Microsoft chce novým Outlookom poraziť Gmail

Nový e-mail od Microsoftu chce byť lepší ako Gmail, ponúka menej agresívnu reklamu.

Microsoft vynovil svojho webového klienta pre elektronickú poštu. Proti Googlu bojuje novinkami a čistým dizajnom.

Nových používateľov láka americká spoločnosť Microsoft na e­mailový účet s koncovkou outlook.com, ale jej webovú službu môžu využívať aj tí, čo si chcú svoju súčasnú adresu ponechať.

Len si budú musieť zvyknúť na nový dizajn a niekoľko noviniek. Čo všetko teda Microsoft ponúka?

1. Čistejší ako Gmail

Nový Outlook má byť v prvom rade službou pre elektronickú poštu a tomu Microsoft prispôsobil všetko. Vidno to už na tom, že zobrazuje len e-maily a priečinky správ.

Jediným cudzím prvkom je pravý bočný panel, na ktorom sa nachádza reklama. Na rozdiel od Gmailu nie je zobrazená na základe obsahu správ a vyhľadávania.

Gmail v porovnaní s Outlookom vyzerá v základnom zobrazení zložitejšie, čo je spôsobené väčším množstvom funkcií.

Pre niektoré časté úkony v zozname správ, ako je napríklad vymazanie správy, je lepšie prispôsobený Outlook. Zbaviť sa správy zaberie v Outlooku len jedno kliknutie myšou.

V režime zobrazenia správ Gmail ponúka viac funkcií a aj rýchlejší prístup k tým najpoužívanejším. Daňou za to je menej prehľadné zobrazenie.

Šikovnou novinkou Outlooku je funkcia rýchle zobrazenia. Obsahuje priečinky na zobrazenie e­mailov s prílohou, fotografiami alebo akýmkoľvek iným filtrom.

2. Outlook s kapacitou bez limitov

Microsoft ponúka prakticky neobmedzenú kapacitu pre e­maily. V praxi to znamená, že pri normálnom používaní vás Microsoft nebude obmedzovať s veľkosťou prijatej a odoslanej pošty.

Problém nastane len pri neštandardnom posielaní obrovského množstva správ (spamovanie) alebo nezvyčajne veľkom počte správ s objemnými prílohami.

Tie Outlook limituje na sto megabajtov pre jednu správu, v prípade využitia služby SkyDrive to je až trojnásobok.

Gmail je v bezplatnej verzii limitovaný na desať gigabajtov, rozšírenie je možné len za poplatok. Táto kapacita je pre väčšinu používateľov dostačujúca.

3. Vyhľadávanie

Obidve služby vedia nájsť ihlu v kope sena. Vyhľadávanie v tisíckach e­mailových správ je rýchle, výsledky sú v mnohých prípadoch veľmi podobné, ak nie totožné.

Outlook vedie jednoduchosťou, čo však automaticky neznamená nedostatok funkcií na vyhľadávanie. S rozšírenými možnosťami je jadro vyhľadávania veľmi efektívne.

Rozšírené vyhľadávanie v podaní Googlu je jednoduchšie na zadávanie, pri tom bežnom nemusí každému vyhovovať automatické vyhľadávanie aj v správach služby Gtalk.

4. Rozumejú si so sociálnymi sieťami

Google svoje produkty spája s komunikačnou službou Gtalk a sociálnou sieťou Google+. Zvyšné služby z rozhrania svojej e­mailovej aplikácie nepodporuje.

Microsoft používa na komunikáciu svoj Messenger. Okrem neho do on-line služieb integroval Facebook chat, Twitter a profesionálny LinkedIn. Dobudúcna by mala pribudnúť integrácia Skype.

Outlook má v základe komunikáciu skrytú a aktivuje sa až kliknutím na ikonku. Zobrazenie kontaktov je oproti Gmailu prehľadnejšie, kontakt zobrazuje priamo s jeho profilovou fotografiou.

5. So spamom bojujú úspešne

V každej e­mailovej schránke raz skončí nevyžiadaná pošta. Používatelia registrujúci sa bez rozmyslu všade po internete preto ocenia účinné filtre, ktoré má v sebe integrovaný Outlook aj Gmail.

Ani jedna služba nie je na sto percent úspešná a treba ju spočiatku naučiť pravidlám.

Outlook by mal dokázať inteligentne rozpoznať komerčné novinky a správne ich označiť, u nás táto funkcia zatiaľ nepracovala korektne.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 740
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 554
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 278
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 044
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 717
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 573
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 324
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 873
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 617
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 993

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Objavili záhadné mikróby, ktoré prežili v kryštáloch desaťtisíce rokov

Organizmy sú úplne iné než tie v databázach. Niektorí spochybňujú, či naozaj pochádzajú z kryštálov.

Google a Microsoft neukážu weby pre nelegálne sťahovanie

Nový etický kódex platí pre vyhľadávače v Británii, či prekročí jej hranice dnes nie je jasné.

Ako by to vyzeralo, ak by všetci ľudia žili v jednej budove?

Stačí približne 180-tisíc ľudí, aby mala krytá budova vlastné počasie.

Na YouTube bude menej reklám, zrušia tie najdlhšie

Hoci reklamu na YouTube zatiaľ možno filtrovať, firma sa rozhodla zrušiť svoj najinvazívnejší reklamný formát.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop