Spoločnosť tvrdí, že za minulotýždňové problémy môžu kyberútočníci. Útok údajne zvládla.
BRATISLAVA. Spoločnosť Telekom tvrdí, že sa stala obeťou kyberútoku. Vysvetľuje tak minulotýždňové problémy, keď niektorí jej zákazníci mohli mať ťažkosti s pripojením do internetu, prípade im internet fungoval pomaly.
Slovak Telekom hovorí, že spoločnosť čelila relatívne rozsiahlemu DDoS útoku. Pri ňom kyberútočníci zahltia servery požiadavkami, čím skomplikujú či dokonca znemožnia ich činnosť.
Niekoľko pokusov o útok
„V uplynulých dňoch sme zaznamenali niekoľko pokusov o distribuovaný útok na naše DNS servery. Zákazníci mohli pocítiť dočasnú nedostupnosť niektorých stránok pri najmasívnejšom pokuse, ktorý sa udial minulý piatok,“ tvrdí hovorca firmy Tomáš Palovský.
„Vďaka nasadeným zariadeniam na analýzu a monitorovanie prevádzky v sieti, ktoré umožňujú filtrovať a eliminovať podobné aktivity, sa nám podarilo túto situáciu pomerne rýchlo vyriešiť. Vzniknutá situácia nie je spôsobená žiadnym kapacitným nastavením na našej strane a nie je dlhodobého charakteru.“
Telekom hovorí, že jeho servery zvládnu podstatne väčšiu záťaž, než akú zažívajú počas bežnej prevádzky.
Časté a jednoduché
Útoky DDoS (Distributed Denial of Service) patria k najjednoduchším kyberútočným stratégiám, pri ktorých sa dajú dokonca využiť programy, ktoré vykonajú všetku prácu.
V princípe fungujú ako obliehanie konkrétnej budovy demonštrantmi, toto obliehanie sa však odohráva vo virtuálnom priestore.
Napríklad hacktivisti takýmito útokmi často upozorňujú na svoje politické či občianskej postoje. Na Slovensku sa v minulosti takéto útoky objavili počas protestov proti kauze Gorila.