákladnejšie činnosti, ktoré na nás v tejto simulácií čakajú. Viac informácií o hre sa dozviete v našom podrobnom preview. Skutočne, pôjde o minimálne tak komplexnú simuláciu akou je The Sims 2, na ktorú sa podobá aj graficky. Dátum vydania zatiaľ oznámený nebol, ale tento rok by sa už v obchodoch objaviť mal (pôvodne mal byť vydaný už minulý rok). [DÁTUM VYDANIA: rok 2005]

 

Tak, a sme na konci tohto prehľadu – na úlný záver snáď už len stručne pripomeniem, že tento rok sa dočkáme aj niekoľkých datadiskiov k úspešným stratégiám – napr. Spellforce: Shadow of Phoenix (február 2005) alebo The Sims 2 University (marec 2005). Zaujímavo môže dopadnúť taktiež Stalingrad.

A na úplný záver otázka do diskusie. Z napísaného sa nám vyprofilovali zaujímavé dvojice – napríklad Age of Empires 3 vs. Empire Earth 2, Sudden Strike 3 vs Blitzkrieg 2, Act of War: Direct Action vs Will of Steel, Anno 3 bude mať súpera v podobe Settlers 5 – kto bude podľa vás úspešnejší. Akí sú vaši favoriti na najlepšiu stratégiu roka 2005?

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Revolučný Nissan X-Trail mení pravidlá hry
  2. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  3. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  4. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  5. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  6. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  7. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  8. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine!
  1. Relaxačný raj v resorte Drevenice Terchová
  2. Koniec bolesti! Využite výstavné dotácie na masážne kreslo
  3. Miesto, kde je úspech podnikania zaručený
  4. Naučte deti narábať s peniazmi: Máme pre vás niekoľko tipov
  5. 25 tipov na tašky, ktoré vás budú baviť. A takto si ich vyrobíte
  6. Ako zlepšiť povedomie o cirkulárnej ekonomike?
  7. GUTEN TAG! Deň plný pohody, zaujímavých destinácií a informácií
  8. Prémiové bývanie pod lesom. Objavte Stockerka Prémium
  1. Cestujte za zlomok ceny. Päť destinácii na dovolenku mimo sezóny 13 750
  2. Revolučná inovácia: Mobil pomáha v boji proti rakovine! 7 443
  3. V púpave je všetko, čo potrebujete 4 440
  4. Krátky, ale veľmi úspešný príbeh Kardiocentra AGEL Košice-Šaca 3 760
  5. Nebudete veriť, že toto skrýva Albánsko. Jeho pláže vyrazia dych 3 757
  6. Ako prišiel Boris Kollár k miliónom 3 487
  7. Výborná pre diabetikov aj pre lepšie trávenie. Poznáte Aróniu? 3 481
  8. Esplanade - wellnes s pridanou hodnotou 3 014
SkryťZatvoriť reklamu