Internet mení sociálne zvyklosti Európanov

Aká je najlepšia výhovorka, ktorou vysvetlíte, že ste sa napriek sľubu neozvali nie príliš atraktívnemu známemu? Podľa sociológov z RoperASW, ktorí na objednávku spoločnosti AOL vypracovali štúdiu o vplyve internetu na život Európanov, to je čoraz častejš

ie: „Stratil som tvoju e-mailovú adresu.“ Ich najnovšia štúdia realizovaná vo Francúzsku, Nemecku a Veľkej Británii odhaľuje, že internet dokázal za desaťročie svojej existencie výrazne zmeniť spôsob komunikácie a sociálne väzby obyvateľov vyspelej Európy.

Vedci napríklad zistili, že pri kontakte s iným človekom si polovica ľudí s ním vymení e-mailovú adresu aj telefónne číslo; výhradne e-mail používa tretina ľudí, kým výhradne telefón len 19 percent. Takmer deviati z desiatich internetových používateľov používajú sieť aj na komunikáciu s rodinou a priateľmi a približne tretina uviedla, že vďaka nej sú v kontakte s príbuznými častejšie, než predtým.

Internet sa stal dôležitým nástrojom aj pri informovaní o najdôležitejších udalostiach, pre ktoré boli predtým vyhradené len telegramy alebo listy na ozdobnom papieri - 44 percent jeho používateľov ho už niekedy použilo aj na rozoslanie oznámení o narodení dieťaťa či o svadbe.

Ako upozorňuje štúdia, web nie je len „globálnou dedinou“, ale jehopoužívatelia vďaka nemu získavajú aj informácie zo svojho bezprostredného okolia. Štyria z piatich respondentov potvrdili, že cez internet sledujú udalosti v mieste svojho bydliska či obchodné ponuky blízkych obchodov. Významnú úlohu hrá počítačová sieť aj pri hľadaní partnera - rande si cez internet už aspoň raz v živote dohodla takmer polovica Európanov.

Dve tretiny z respondentov, ktorí majú deti, veria, že internet bude mať na ne pozitívny vplyv a 70 percent je presvedčených, že je nutné rozvíjať u nich schopnosť s celosvetovou sieťou pracovať. Len jedno percento ľudí sa domnieva, že vplyv internetu na ich potomkov bude prevažne negatívny.

V nakupovaní Európa dobieha Ameriku

Európa začína pomaly dobiehať Ameriku v množstve tovaru nakupovaného cez internet. Podľa prieskumu RoperASW minul priemerný európsky zákazník internetových obchodov za posledné tri mesiace 430 eur, kým v Spojených štátoch je priemer nákupov 543 eur. Viac ako polovica európskych internetistov však očakáva, že v najbližšej budúcnosti budú cez internet nakupovať viac, kým v Spojených štátoch to očakáva len 41 percent. Tri štvrtiny Európanov navyše uvádzajú, že internet aspoň občas využívajú na získavanie informácií o produktoch, ktoré potom nakúpia v tradičných obchodoch. Ako hlavný dôvod, ktorý od online nakupovania odrádza, väčšina ľudí stále uvádza obavy o bezpečnosť transakcie s platobnou kartou. Európa je už dnes mierne pred Spojenými štátmi vo využívaní internetového bankovníctva, ktorého výhody objavilo 47 percent obyvateľov starého kontinentu oproti 36 percentám Američanov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

AUTORSKÁ STRANA PETRA SCHUTZA

Zrútená inštitúcia, propaganda Súmračná a miliardári na mizine (týždeň Petra Schutza)

Kto by chcel byť v Zuckerbergovej koži?

Neprehliadnite tiež

Oliva, paradajka či uhorka. Ktorá zelenina je ovocie?

Botanici presne definujú iba slovo plod.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Sonda sa dotkne Slnka, aj tak nezhorí

Vesmírna misia Parker je výnimočná.

PODCAST ZOOM

Zoom: Francúzsko rozdelia na dve, v jednom bude platiť šaríja. Je to hoax

Ako sa politický nezmysel stal hoaxom.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 504
  2. Vizuálny smog je problém 7 625
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 899
  4. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 044
  5. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 2 869
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 765
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 499
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 076
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 960
  10. Keď Slováci krotia morský vietor 1 730