Tron 2.0 – "šialená" FPS-ka podľa Disneyho

Disneyho 20 rokov starý nápad sa má k nám hráčom dostať opäť v podobe počítačovej hry. Keď hovorím opäť, je to preto, lebo Tron ako sci-fi film sa v roku 1982 snažil preraziť v podobe filmu. Aj keď nie veľmi úspešne, vždy je tu možnosť napraviť chy

V roku 1982, za éry slávy osembitových počítačov, sa prvýkrát pokúsili ľudia z Disneyho štábu preraziť bariéru medzi virtuálnym a reálnym svetom. Išlo o film s názvom Tron. Do hlavnej úlohy bol obsadený Jeff Bridges. Príbeh bol umiestnený do na dnešnú dobu naivného virtuálneho priestoru, kde hacker (Jeff Bridges) bojuje s nepriateľskou umelou inteligenciou, nazvanou Master Control. Osamelému hackerovi vrhnutému priamo do víru všetkých tých nevšedných udalostí prichádza na pomoc dobrý program TRON. Nápad to bol vynikajúci (o čom svedčí i čerpanie niekoľkých dnešných filmových trhákov a la Matrix), ale hrozné pop-punkové prostredie a možno i prílišná konzervatívnosť filmových kritikov ho odsúdili na neúspech.

Vďaka vlažnému prijatiu filmu Tron publikum muselo čakať celých dvadsať rokov, aby sa producenti z Disneyho štúdií rozhodli v projekte pokračovať. Tentoraz však nepôjde o filmové, ale počítačové spracovanie.

Na základe tohto príbehu sa totiž producenti rozhodli vytvoriť počítačovú hru. Netrúfli si však na to sami. Najali si externú spoločnosť, ktorej zadali projekt s touto tematikou. Vyvoleným tímom bola spoločnosť Monolith. Ide o pomerne známu skupinu vývojárov, ktorí majú za sebou také tituly ako No One Lives Forever I a II, Shogo: Mobile Armor Division či Aliens versus Predator 2.

Podobne ako väčšina produktov od Monolithu i Tron 2.0 bude FPS-kou, pričom o grafickú stránku hry sa postará engine Triton, ktorý je známy z nedávneho pokračovania No One Lives Forever 2. Tento engine je zaujímavý z pohľadu veľmi detailného spracovania prostredia, čo v tejto hre bude jednou z podmienok kvalitného herného zážitku. Tron 2.0 je vyvíjaný pre vyspelé FPS-kové publikum, a aby toho nebolo málo, celá hra by mala byť korenená RPG prvkami. O čo konkrétne pôjde, zatiaľ nie je známe, ale predpokladám, že to bude niečo v štýle zlepšovania hlavného hrdinu alebo tak podobne. Uvidíme, vrhnime sa radšej na príbeh.

Ten sa na vašich monitoroch začne odvíjať v časovom horizonte dvadsiatich rokov po skončení prvej časti. Tron bol zárukou, že Master Control sa nedostane opäť k moci a nepokúsi sa o apokalyptickú skazu celého sveta, a to nielen virtuálneho. Niekde sa však stala chyba (ako to väčšinou býva) a Master Control sa oslobodil. No a vy budete opäť jediný, kto môže zachrániť svet (ako vždy). Zo strany vývojárov nie sú známe žiadne bližšie skutočnosti ani detaily. Hra má do dokončenia ďaleko a na trh sa ostane až v budúcom roku, takže nejaký ten čas na domyslenie majú.

V hre samotnej, napriek tomu, že sa odohráva v počítačovom virtuálnom prostredí – sa zobrazuje okolité prostredie dosť konzervatívnym spôsobom. Všetko, samozrejme, kvôli tomu, aby sa hráč necítil príliš stratený. Avšak fádnosti sa báť nemusíte, jednotlivé lokácie sršia fantáziou a nápaditosťou, vyskytujú sa tu stroje, ktoré sa skutočne nachádzajú v reálnom živote, či sú použité reálne skratky, príkazy, programy, zaužívaná syntaxa, povely atď. Vhodným príkladom na priblíženie je zobrazenie internetového spojenia, ktoré sa podobá rušnej ulici, či firewallu, ktorý v hre bude zobrazený ako mreže, ktoré chránia dáta. Asi vám došlo, že v takomto virtuálnom svete nemôžete počítať s tým, že budete využívať nejaké známe zbrane, ako pištole či plameňomety. Atypické prostredie si vyžaduje aj atypické zbrane.

Namiesto zbraní v hre nájdete guľové vrhacie disky, ktoré sa budú počas vášho putovania vyvíjať a sú jedinou dezintegrujúcou zbraňou. V pokročilých fázach ich budete môcť naprogramovať na ničivé bojové rutiny. Ako bumerang sa vám budú vracať spať. Budete ich môcť použiť i ako štíty. K ďalším zbraniam budú patriť už rýdzo programátorské záležitosti – upgradovateľný počítačový program, rôzne podprogramy s individuálnou mierou upgradu, využiteľné v útoku i v obrane.

Ako ste si všimli, zatiaľ sme hovorili iba o singleplayerovom móde. Vývojári však nemysleli iba na osamelých hráčov a myslím si, že v tomto bode začína byť táto hra veľmi lákavou záležitosťou. Do hry bude implementovaných niekoľko multiplayerových máp, na ktorých si hráči budú môcť vyskúšať svoje umenie i proti sebe. Bohužiaľ, pre špecifické technické problémy sa množstvo rôznych úloh nemohlo dostať do multiplayerového módu. Preto tu nájdete iba klasický strieľačkový FPS mód. Našťastie vývojári mysleli na tých, ktorí neradi strieľajú na svojich priateľov (podľa mňa je ich však mizivé množstvo), preto multiplayerová časť bude ponúkať i možnosť osamelo bojujúceho hráča proti umelej inteligencii. Tak čo myslíte, pôjde o dostatočne šialenú hru? Netradičnú a s dávkou fantázie? Ja myslím, že určite áno!

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Poukázali na spornú Foraiovu poľovačku, úrady im nechcú vrátiť revír

Okrem bývalého šéfa Všeobecnej zdravotnej do revíru chodí strieľať aj Róbert Veselka, konateľ jednej z firiem zo zdravotníckej skupiny Medirex.

EKONOMIKA

Podnikáte a nikto od vás nechce poistné. Možno je to v poriadku

Výšku odvodov budú živnostníci vedieť v júli.

Neprehliadnite tiež

Na Univerzite Komenského vznikne laboratórium s európskym výskumom

Výskum sa zameria na konverziu a uskladňovanie energie.

Zvykli sme si na lacné potraviny, podľa vedcov je s tým koniec

Klimatická zmena ohrozuje potravinovú bezpečnosť.

Začala sa modernizácia Veľkého hadrónového urýchľovača

Práce na významnom rozšírení sa začali v piatok na švajčiarsko-francúzskom pohraničí.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  2. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  7. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  8. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  1. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  2. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  5. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  6. Edite sa podarilo schudnúť 30 kilogramov vďaka 3D Chili
  7. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  8. Sú bolesti kĺbov dôvodom, že nemôžete v živote robiť čo chcete?
  9. Za mliečnou revolúciou bude stáť aj krava Blažena Bzovícka
  10. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 48 573
  2. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 15 423
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 15 034
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 10 069
  5. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 8 423
  6. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 7 436
  7. Ako si znížiť náklady na bývanie a vyhnúť sa nedoplatkom? 7 240
  8. Ostrov Ischia sa stáva top európskou letnou destináciou 6 608
  9. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 184
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 943