Počet používateľov sociálnej služby Google+ rastie vysokým tempom a od spustenia v júni minulého roku prekonal hranicu 90 miliónov.
Generálny riaditeľ Larry Page označil službu Google+ za veľkého hráča na poli sociálnych sietí.
Podľa najnovšieho výskumu spoločnosti comScore vysoký počet používateľov automaticky neznamená aj vysokú aktivitu.
Počas obdobia od septembra do konca januára strávil na Google+ každý používateľ v priemere len tri minúty mesačne.
Lepší je aj My Space
V porovnaní s ostatnými sieťami Google+ výrazne zaostáva.
Najlepšie je na tom Facebook s vyše 400 minútami na používateľa, nasledovaný dvojicou Pinterest a tumblr, ktorí majú zhodne po 89 minútach.
Lepšie je na tom aj Twitter, profesionálna sociálna sieť Linked In a dokonca aj My Space, ktorý má o skoro 30 miliónov používateľov menej.
Bradley Horowitz z Google sa vyjadril, že pre výskum spoločnosti comScore neposkytli žiadne dáta a ich interné merania sú výrazne vyššie.
Pre Wall Street Journal sa vyjadrili aj zástupcovia spoločností Zynga a Intel, ktorí pri Google+ očakávali výrazne vyššiu interakciu používateľov.
Plus nechcú ani firmy
Podľa Tomáša Bučinu z marketingovej agentúry Provocado je to spôsobené malým počtom skutočne aktívnych používateľov.
Z pohľadu vynaložených finančných prostriedkov je stále vhodnejšie zostať pri Facebooku.
Na ňom majú firmy väčšiu šancu zasiahnuť svojimi aktivitami širšiu skupinu používateľov, nielen technologických nadšencov.
Podobný názor má aj Petra Jankovičová z Triad Advertising. „Vzhľadom na veľkosť nášho trhu, značka, ktorá na Google+ nebude, tým zatiaľ nijako neutrpí“.
Google+ na začiatku tohto roku úplne vymizol aj z požiadaviek klientov, ktorí ho predtým vyžadovali pre svoje komunikačné stratégie - „kde nie je obecenstvo, nemusí byť komunikácia“.