PHOENIX, BRATISLAVA. Či už ste sa s rozšírenou realitou stretli na mobile alebo v headsete, vždy vyzerala rovnako. Prvky z virtuálneho sveta prekrývajú tie skutočné.
Urobiť to inak, teda spojiť skutočné a virtuálne objekty a zakomponovať ich do hĺbky scény, nie je jednoduché.
S novátorským riešením však prišla skupina vývojárov z Arizonskej univerzity. Podarilo sa im vyvinúť systém, ktorý má práve takéto schopnosti.
Špeciálny zobrazovací displej pre headsety má schopnosť zobrazovania, ktorá inak pracuje so svetlom a dokáže ho nahradiť virtuálnym objektom.
Výsledkom podľa magazínu Engadget je, že virtuálne objekty môžu byť v zákryte za tými, ktoré skutočne existujú, takže umelý svet nemusí byť iba nálepkou cez realitu, ale môže sa vrstviť práve v nej.
Prototyp nie je pripravený pre komerčné nasadenie, technologický koncept však umožňuje vyrábať displeje, ktoré môžu znamenať výraznú revolúciu v zmiešanej realite. Navyše cieľom bolo vyvinúť čo najlacnejší systém.
Všetko sa týka riadenia svetelných tokov na úrovni zobrazovacích bodov. Tie sa musia s úzkym zorným poľom vysporiadať s hrou svetiel.