MOUNTAIN VIEW, BRATISLAVA. Google chce spoplatniť YouTube. Chce vytvoriť a vybrať prémiový obsah, za ktorý si budú musieť používatelia zaplatiť. Tvrdí to zdroj z prostredia vývoja.
Firma tým chce rozprúdiť ekonomický potenciál projektu, ktorý v súčasnosti generuje príjmy iba z reklamy umiestnenej do videí. Nový prístup by mal naštartovať éru prémiového obsahu, pri ktorom návštevníci nebudú zaťažovaní reklamnými vsuvkami.
Cieľom je ponúknuť partnerom výhodný ekonomický model, vďaka ktorému by mohli ponúknuť na YouTube jedinečný obsah. S miliardou návštevníkov mesačne predstavuje YouTube významný obchodný priestor.
YouTube je platforma preverená na počítačoch, tabletoch i mobiloch, dokáže si poradiť s 3D videom, záznamami vo vysokom rozlíšení a nechýba mu ani podpora pre živé vysielanie. Ide o stabilný systém, ktorý môže hravo konkurovať ostatným repozitárom plateného obsahu.
Platené kanály by mohli byť aj stimulom nielen pre veľké spoločnosti, ale aj pre tých, ktorí vytvárajú hodnotné videá pre úzku komunitu divákov.
Informoval o tom magazín NZ Herald.