SME
Utorok, 26. január, 2021 | Meniny má TamaraKrížovkyKrížovky

Ríša mágie - slovenská fantasy stratégia očami autora

Očakávaná slovenská ťahová stratégia Ríša mágie (Empire of Magic) od Mayhem Studios je dokončená a každým dňom by mala prísť do obchodov. Ponúkame vám exkluzívny článok popisujúci vlastnosti hry a pozadie jej vývoja, ktorého autoro

of od je a by do vám vlastnosti hry a ktorého m je samotný lead designér projektu, Michal Cagarda.

Príbeh začína zmiznutím vojvodu Radzima, najstaršieho syna kniežaťa Kadzima Pokajského. Kým sa otec snaží svojho nástupcu vypátrať (...) kniežatstvo rýchlo chradne. Vojsko pokajských hraničiarov sa pod rastúcim tlakom neznámych útočníkov rozpadáva. Ľudia utekajúci z pohraničných oblastí (...) hovoria o vyplienených osadách a hordách netvorov unášajúcich svoju korisť -- živú aj mŕtvu -- do vyprahlých západných púští (...). O zmiznutie vojvodu a nepokoje v Pustých horách sa začne zaujímať jeden z Učiteľov magického smeru Adu, Nork'Rand. Vyšetrovaním poverí svojho chránenca Artemiana, a kým sa mladík vydáva na púť juhom Ríše, on sám odchádza po radu za samotným vrchným mágom Alzarom Dagorathom, vládcom Ríše.

Skryť Vypnúť reklamu

Hráč sa do hry zapája, až keď sa Artemian vracia zo svojej púte po Pustých horách. Jeho prvé kroky vedú do Zarogskej pevnosti, kam sa knieža Kadzim uchýlil po vojvodovom zmiznutí. Ovláda štyri postavy (resp. len jedinú, ak si zvolí obtiažnejšiu cestu): Artemiana, jeho sprievodcu Yana Yrského a dvoch radových jazdcov. Postavy môže zoskupovať do grúp, pričom na jedno políčko ich možno presunúť najviac tri. Výnimkou sú (anti)hrdinovia; nemôže sa stať, aby sa v jednej skupine ocitli dvaja zároveň.
Ovládanie, interface a pravidlá sú dostatočne jednoduché na to, aby ich bez akýchkoľvek problémov pochopil aj začiatočník. Ľavým myšítkom sa skupiny označujú, presúvajú, príp. sa im dáva pokyn k boju (k interakcii s prostredím). Pravým myšítkom sa skupiny odznačujú. Ak je na to dostatok priestoru, skupina môže rozbiť tábor; stáva sa imobilnou, no odpočívajúce postavy sa (rýchlejšie) regenerujú.

Skryť Vypnúť reklamu

Spracovanie bojov je na pochopenie trochu náročnejšie. Na bojisku sa nachádzajú len postavy útočiacej a napadnutej skupiny. "Susedia" vyskytujúci sa na okolitých políčkach na výsledok bitky nemajú žiadny vplyv. Všetky vlastnosti, VRÁTANE AKČNÝCH BODOV, sa v boji zachovávajú. Ak hráč napadne skupinu, ktorá si pohyby vyčerpala (prípadne ju pred bojom paralyzoval kúzlom), obranca sa bude brániť len pasívne; nebude schopný protiútoku. Bitka samotná je rozdelená na tri fázy. V prvej obe strany pridelia svojim postavám úlohy: Nastavia, kto na koho zaútočí, čo a kam zakúzli, prípade spolubojovníka bude brániť. Akonáhle dá hráč povel, všetky postavy (útočníci aj obrancovia) sa v nasledujúcich dvoch fázach pokúsia svoje úlohy vykonať: Najprv kúzelníci vyčarujú svoje kúzla, a ak sa niektorému z bojovníkov podarí prežiť, v poslednej fáze sa k slovu dostanú meče a sekery.
Bitka môže skončiť tromi spôsobmi: Totálnou porážkou jednej zo strán, útočníkovým povelom k ústupu alebo vyčerpaním všetkých akčných bodov. Dobrý stratég sa v Ríši mágie snaží držať na strane útočníka; svojim posta tým udržuje nezanedbateľnú výhodu prvého seku (prvého kúzla). V nejednej situácii musí svoje kroky plánovať aj na niekoľko kôl dopredu. Ak spraví chybu a prenechá nepriateľovi priestor k útoku -- preženie to s opatrnosťou, alebo (v tom horšom prípade) zaháji bezhlavý útok -- hra obyčajne skončí škaredým fiaskom.

Skryť Vypnúť reklamu

Hráčove ciele sú v Ríši mágie zvolené trochu netradične. Jeho úlohou nie je budovať masívne armády, dobýjať Ríše Zla a meniť polorozpadnuté sedliacke mestečká v neporaziteľné veľmoci, ale presný opak. Ocitá sa v impériu prechádzajúcim nezastaviteľným úpadkom, kde sa zo spojencov môžu cez noc stať nepriatelia, a z nepriateľov spojenci; ocitá sa v krajine, kde prežije len ten silnejší. AK OD RÍŠE MÁGIE OČAKÁVATE ĎALŠÍ KLON HEROESOV ALEBO WARLORDOV, BUDETE NEMILO SKLAMANÍ a s najväčšou pravdepodobnosťou sa neprekúšete ani tutorialom. Ríša mágie JE EXPERIMENTÁLNA ŤAHOVKA. Je to dobrodružstvo v pravom zmysle slova. Hráčov jediný záujem sa musí sústrediť výhradne na jeho hrdinov... Na ich prežitie. Nestanete sa v ňom ultimátnym vládcom, nebudete sa starať o mikro / makro manažment, proti hráčovi dokonca nestojí ani rovnocenný súper. Keď (náhodou) dobyjete a obsadíte mesto, môžete si v ňom jedine tak doplniť zásoby, naučiť niektoré postavy nové kúzla / schopnosti, prípadne naverbovať posily. Rozhodne v ňom nenájdete nevyčerpateľný zdroj ľudí a bohatstva. Diplomacia, ak ju tak možno nazvať, sa obmedzuje na jednanie s NPC postavami. Vzájomné vzťahy s ďalšími stranami (spojenectvá, nepriateľstvá, neutralita) závisia výhradne od hráčovych činov. Ak sa rozhodne správať útočne, ľudia mu budú útoky vracať. Ak sa rozhodne pomáhať, určite sa skôr či neskôr dočká odmeny.

Skryť Vypnúť reklamu

Upustením od zabehnutého modelu v ťahových stratégiách a zdôraznením interakcie s prostredím (s NPC) sa uvolnil priestor množstvu nápadov, vďaka ktorým sme dokázali urobiť každý level úplne iným štýlom. Niekde je kladený dôraz na dobrodružné prvky, plnenie úloh a podúloh, v nasledujúcej lokácii zas na veľké bitky a taktizovanie, alebo na hráčove diplomatické schopnosti... Každý z designérov vložil do svojich levelov prinajmenšom časť svojej osobnosti. Boli chvíle, keď som dokonca niektoré z postáv začal uznávať ako skutočných hrdinov - získali si moj neutíchajúci obdiv a úctu (za všetkých spomeniem Yana Yra alebo Jozefa Brdeca), s inými som zas pracoval s pohŕdaním a nechuťou :-).

Bohužiaľ, ani keby sme do vložili desaťkrát toľko entuziazmu, nadšenia (a podobných drístov), Ríšu Mágie v žiadnom prípade nebolo možné označiť za plnohodnotný titul vyvíjaný za presionálnych podmienok. Pre väčšinu ľudí z teamu (vrátane team-lídra) bola Ríša mágie bočnou záležitosťou popri škole / práci / apod. Obsahu množstvo vedomých chýb a kompromisov. Na hrateľnosti sa ppísali chabé RPG prvky, pravidlá (kúzla a postáv) vybalancované s neuspokojivou precíznosťou, a v neposlednom rade aj samotný dej, ktorý sme museli pre nedostatok času, peňazí a trpezlivosti okresať a zlineárniť. S tým všetkým sme sa museli vyrovnať my, a musí sa s tým vyrovnať i hráč... No napriek všetkým chybám stále verím, že dokonca aj dnes si ešte nízkorozpočtový titul (vyrábaný na kolene "za grážou") káže vo svete nájsť svojich tichých obdivovteľov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér Igor Matovič počas tlačovej konferencie k priebežným výsledkom plošného testovania.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 238-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 4 260 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

14 h

Ktoré okresy si zopakujú testovanie?

2 h

Neprehliadnite tiež

Bronzové predmety v tvare rebierok mohli ľudia v Európe počas Bronzovej doby používať ako peniaze.

Bronzové predmety našli aj v Česku.

5 h
Digitálna rekonštrukcia Psittacosaura ilustruje, ako zviera využívalo kloaku na signalizáciu počas dvorenia.

Vedci našli zachovanú kloaku.

25. jan
Desiatky robotických postavičiek Robi, ktoré si mohli zostrojiť čitatelia japonského časopisu DIY. 34-centimetrov vysoký a jeden kilogram vážiaci robot Robi rozpoznáva vyše 200 japonských fráz, dokáže chodiť, tancovať, behať a hrať futbal.

Roboty sa na ľudí začali podobať.

25. jan
Demänovská jaskyňa Slobody

V tomto roku uplynie 100 rokov od objavenia Demänovskej jaskyne slobody.

25. jan

Inzercia - Tlačové správy

  1. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  1. Spoločnosť BILLA v novom e-booku radí, ako sa stravovovať zdravo
  2. Počas koronakrízy vzrástli obavy z dopadov práceneschopnosti
  3. Za špičkovým produktom na podporu imunity sú talentovaní Slováci
  4. Ochrana prírody na Slovensku má nové ocenenie
  5. Ako spoznať ekologickejšie potraviny? Radí odborník
  6. Budovanie zelenej značky
  7. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  8. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  9. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  10. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 335
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 21 588
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 17 349
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 918
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 541
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 291
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 604
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 494
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 339
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 264