SME

Švédi zistili, ako zarábať na hudbe

V severskej krajine zafungovalo paušálne predplatné. Európania priveľký záujem o kúpu jednotlivých skladieb a albumov nemajú.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

ŠTOKHOLM, BRATISLAVA. Tržby z predaja hudby rastú aj v krajine pirátov. Švédske vydavateľstvá našli spôsob, ako zaujať svojich zákazníkov. Paušálne predplatné uprednostnili pred predajom samostatných piesní a albumov. Zabralo to.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Objem tržieb zaznamenal v poslednom roku dvojciferný percentuálny nárast. Milovníci hudby zareagovali na ponuku, ktorá je blízka ich návykom. Platia mesačný paušál za streamovanú hudbu bez obmedzení. Rovnako, ako boli doposiaľ zvyknutí platiť za káblovku či internet.

Prístup všade

I keď je Švédsko iba nepatrnou časťou celosvetového hudobného trhu, zdá sa, že nová stratégia by mohla osloviť mnohých.

SkryťVypnúť reklamu

Dôležitým sa totiž stal obsah, ktorý možno konzumovať na akomkoľvek zariadení: doma, v práci, na cestách či v automobile. Práve paušálne predplatné dokonale kopíruje tieto návyky.

Švédska asociácia hudobného priemyslu sa v časoch globálneho poklesu predaja hudby zo 14 percentného nárastu predaja teší. Myslí si, že rovnaký obchodný model by mohol fungovať aj v ostatných krajinách.

Na hudbu v digitálnom formáte pripadá z ročnej tržby vo výške 943 miliónov švédskych korún až 60 percent. Z tejto časti zaplatili zákazníci 90 percent práve za streamovanú hudbu s predplatným.

Ponuka a dopyt

V krajine, ktorá je známa vysokou mierou softvérového pirátstva, je takýto úspech zásadným zlomom.

Ukazuje, že rozhodujúca je dostupnosť hudby a jej primeraná cena. Ak hudobné vydavateľstvá dokážu zladiť svoju ponuku s dopytom, pre pirátstvo mnoho priestoru nezostáva. Jednoducho to surfujúcim užívateľom za tú námahu nestojí.

SkryťVypnúť reklamu

V dohľadnej dobe pribudne v krajine rovnaká ponuka aj pre filmové tituly. Úspechy hudobného priemyslu zaujali aj filmové štúdiá.

Informoval o tom Wall Street Journal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  6. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  7. Do ZWIRN OFFICE sa sťahuje špičková zubná klinika 3SDent
  8. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  1. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  2. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  3. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  4. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  7. Dobrovoľníci z MetLife vysadili nové stromy a kríky
  8. MISSia splnená. Projekt Kesselbauer ožíva spokojnými majiteľmi
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 30 707
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 16 888
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 539
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 841
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 075
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 016
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 711
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 6 074
SkryťZatvoriť reklamu