Microsoft chce novým Outlookom poraziť Gmail

Nový e-mail od Microsoftu chce byť lepší ako Gmail, ponúka menej agresívnu reklamu.

Microsoft vynovil svojho webového klienta pre elektronickú poštu. Proti Googlu bojuje novinkami a čistým dizajnom.

Nových používateľov láka americká spoločnosť Microsoft na e­mailový účet s koncovkou outlook.com, ale jej webovú službu môžu využívať aj tí, čo si chcú svoju súčasnú adresu ponechať.

Len si budú musieť zvyknúť na nový dizajn a niekoľko noviniek. Čo všetko teda Microsoft ponúka?

1. Čistejší ako Gmail

Nový Outlook má byť v prvom rade službou pre elektronickú poštu a tomu Microsoft prispôsobil všetko. Vidno to už na tom, že zobrazuje len e-maily a priečinky správ.

Jediným cudzím prvkom je pravý bočný panel, na ktorom sa nachádza reklama. Na rozdiel od Gmailu nie je zobrazená na základe obsahu správ a vyhľadávania.

Gmail v porovnaní s Outlookom vyzerá v základnom zobrazení zložitejšie, čo je spôsobené väčším množstvom funkcií.

Pre niektoré časté úkony v zozname správ, ako je napríklad vymazanie správy, je lepšie prispôsobený Outlook. Zbaviť sa správy zaberie v Outlooku len jedno kliknutie myšou.

V režime zobrazenia správ Gmail ponúka viac funkcií a aj rýchlejší prístup k tým najpoužívanejším. Daňou za to je menej prehľadné zobrazenie.

Šikovnou novinkou Outlooku je funkcia rýchle zobrazenia. Obsahuje priečinky na zobrazenie e­mailov s prílohou, fotografiami alebo akýmkoľvek iným filtrom.

2. Outlook s kapacitou bez limitov

Microsoft ponúka prakticky neobmedzenú kapacitu pre e­maily. V praxi to znamená, že pri normálnom používaní vás Microsoft nebude obmedzovať s veľkosťou prijatej a odoslanej pošty.

Problém nastane len pri neštandardnom posielaní obrovského množstva správ (spamovanie) alebo nezvyčajne veľkom počte správ s objemnými prílohami.

Tie Outlook limituje na sto megabajtov pre jednu správu, v prípade využitia služby SkyDrive to je až trojnásobok.

Gmail je v bezplatnej verzii limitovaný na desať gigabajtov, rozšírenie je možné len za poplatok. Táto kapacita je pre väčšinu používateľov dostačujúca.

3. Vyhľadávanie

Obidve služby vedia nájsť ihlu v kope sena. Vyhľadávanie v tisíckach e­mailových správ je rýchle, výsledky sú v mnohých prípadoch veľmi podobné, ak nie totožné.

Outlook vedie jednoduchosťou, čo však automaticky neznamená nedostatok funkcií na vyhľadávanie. S rozšírenými možnosťami je jadro vyhľadávania veľmi efektívne.

Rozšírené vyhľadávanie v podaní Googlu je jednoduchšie na zadávanie, pri tom bežnom nemusí každému vyhovovať automatické vyhľadávanie aj v správach služby Gtalk.

4. Rozumejú si so sociálnymi sieťami

Google svoje produkty spája s komunikačnou službou Gtalk a sociálnou sieťou Google+. Zvyšné služby z rozhrania svojej e­mailovej aplikácie nepodporuje.

Microsoft používa na komunikáciu svoj Messenger. Okrem neho do on-line služieb integroval Facebook chat, Twitter a profesionálny LinkedIn. Dobudúcna by mala pribudnúť integrácia Skype.

Outlook má v základe komunikáciu skrytú a aktivuje sa až kliknutím na ikonku. Zobrazenie kontaktov je oproti Gmailu prehľadnejšie, kontakt zobrazuje priamo s jeho profilovou fotografiou.

5. So spamom bojujú úspešne

V každej e­mailovej schránke raz skončí nevyžiadaná pošta. Používatelia registrujúci sa bez rozmyslu všade po internete preto ocenia účinné filtre, ktoré má v sebe integrovaný Outlook aj Gmail.

Ani jedna služba nie je na sto percent úspešná a treba ju spočiatku naučiť pravidlám.

Outlook by mal dokázať inteligentne rozpoznať komerčné novinky a správne ich označiť, u nás táto funkcia zatiaľ nepracovala korektne.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  9. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  3. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  6. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  7. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  8. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  9. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  10. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 10 520
  2. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 289
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 370
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 7 640
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 609
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 243
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 534
  8. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 4 414
  9. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 733
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 266