Technická podpora: kto nás okráda o čas...

Hudbu náhle prerušil sladký hlas. „Naši agenti sú zaneprázdnení. Prosím, zostaňte na linke." V tajuplnom hlase akoby bola zakódovaná podprahová výzva na zvláštny druh náboženskej viery. Znelo to rytmicky, ako mantra. Áno, verím... Áno, zostanem na linke..

Mal som práve zážitok s novou ekonomikou. Chcel som sa pripojiť na internet z môjho notebooku IBM ThinkPad 600E s pomocou mobilného telefónu Motorola Timeport. Pokúšal som sa o to už pred pol rokom a pamätám si, že som stroskotal niekde medzi telefonickou podporou a informáciami na webových stránkach.
V tomto nádhernom, progresívnom svete vedenom technológiou, vyvinul som si vieru v systém. Ak človek nezíska požadovanú informáciu od nikoho vo svojom okolí, obráti sa na internet. Ak do piatich, maximálne desiatich minút nenájde to, čo hľadá, vzdá sa. Informácia tam niekde môže byť, ale zväčša nestojí za ten čas, ktorý by sme stratili jej hľadaním.

Môžete namietnuť, že je to cynický pohľad na našu žiarivú a vysoko výkonnú novú ekonomiku. Mňa však už frázy nebavia. Za leskom sa totiž skrýva bažina neefektívnosť - tmavé a hmlisté cesty, ktoré nevedú nikam, milióny rúk siahajúcich do vašich vreciek a lenivo míňajúcich vaše peniaze. Pravou rukou vám technológia ponúka rýchlejšie, lepšie a lacnejšie produkty. Ľavou rukou vám však kradne čas. A v novej ekonomike je čas to najdrahšie, čo máte.
Ale počkať, som v jadre optimista. Bol som stále ochotný veriť, že technická podpora je v skutočnosti podporou, nie mučením zákazníkov s cieľom naštvať ich a obrať o peniaze.

Otvoril som teda webovú stránku IBM. Je to veľmi dobrá stránka. Veľmi rýchlo som našiel sekciu o mojom notebooku, ale odpoveď na moju otázku nikde nebola. Vytočil som preto telefónne číslo IBM. Po troch minútach čakania sa ozval priateľský hlas. Vysvetlil som svoju situáciu a operátorka váhavo vyhlásila: „Dobre, prepojím vás na oddelenie internetovej technickej podpory." Áno, v jej hlase bolo niečo, čo ma priviedlo k otázke, či skutočne pochopila, o čom hovorím. Ale predsa...

Majú spoločnosti poskytujúce technickú podporu uzavretú nejakú tajnú dohodu s gigantami nahrávacieho priemyslu? Ak nie, mali by určite o tom popremýšľať. Po desiatich minútach počúvania populárnej hudby cez telefón mi napadlo, že by bolo fajn prepojiť technickú hotline s informáciami o novinkách v svetových hudobných rebríčkoch. .
Napokon sa predsa len ozval ľudský hlas. Konečne niekto, kto mi môže pomôcť! Zachvel som sa vzrušením... no nadšenie hneď opadlo. „Agent" nemal najmenšie tušenie, o čom hovorím. Na takéto otázky neodpovedá. Zaoberá sa len fakturáciu a zabudnutými heslami.

„Komu mám teda zavolať?" pýtam sa zúfalo. „Musíte zavolať do Microsoftu," vyhlásil s dokonalou istotou. „Ďakujem vám," povedal som. „Nemáte za čo," odpovedal operátor a položil telefón.
Microsoft?!

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Chcel zachrániť svoj klub. Poprosil o pomoc diktátora

Nemecký hokejový tím zachránil líbyjský diktátor pred krachom.

PLUS

Civilizovaná divočina. Na severe Slovenska to záhadne funguje

Oravská Polhora pôsobí ako vymyslená.

ŠPORT

V sledovanom madridskom derby gól nepadol

Atlético Madrid remizovalo s Realom Madrid 0:0.

Neprehliadnite tiež

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.

Je lepší vinyl alebo cédečko? Čo o kvalite zvuku hovorí matematika

Fanúšikovia na platne nedajú dopustiť, argumentujú vernosťou zvuku.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 745
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 723
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 404
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 2 017
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 989
  6. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 946
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 734
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 363
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 294
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 871