Internet dostal ľudí na zľavy

Ošiaľ skupinových zliav sa rozbieha naplno. Ľudia na Slovensku môžu tento rok cez zľavové portály minúť až 40 miliónov eur.

Zľavy na webe hľadá čoraz viac Slovákov.(Zdroj: SME – VLADIMÍR ŠIMÍČEK)

Ošiaľ skupinových zliav sa rozbieha naplno. Ľudia na Slovensku môžu tento rok cez zľavové portály minúť až 40 miliónov eur.

BRATISLAVA. Ak by ste minulý týždeň v správny čas prišli na stránky českého portálu Seznam.cz, mohli ste si kúpiť novú škodovku za dvadsaťpäť českých korún.

Museli ste mať veľké šťastie, lebo so zľavou sa predávali iba tri autá. Predali sa za desať sekúnd. Seznam predajom áut za desaťtisícinu ceny uvádzal na trh vlastný zľavový portál.

Veľkolepý marketing má opodstatnenie. Seznam musí bojovať s desiatkami ďalších webov, ktoré netúžia po ničom inom, len aby vám poskytli zľavu vo výške desiatok percent. V Česku a na Slovensku pribúdajú rýchlo.

Túžba poskytovať služby s obrovskou zľavou sa nezjavila náhodne a nemá korene v náhlej túžbe podeliť sa o bohatstvo so svetom. Zľavové portály sú úspešný obchodný model, ktorý spopularizovala americká stránka Groupon.

Len ak vás je veľa

Princíp funguje jednoducho. Na zľavovej stránke nájdete ponuku, napríklad na masáž za polovičnú cenu. Ak sa vám ponuka páči, zaplatíte za ňu portálu cez internetbanking alebo kreditnou kartou. Keď sa nazbiera dosť ľudí na to, aby sa zľava masážnemu salónu oplatila, systém sa aktivuje a vy dostanete e­mailom kupón. Ten potom ukážete v salóne a dostanete masáž.

Zľavový portál a obchodník sa vyrovnajú mimo vás. Portál dostane malú províziu za každú predanú masáž a vyzbierané peniaze pošle obchodníkovi.

Profitujú všetci. Zákazník dostane veľkú zľavu, zľavový portál si nechá svoju províziu a obchodník, ktorý zľavu poskytol, má istých zákazníkov a veľmi efektívnu reklamu.

Trh rastie

inf.jpgPráve rozširovanie povedomia o firme je veľkým lákadlom pre obchodníkov. Na Slovensku zľavové portály navštívia mesačne desiatky tisíc ľudí.

„Najväčší počet predaných kupónov je na jedlo a pitie,” hovorí Ľubomír Jochim, šéf stránky zlavy.sme.sk. Tá zbiera ponuky z desiatok slovenských zľavových portálov na jedno miesto. Jochim tvrdí, že biznis rastie ohromným tempom. Na Slovensku už existuje približne štyridsať zľavových portálov a pribúdajú ďalšie.

Len za február sa na Slovensku predalo viac ako stotisíc kupónov v celkovej hodnote približne dva milióny eur.
Jochim odhaduje, že ak sa bude trh vyvíjať bez otrasov, Slováci do konca roka minú cez zľavové portály približne 40 miliónov eur. Neobmedzujú sa pritom už len na salóny krásy či na jedlo. Cez portály sa začali predávať napríklad lístky do Národného divadla či dovolenkové pobyty.

Iba dve veci by mohli spomaliť prebiehajúci boom internetových zliav, a to prepad ekonomiky, alebo veľký podvod, ktorý by nahlodal dôveru celého systému. Podľa prevádzkovateľov portálov je to však málo pravdepodobné.

„Poskytovateľom zliav vždy vysvetlíme, že nedodržanie podmienok ponuky, alebo akékoľvek zaváhanie v kvalite služieb sú pre nich (i pre nás) antireklamou a tých niekoľko eur navyše, získaných takýmto spôsobom, určite nestojí za stratu zákazníka,” povedal Jozef Vikarský zo zľavového portálu zamenej.sk.

Portály si poskytovateľov zliav strážia. Práve vďaka tomu, že so zákazníkmi komunikujú najmä cez web a sociálne siete, a tu sa správy o zlých službách rýchlo rozšíria. Väčšina portálov garantuje vrátenie peňazí v prípade, že zákazník zľavu nedostane.

Bude ich pribúdať

Nie je dôvod predpokladať, že by sa rast portálov v blízkej budúcnosti zastavil. Aj prevádzkovatelia tých najväčších, ako sú napríklad shopcity.sk, zlavadna.sk či zamenej.sk, očakávajú, že na trhu sa v blízkej budúcnosti zostrí konkurencia.

„Všetci bojujeme o priazeň tých istých spotrebiteľov, možno teda očakávať, že ponuky sa budú ďalej rozširovať s cieľom zaujať spotrebiteľov vždy niečím novým alebo iným,” povedal Zdenko Hoschek z portálu zlavadna.sk

Dá sa predpokladať, že ponuka portálov sa postupne rozšíri aj do menších miest a postupne vzniknú špecializované portály. V takej malej krajine, akou je Slovensko, môžu mať zľavy aj širší dosah. Podľa Jochima by napríklad mohli výrazne oživiť domáci cestovný ruch.

Pre domáce penzióny a hotely môžu byť zľavové portály cesta, ako po rokoch prilákať Slovákov na dovolenku doma, či zaplniť prázdne kapacity v slabších mesiacoch. Jochim predpokladá, že cez portály by sa na ubytovanie mohlo v tomto roku minúť približne desať miliónov eur, pričom väčšina z peňazí zostane na Slovensku.

Ošiaľ skupinových zliav sa rozbieha naplno. Ľudia na Slovensku môžu tento rok cez zľavové portály minúť až 40 miliónov eur.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 044
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 182
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 371
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 293
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 254
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 928
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 554
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 682
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 149
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 060

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálny zákrok

Ak by mali policajti kvalitnú výbavu, počet incidentov by klesol, tvrdí policajný odborár MARIÁN MAGDOŠKO.

DOMOV

Kaliňák nepovažuje sotenie ženy za podstatné, nová ombudsmanka to skúma

Policajný prezident Tibor Gašpar chce zlepšiť psychickú prípravu policajtov.

KOMENTÁRE

Dni Islamského štátu sú takmer spočítané, ale teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci sa vracajú do Európy.

Neprehliadnite tiež

Na čom hrať hry? Na PC či konzolách?

Porovnávať má zmysel hlavne produkty najväčších hráčov na trhu, keďže herným počítačom dokážu plnohodnotne konkurovať iba konzoly od Sony a Microsoftu.

Odstránenie pazúrov u mačiek vedie k bolestiam a agresivite

Mnoho veterinárov sa od zákroku dištancuje a považuje ho za neetický.

Rozlúštili kód, ktorým Volkswagen klamal pri emisiách

Ak by niekto analyzoval kód dostupný na webe, celá aféra mohla prasknúť už pred niekoľkými rokmi.

Kto klope pri dverách? Nový domový alarm rozpozná kamerou autá

Senzory ktoré snímajú pohyb, zvuk či rozpojenie kontaktov už nestačia. Doba pýta viac detailov.