Microsoft vynovil svojho webového klienta pre elektronickú poštu. Proti Googlu bojuje novinkami a čistým dizajnom.
Nových používateľov láka americká spoločnosť Microsoft na emailový účet s koncovkou outlook.com, ale jej webovú službu môžu využívať aj tí, čo si chcú svoju súčasnú adresu ponechať.
Len si budú musieť zvyknúť na nový dizajn a niekoľko noviniek. Čo všetko teda Microsoft ponúka?
Nový Outlook má byť v prvom rade službou pre elektronickú poštu a tomu Microsoft prispôsobil všetko. Vidno to už na tom, že zobrazuje len e-maily a priečinky správ.
Jediným cudzím prvkom je pravý bočný panel, na ktorom sa nachádza reklama. Na rozdiel od Gmailu nie je zobrazená na základe obsahu správ a vyhľadávania.
Gmail v porovnaní s Outlookom vyzerá v základnom zobrazení zložitejšie, čo je spôsobené väčším množstvom funkcií.
Pre niektoré časté úkony v zozname správ, ako je napríklad vymazanie správy, je lepšie prispôsobený Outlook. Zbaviť sa správy zaberie v Outlooku len jedno kliknutie myšou.
V režime zobrazenia správ Gmail ponúka viac funkcií a aj rýchlejší prístup k tým najpoužívanejším. Daňou za to je menej prehľadné zobrazenie.
Šikovnou novinkou Outlooku je funkcia rýchle zobrazenia. Obsahuje priečinky na zobrazenie emailov s prílohou, fotografiami alebo akýmkoľvek iným filtrom.
Microsoft ponúka prakticky neobmedzenú kapacitu pre emaily. V praxi to znamená, že pri normálnom používaní vás Microsoft nebude obmedzovať s veľkosťou prijatej a odoslanej pošty.
Problém nastane len pri neštandardnom posielaní obrovského množstva správ (spamovanie) alebo nezvyčajne veľkom počte správ s objemnými prílohami.
Tie Outlook limituje na sto megabajtov pre jednu správu, v prípade využitia služby SkyDrive to je až trojnásobok.
Gmail je v bezplatnej verzii limitovaný na desať gigabajtov, rozšírenie je možné len za poplatok. Táto kapacita je pre väčšinu používateľov dostačujúca.
Obidve služby vedia nájsť ihlu v kope sena. Vyhľadávanie v tisíckach emailových správ je rýchle, výsledky sú v mnohých prípadoch veľmi podobné, ak nie totožné.
Outlook vedie jednoduchosťou, čo však automaticky neznamená nedostatok funkcií na vyhľadávanie. S rozšírenými možnosťami je jadro vyhľadávania veľmi efektívne.
Rozšírené vyhľadávanie v podaní Googlu je jednoduchšie na zadávanie, pri tom bežnom nemusí každému vyhovovať automatické vyhľadávanie aj v správach služby Gtalk.
Google svoje produkty spája s komunikačnou službou Gtalk a sociálnou sieťou Google+. Zvyšné služby z rozhrania svojej emailovej aplikácie nepodporuje.
Microsoft používa na komunikáciu svoj Messenger. Okrem neho do on-line služieb integroval Facebook chat, Twitter a profesionálny LinkedIn. Dobudúcna by mala pribudnúť integrácia Skype.
Outlook má v základe komunikáciu skrytú a aktivuje sa až kliknutím na ikonku. Zobrazenie kontaktov je oproti Gmailu prehľadnejšie, kontakt zobrazuje priamo s jeho profilovou fotografiou.
V každej emailovej schránke raz skončí nevyžiadaná pošta. Používatelia registrujúci sa bez rozmyslu všade po internete preto ocenia účinné filtre, ktoré má v sebe integrovaný Outlook aj Gmail.
Ani jedna služba nie je na sto percent úspešná a treba ju spočiatku naučiť pravidlám.
Outlook by mal dokázať inteligentne rozpoznať komerčné novinky a správne ich označiť, u nás táto funkcia zatiaľ nepracovala korektne.