Zo 46-hodinového pracovného týždňa pohltí e-mailová agenda takmer 13 hodín, čo predstavuje 28 percent pracovného času. Bez ohľadu na to, či sa správy priamo týkajú výkonu práce, alebo nie.
Informačný pretlak prichádzajúci zvonka spôsobuje, že pracovníci majú málo času na to, aby komunikovali vo firme medzi sebou a so svojimi nadriadenými.
Na vnútrofiremnú komunikáciu pripadá iba o málo viac, ako 6 hodín. To je v porovnaní s minulosťou podstatne menej.
Naučte sa dať e-mailom stop
Na vine sú zlé pracovné návyky pracovníkov, ktorí sa nechajú vtiahnuť do e-mailového kolotoča. Do schránky nazerajú pričasto, reagujú na e-maily ktoré treba ignorovať a nevedia si poradiť s filtrovaním správ a triedením podľa priorít.
Odborníci tvrdia, že zmenou návykov by mohli úradníci ušetriť až štvrtinu času stráveného pri e-mailoch nielen v práci, ale aj doma. Nie je výnimočné že na pracovné e-maily reagujú aj mimo pracovného času zo svojich mobilov, tabletov či počítačov.