Pre spam vraj zanikne e-mail

Problém spamu, nevyžiadanej reklamnej elektronickej pošty, sa bude stále viac a viac zhoršovať, až preň nakoniec ľudia úplne prestanú používať e-mail, myslí si Eric Allman, ktorý v roku 1981 napísal prvý komerčný e-mailový program na svete. Ako napísal ..

Problém spamu, nevyžiadanej reklamnej elektronickej pošty, sa bude stále viac a viac zhoršovať, až preň nakoniec ľudia úplne prestanú používať e-mail, myslí si Eric Allman, ktorý v roku 1981 napísal prvý komerčný e-mailový program na svete. Ako napísal internetový server Silicon.com, Allman sa domnieva, že v súčasnosti sme uprostred spamovej explózie a firmy majú len veľmi málo možností, ako zabrániť tomu, aby sa situácia ešte zhoršovala. „Existuje skutočná obava, že príliš veľa spamu zabije e-mail,“ povedal Allman. „Ešte v tej situácii nie sme, ale raz sa to môže nastať.“

Hlavný problém spamu je podľa neho v tom, že odoslanie správ spamera prakticky nič nestojí. Jediným spôsobom, ako záplavu spamu zastaviť, je prinútiť odosielateľov, aby za reklamné správy prijímateľom platili. „Musíme zaviesť systém, ktorý umožní správy spoplatniť. Jedným zo spôsobov by mohla byť elektronická hotovosť (e-cash),“ uvažuje Allman. „Vždy, keď dostanete spam, z účtu odosielateľa sa odpočíta určitá suma.“

To by však bolo možné len v prípade, keď je odosielateľ známy, no veľa spamu prichádza z falošných e-mailových adries. Ďalším problémom je nejasná definícia spamu. „Ak zadám svoju e-mailovú adresu na webovej stránke a tá mi začne posielať informácie, je ťažké jednoznačne povedať, či ide o spam,“ hovorí Allman.

Pomôžu si používatelia sami?

Popri množstve komerčných firiem, ktoré sa snažia problém riešiť stanovovaním a neustálym dopĺňaním pravidiel, podľa ktorých sa spam rozoznáva a filtruje, sa najnovšie objavila aj firma, ktorá ide na vec z opačného konca. Kalifornská spoločnosť Cloudmark (www.cloudmark.com) po dvoch rokoch vývoja spúšťa systém SpamNet, ktorý má do filtrovania spamov zapojiť priamo jeho prijímateľov. Po inštalácii malého plug-inu sa používateľom v programe Microsoft Outlook (iné programy zatiaľ systém nepodporuje) objaví nový adresár určený na spam a špeciálne tlačidlo na hlásenie spamu. Ak internetista dostane nevyžiadanú reklamnú poštu, označí ju jedným kliknutím a jej digitálny „odtlačok“ sa zaradí do databázy. Ak tú istú správu označí viacero používateľov, ostatným príjemcom sa táto prijatá správa prestane zobrazovať a bude sa automaticky filtrovať do špeciálneho „reklamného“ priečinku. Znamená to, že čím viac používateľov sa do systému zapojí, tým efektívnejšie a rýchlejšie bude fungovať.

V systéme navyše pri rozhodovaní, ktorá správa je spamom, nemá každý používateľ rovnaký hlas – odlišuje sa totiž, ako dlho je už internetista v systéme zapojený a koľko jeho hlásení bolo skutočne overených ako spam.

Firma Cloudmark chce takýto protispamový filter ponúkať zdarma, predávať bude len jeho pokročilejšiu verziu a licencie pre súkromné firmy.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

TECH

Vytvorili prvú farbu na vlasy, ktorá dokáže meniť odtiene

Farby sa testujú pre komerčné použitie.

Neprehliadnite tiež

Objavili záhadné mikróby, ktoré prežili v kryštáloch desaťtisíce rokov

Organizmy sú úplne iné než tie v databázach. Niektorí spochybňujú, či naozaj pochádzajú z kryštálov.

Google a Microsoft neukážu weby pre nelegálne sťahovanie

Nový etický kódex platí pre vyhľadávače v Británii, či prekročí jej hranice dnes nie je jasné.

Ako by to vyzeralo, ak by všetci ľudia žili v jednej budove?

Stačí približne 180-tisíc ľudí, aby mala krytá budova vlastné počasie.

Na YouTube bude menej reklám, zrušia tie najdlhšie

Hoci reklamu na YouTube zatiaľ možno filtrovať, firma sa rozhodla zrušiť svoj najinvazívnejší reklamný formát.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 718
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 567
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 271
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 044
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 734
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 556
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 340
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 867
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 615
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 995

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop