SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Každý bol novinárom, informácie ubúdali

Agentúra Pew Internet & American Life pred týždňom zverejnila správu 11. september a internet, v ktorej analyzuje úlohu, ktorú zohral internet v živote Američanov po tragických udalostiach z minulého roka.

Teroristický útok bol najsledovanejšou udalosťou v histórii internetu: venovalo sa mu až 63 percent všetkých webových stránok organizácií aj jednotlivcov (až 76 percent vládnych stránok). Na viac ako tretine amerických webov sa objavila možnosť nejakou formou pomôcť obetiam útoku.

V dôsledku útokov značné množstvo ľudí používa častejšie elektronickú poštu, sleduje online správy, navštevuje vládne webové stránky a vyhľadáva informácie o zdraví. Devätnásť miliónov Američanov po útokoch využilo e-mail, aby sa skontaktovali s príbuznými a známymi, s ktorými nekomunikovali niekoľko rokov.

Skryť Vypnúť reklamu

Všetky spravodajské servery zaznamenali 11. septembra najvyššiu návštevnosť v histórii. Výrazným fenoménom sa však stala najmä amatérska žurnalistika - tisícky ľudí rozoberali udalosti na svojich osobných stránkach, prevládali medzi nimi najmä osobné svedectvá obyvateľov New Yorku. Pre obrovské množstvo ľudí boli tieto webové stránky virtuálnymi verejnými miestami, kde mohli zdieľať s ostatnými svoj smútok, strach, hnev i patriotizmus. Pre ľudí, ktorých útoky priamo nezasiahli, sa stali prostriedkom na emocionálne spojenie s celou komunitou poznačenou spoločným zážitkom.

Prieskum dokonca uvádza percentuálny výskyt rôznych emócií na webových stránkach: najčastejšie vyjadrovanou bol smútok (75 percent webových stránok s diskusnými fórami), množstvo prejavov sa týkalo aj náboženstva a duchovného života (61 percent), na viac ako polovici stránok sa objavili prejavy hnevu a nenávisti a na 46 percentách prejavy amerického patriotizmu.

Skryť Vypnúť reklamu

Výrazne sa zmenil postoj Američanov k zverejňovaniu citlivých informácií na internete: viac než dve tretiny súhlasia s tým, aby vláda odstránila zo svojich webových stránok všetky údaje, ktoré by mohli byť užitočné pre teroristov. Za uplynulý rok takéto opatrenia urobilo 13 vládnych agentúr a tri americké štáty.

V otázke monitorovania činností ľudí na internete vládou s cieľom preventívne pôsobiť proti teroristom však Američania nie sú takí jednotní:: 45 percent s takýmito opatreniami súhlasí, 47 percent je proti.

RICHARD HAVROŠ

Štúdia: www.pewinternet.org

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Palác pri Čiernom mori má podľa Navaľného patriť Putinovi.
Ilustračné foto.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ako Sulík s Remišovou zle zapli gombík

Didaktická príručka pre budúcich členov koalícií.

Peter Tkačenko
Ilustračná fotografia.

Neprehliadnite tiež

Petržalský domov seniorov v Bratislave počas začatia očkovania zamestnancov a klientov v zariadeniach sociálnych služieb (ZSS) na prevenciu ochorenia COVID-19.
Podcast Klik

Klik: Ako vás na internete sledujú a čo s tým robiť

Čo všetko sa o vás môžu na internete dozvedieť.

Podcast Klik.

Rok 2020 bol jeden z najteplejších. Nepotreboval ani pomoc

Musíme sa pripraviť na ďalšie rekordy.

Rok 2020 sa začal nezvyčajne silným obdobím požiarov v Austrálii.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 507
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 620
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 267
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 793
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 618
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 313
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 113
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 539
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 409
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 608