Hoci hlásenia o nehodách dnes prichádzajú na záchrannú službu skôr, ako kedysi, lekári vidia aj negatívne dôsledky nástupu mobilných telefónov. „Ľudia si dnes častejšie povedia: zavolal som záchranku, splnil som si svoju povinnosť. A majú z toho dobrý pocit, hoci neurobili vôbec nič, len si uspokojili svedomie,“ hovorí Viliam Dobiáš. Kým mimo mesta sa priemerný čas nahlásenia prípadu skrátil, v meste sa skôr len zvýšil počet hlásení jednej udalosti. Zároveň sa znížila ochota ľudí poskytovať prvú pomoc - len 10 percent zranených dnes dostane vôbec nejakú pomoc pred príchodom sanitky, povedal Dobiáš. Ľudia by si mali podľa neho uvedomiť, že nikomu nezachránia život tým, že niekam zatelefonujú - pre prežitie človeka sú totiž často kľúčové práve prvé minúty po úraze. Je preto nutné najskôr poskytnúť prvú pomoc a až potom telefonovať na číslo 155. (tb)