Tron 2.0 – "šialená" FPS-ka podľa Disneyho

Disneyho 20 rokov starý nápad sa má k nám hráčom dostať opäť v podobe počítačovej hry. Keď hovorím opäť, je to preto, lebo Tron ako sci-fi film sa v roku 1982 snažil preraziť v podobe filmu. Aj keď nie veľmi úspešne, vždy je tu možnosť napraviť chy

V roku 1982, za éry slávy osembitových počítačov, sa prvýkrát pokúsili ľudia z Disneyho štábu preraziť bariéru medzi virtuálnym a reálnym svetom. Išlo o film s názvom Tron. Do hlavnej úlohy bol obsadený Jeff Bridges. Príbeh bol umiestnený do na dnešnú dobu naivného virtuálneho priestoru, kde hacker (Jeff Bridges) bojuje s nepriateľskou umelou inteligenciou, nazvanou Master Control. Osamelému hackerovi vrhnutému priamo do víru všetkých tých nevšedných udalostí prichádza na pomoc dobrý program TRON. Nápad to bol vynikajúci (o čom svedčí i čerpanie niekoľkých dnešných filmových trhákov a la Matrix), ale hrozné pop-punkové prostredie a možno i prílišná konzervatívnosť filmových kritikov ho odsúdili na neúspech.

Vďaka vlažnému prijatiu filmu Tron publikum muselo čakať celých dvadsať rokov, aby sa producenti z Disneyho štúdií rozhodli v projekte pokračovať. Tentoraz však nepôjde o filmové, ale počítačové spracovanie.

Na základe tohto príbehu sa totiž producenti rozhodli vytvoriť počítačovú hru. Netrúfli si však na to sami. Najali si externú spoločnosť, ktorej zadali projekt s touto tematikou. Vyvoleným tímom bola spoločnosť Monolith. Ide o pomerne známu skupinu vývojárov, ktorí majú za sebou také tituly ako No One Lives Forever I a II, Shogo: Mobile Armor Division či Aliens versus Predator 2.

Podobne ako väčšina produktov od Monolithu i Tron 2.0 bude FPS-kou, pričom o grafickú stránku hry sa postará engine Triton, ktorý je známy z nedávneho pokračovania No One Lives Forever 2. Tento engine je zaujímavý z pohľadu veľmi detailného spracovania prostredia, čo v tejto hre bude jednou z podmienok kvalitného herného zážitku. Tron 2.0 je vyvíjaný pre vyspelé FPS-kové publikum, a aby toho nebolo málo, celá hra by mala byť korenená RPG prvkami. O čo konkrétne pôjde, zatiaľ nie je známe, ale predpokladám, že to bude niečo v štýle zlepšovania hlavného hrdinu alebo tak podobne. Uvidíme, vrhnime sa radšej na príbeh.

Ten sa na vašich monitoroch začne odvíjať v časovom horizonte dvadsiatich rokov po skončení prvej časti. Tron bol zárukou, že Master Control sa nedostane opäť k moci a nepokúsi sa o apokalyptickú skazu celého sveta, a to nielen virtuálneho. Niekde sa však stala chyba (ako to väčšinou býva) a Master Control sa oslobodil. No a vy budete opäť jediný, kto môže zachrániť svet (ako vždy). Zo strany vývojárov nie sú známe žiadne bližšie skutočnosti ani detaily. Hra má do dokončenia ďaleko a na trh sa ostane až v budúcom roku, takže nejaký ten čas na domyslenie majú.

V hre samotnej, napriek tomu, že sa odohráva v počítačovom virtuálnom prostredí – sa zobrazuje okolité prostredie dosť konzervatívnym spôsobom. Všetko, samozrejme, kvôli tomu, aby sa hráč necítil príliš stratený. Avšak fádnosti sa báť nemusíte, jednotlivé lokácie sršia fantáziou a nápaditosťou, vyskytujú sa tu stroje, ktoré sa skutočne nachádzajú v reálnom živote, či sú použité reálne skratky, príkazy, programy, zaužívaná syntaxa, povely atď. Vhodným príkladom na priblíženie je zobrazenie internetového spojenia, ktoré sa podobá rušnej ulici, či firewallu, ktorý v hre bude zobrazený ako mreže, ktoré chránia dáta. Asi vám došlo, že v takomto virtuálnom svete nemôžete počítať s tým, že budete využívať nejaké známe zbrane, ako pištole či plameňomety. Atypické prostredie si vyžaduje aj atypické zbrane.

Namiesto zbraní v hre nájdete guľové vrhacie disky, ktoré sa budú počas vášho putovania vyvíjať a sú jedinou dezintegrujúcou zbraňou. V pokročilých fázach ich budete môcť naprogramovať na ničivé bojové rutiny. Ako bumerang sa vám budú vracať spať. Budete ich môcť použiť i ako štíty. K ďalším zbraniam budú patriť už rýdzo programátorské záležitosti – upgradovateľný počítačový program, rôzne podprogramy s individuálnou mierou upgradu, využiteľné v útoku i v obrane.

Ako ste si všimli, zatiaľ sme hovorili iba o singleplayerovom móde. Vývojári však nemysleli iba na osamelých hráčov a myslím si, že v tomto bode začína byť táto hra veľmi lákavou záležitosťou. Do hry bude implementovaných niekoľko multiplayerových máp, na ktorých si hráči budú môcť vyskúšať svoje umenie i proti sebe. Bohužiaľ, pre špecifické technické problémy sa množstvo rôznych úloh nemohlo dostať do multiplayerového módu. Preto tu nájdete iba klasický strieľačkový FPS mód. Našťastie vývojári mysleli na tých, ktorí neradi strieľajú na svojich priateľov (podľa mňa je ich však mizivé množstvo), preto multiplayerová časť bude ponúkať i možnosť osamelo bojujúceho hráča proti umelej inteligencii. Tak čo myslíte, pôjde o dostatočne šialenú hru? Netradičnú a s dávkou fantázie? Ja myslím, že určite áno!

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Na náramok treba myslieť, Rusko nemôže zájsť ani na viedenské vianočné trhy

Pavol Rusko je siedmym občanom, ktorý dostal monitorovací náramok bez odsúdenia.

DOMOV

Danko v dume dvoril Rusom, keď prekrúcajú ´68, mlčí

Danko je absolútne mimo reality, ohodnotil proruský sentiment politológ.

KOMENTÁRE

Srebrenica stále pripomína, že Európa nemusí byť imúnna

Mladič sa pred spravodlivosťou nakoniec neschoval.

Neprehliadnite tiež

Krachujúcim hudobníkom môže pomôcť veda. Ukázala, ako zmeniť vkus ľudí

Výskumníci dokonca ovplyvnili, akú sumu boli dobrovoľníci ochotní minúť za hudbu.

Google priznal zber údajov o polohe, aj keď bola vypnutá

Polohu vedel zistiť aj vtedy, ak zariadenie nemalo kartu SIM.

Intel predával roky čipy, ktoré majú bezpečnostné nedostatky

Hackeri môžu vďaka bezpečnostnej diere získať kontrolu nad počítačom.

Niekoľko stoviek webov dokáže zistiť každé stlačenie klávesnice

Bez vedomia ľudí sa môžu ich osobné údaje dostávať na servery, na ktoré nepatria.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 13 991
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 727
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 255
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 538
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 900
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 438
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 333
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 156
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 785
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 716