Internet dostal ľudí na zľavy

Ošiaľ skupinových zliav sa rozbieha naplno. Ľudia na Slovensku môžu tento rok cez zľavové portály minúť až 40 miliónov eur.

Zľavy na webe hľadá čoraz viac Slovákov.(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Ošiaľ skupinových zliav sa rozbieha naplno. Ľudia na Slovensku môžu tento rok cez zľavové portály minúť až 40 miliónov eur.

BRATISLAVA. Ak by ste minulý týždeň v správny čas prišli na stránky českého portálu Seznam.cz, mohli ste si kúpiť novú škodovku za dvadsaťpäť českých korún.

Museli ste mať veľké šťastie, lebo so zľavou sa predávali iba tri autá. Predali sa za desať sekúnd. Seznam predajom áut za desaťtisícinu ceny uvádzal na trh vlastný zľavový portál.

Veľkolepý marketing má opodstatnenie. Seznam musí bojovať s desiatkami ďalších webov, ktoré netúžia po ničom inom, len aby vám poskytli zľavu vo výške desiatok percent. V Česku a na Slovensku pribúdajú rýchlo.

Túžba poskytovať služby s obrovskou zľavou sa nezjavila náhodne a nemá korene v náhlej túžbe podeliť sa o bohatstvo so svetom. Zľavové portály sú úspešný obchodný model, ktorý spopularizovala americká stránka Groupon.

Len ak vás je veľa

Princíp funguje jednoducho. Na zľavovej stránke nájdete ponuku, napríklad na masáž za polovičnú cenu. Ak sa vám ponuka páči, zaplatíte za ňu portálu cez internetbanking alebo kreditnou kartou. Keď sa nazbiera dosť ľudí na to, aby sa zľava masážnemu salónu oplatila, systém sa aktivuje a vy dostanete e­mailom kupón. Ten potom ukážete v salóne a dostanete masáž.

Zľavový portál a obchodník sa vyrovnajú mimo vás. Portál dostane malú províziu za každú predanú masáž a vyzbierané peniaze pošle obchodníkovi.

Profitujú všetci. Zákazník dostane veľkú zľavu, zľavový portál si nechá svoju províziu a obchodník, ktorý zľavu poskytol, má istých zákazníkov a veľmi efektívnu reklamu.

Trh rastie

inf.jpgPráve rozširovanie povedomia o firme je veľkým lákadlom pre obchodníkov. Na Slovensku zľavové portály navštívia mesačne desiatky tisíc ľudí.

„Najväčší počet predaných kupónov je na jedlo a pitie,” hovorí Ľubomír Jochim, šéf stránky zlavy.sme.sk. Tá zbiera ponuky z desiatok slovenských zľavových portálov na jedno miesto. Jochim tvrdí, že biznis rastie ohromným tempom. Na Slovensku už existuje približne štyridsať zľavových portálov a pribúdajú ďalšie.

Len za február sa na Slovensku predalo viac ako stotisíc kupónov v celkovej hodnote približne dva milióny eur.
Jochim odhaduje, že ak sa bude trh vyvíjať bez otrasov, Slováci do konca roka minú cez zľavové portály približne 40 miliónov eur. Neobmedzujú sa pritom už len na salóny krásy či na jedlo. Cez portály sa začali predávať napríklad lístky do Národného divadla či dovolenkové pobyty.

Iba dve veci by mohli spomaliť prebiehajúci boom internetových zliav, a to prepad ekonomiky, alebo veľký podvod, ktorý by nahlodal dôveru celého systému. Podľa prevádzkovateľov portálov je to však málo pravdepodobné.

„Poskytovateľom zliav vždy vysvetlíme, že nedodržanie podmienok ponuky, alebo akékoľvek zaváhanie v kvalite služieb sú pre nich (i pre nás) antireklamou a tých niekoľko eur navyše, získaných takýmto spôsobom, určite nestojí za stratu zákazníka,” povedal Jozef Vikarský zo zľavového portálu zamenej.sk.

Portály si poskytovateľov zliav strážia. Práve vďaka tomu, že so zákazníkmi komunikujú najmä cez web a sociálne siete, a tu sa správy o zlých službách rýchlo rozšíria. Väčšina portálov garantuje vrátenie peňazí v prípade, že zákazník zľavu nedostane.

Bude ich pribúdať

Nie je dôvod predpokladať, že by sa rast portálov v blízkej budúcnosti zastavil. Aj prevádzkovatelia tých najväčších, ako sú napríklad shopcity.sk, zlavadna.sk či zamenej.sk, očakávajú, že na trhu sa v blízkej budúcnosti zostrí konkurencia.

„Všetci bojujeme o priazeň tých istých spotrebiteľov, možno teda očakávať, že ponuky sa budú ďalej rozširovať s cieľom zaujať spotrebiteľov vždy niečím novým alebo iným,” povedal Zdenko Hoschek z portálu zlavadna.sk

Dá sa predpokladať, že ponuka portálov sa postupne rozšíri aj do menších miest a postupne vzniknú špecializované portály. V takej malej krajine, akou je Slovensko, môžu mať zľavy aj širší dosah. Podľa Jochima by napríklad mohli výrazne oživiť domáci cestovný ruch.

Pre domáce penzióny a hotely môžu byť zľavové portály cesta, ako po rokoch prilákať Slovákov na dovolenku doma, či zaplniť prázdne kapacity v slabších mesiacoch. Jochim predpokladá, že cez portály by sa na ubytovanie mohlo v tomto roku minúť približne desať miliónov eur, pričom väčšina z peňazí zostane na Slovensku.

Ošiaľ skupinových zliav sa rozbieha naplno. Ľudia na Slovensku môžu tento rok cez zľavové portály minúť až 40 miliónov eur.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  4. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  5. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  6. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  7. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  8. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  9. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 693
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 9 507
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 817
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 670
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 813
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 343
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 131
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 643
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 023
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 672

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Prieskum Focusu: Smer mierne klesá, vládu by skladal ťažko

Ak by boli voľby tento mesiac, v parlamente by bolo osem strán.

KOMENTÁRE

Z islamu sa stala kolektívna neuróza (píše Michal Havran)

Ten nešťastný islam domotal Slováčikov.

SVET

Prečo vo Švédsku vidia krach multikulturalizmu

Švédsko priznáva problémy so začlenením utečencov.

KOMENTÁRE

Mihál a jeho kontext

Malichernosť a oproti princípu, má svoj étos – Slovensko oslobodené od Fica.

Neprehliadnite tiež

Na internete treba klamať, ochránite svoje dáta

Nezmyselné odpovede na bezpečnostné otázky vás môžu ochrániť pred prienikmi.

Umelá inteligencia sa sama naučila programovať

Programátori o prácu neprídu, múdre stroje im umožnia vyvíjať zložitejšie programy.

Život môže vzniknúť kdekoľvek, objaviť ho bude náročné (anketa s vedcami)

Slovenskí vedci vysvetľujú, prečo je nový objav NASA taký dôležitý.

V Disney vymysleli miestnosť, v ktorej sa elektronika nabíja bez káblov

Nové nabíjanie funguje podobne ako WiFi, stačí byť v dosahu novej technológie.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop