SME
Pondelok, 15. august, 2022 | Meniny má Marcela

Bratislavský kraj a menšie mestá vedú v počte zákazníkov e-shopov

Najviac zákazníkov internetových obchodov je z Bratislavského kraja, keď spomedzi všetkých online nakupujúcich má tento kraj až 20-percentný podiel.

(Zdroj: Ilustračné - Stock.XCHNG)

Ako vyplynulo z prieskumu nezávislého portálu heureka.sk, na druhom mieste skončil Prešovský kraj, ktorého podiel na celkovom počte online nakupujúcich predstavuje 13 %. Košický a Žilinský kraj majú podľa portálu zhodne po 12 %. Najmenej nakupujúcich je z Trnavského kraja, ktorého podiel je iba 10-percentný. Minimálne rozdiely medzi druhým a ôsmym krajom v poradí podľa projektového manažéra portálu Heureka.sk Tomáša Hodboďa len potvrdzuje fakt, že nakupovanie na internete je fenomén, ktorý sa týka všetkých krajov bez ohľadu na ekonomickú situáciu.

SkryťVypnúť reklamu

Rozdiely sú však podľa neho viditeľnejšie pri porovnaní počtu nakupujúcich v závislosti od veľkosti miest. Najviac zákazníkov e-shopov, konkrétne 24 %, pochádza z miest s počtom obyvateľov od 1 tis. do 6 tis., z veľkomiest nad 100 tis. obyvateľov je to približne 20 %. Ďalších asi 15 % používateľov internetu, ktorí nakupujú online, býva v mestách s počtom obyvateľov od 10 tis. do 25 tis. "Zákazníci z menších miest často nemajú vo svojej lokalite toľko možností nakupovania (sortimentu a značiek), ako ľudia z veľkých miest, kde sa nachádzajú veľké nákupné centrá. Internetové obchody im preto umožňujú dostať sa k tovarom, ktoré chcú, bez toho, aby za nimi museli cestovať a navyše im ich online obchod doručí až domov," vysvetlil pre agentúru SITA Hodboď.

SkryťVypnúť reklamu

Ďalším motívom môže podľa neho byť záujem ušetriť, čo je významný motivačný faktor najmä pre ľudí z menších a chudobnejších oblastí, nakoľko väčšina e-shopov ponúka tovary lacnejšie ako kamenné obchody. "V prípade elektroniky, kníh či oblečenia môže ísť aj o rozdiel 20 % v prospech e-shopov," doplnil Hodboď.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Jesenná vlna by už nemala zaplniť nemocnice.

Hlavný hygienik nepredpokladá zavedenie celoplošných opatrení.


11. aug
K1 Attack lákala na svoje autá aj na autosalónoch.

K-1 Attack bol fenoménom. Ale len krátko.


5 h
Nataša Holinová

Ficovci opomenuli jednu zásadnú vec, lebo sa im nehodí do krámu.


11 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


4 h

Inzercia - Tlačové správy

  1. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  3. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  5. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  6. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky
  7. Prehľad a automatizácia
  8. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné
  1. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  2. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  3. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  4. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  5. Z vývoja paliva pre Formulu 1 ťažia aj bežní vodiči
  6. Trenčín potrebuje nový impulz!
  7. Shell: So znižovaním emisií to myslíme vážne
  8. Sezóna slovenského ovocia je v plnom prúde
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 20 391
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 15 595
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 13 516
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 741
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 838
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 2 580
  7. Odomknite si články na mobile a počítači. Stačí jedno predplatné 2 222
  8. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 2 128
SkryťZatvoriť reklamu