Firmy už používajú sociálne médiá, zatiaľ však skôr experimentujú

Väčšina veľkých a stredných firiem už začala používať sociálne médiá na komunikačné účely. Organizácie však priznali, že s týmto typom komunikačného kanála zatiaľ skôr experimentujú, chýba im dôkladnejší strategický prístup a následné vyhodnotenie.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – Stock.XCHNG)

Vyplýva to z medzinárodného prieskumu, ktorý zorganizovala agentúra Neopublic Porter Novelli .Väčšina opýtaných má pozitívny postoj k sociálnym médiám a vníma, že sú veľkou príležitosťou pre ich biznis. Napriek tomu by však asi tretina opýtaných potrebovala viac dôkazov o tom, ako môžu sociálne médiá pomôcť ich biznisu.

Viac ako polovica firiem zatiaľ so sociálnymi médiami iba experimentuje, iba 27 % opýtaných už integrovalo sociálne médiá do celkovej komunikačnej stratégie. Najčastejším účelom zapájania sociálnych médií do komunikácie je upevňovanie dobrej reputácie značky, dialóg so zákazníkmi, alebo snaha podporiť návštevnosť webových stránok. Najčastejšie používanými nástrojmi sú tzv. social networking stránky.

V súčasnosti sa polovica opýtaných organizácií stará o zapájanie sociálnych médií do komunikačných aktivít vlastnými silami, pričom sa o to starajú predovšetkým marketingové oddelenia alebo oddelenia komunikácie a PR. Viac ako polovica opýtaných organizácií umožňuje svojim zamestnancom neobmedzený prístup na sociálne médiá, napriek tomu však len štvrtina má vnútornú firemnú politiku, ktorá upravuje aktivity na sociálnych médiách pre zamestnancov.

Firmy vnímajú rôzne bariéry pre širšie využitie sociálnych médií ako napríklad neschopnosť vypočítania návratnosti investícií, nedostatok digitálnej gramotnosti a porozumenia sociálnym médiám, ako aj nedostatok efektívnych nástrojov na meranie aktivít na sociálnych médiách. Napriek tomu, podľa výsledkov prieskumu napríklad iba tretina opýtaných používa služby monitoringu sociálnych médií.

Podľa prieskumu používajú organizácie na meranie úspechu komunikačných aktivít prostredníctvom sociálnych médií skôr kvantitatívne údaje. Najčastejšie používanými jednotkami merania sú počet interakcií, alebo komentárov, počet fanúšikov a návštevnosť stránky. Rozpočty na komunikačné aktivity prostredníctvom sociálnych médií postupne rastú, ale stále sú veľmi obmedzené. V súčasnosti už väčšina opýtaných investuje do tohto typu komunikácie, zatiaľ čo v roku 2009 skoro polovica opýtaných nemala na sociálne médiá vyčlenené žiadne prostriedky. Napriek tomu je pre sociálne médiá vyčlenených len približne 5 až 10 % z komunikačných rozpočtov.

Medzinárodného prieskumu sa zúčastnilo celkovo 121 organizácií a firiem z 15 krajín. Boli to Rakúsko, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Švajčiarsko, Švédsko, Turecko a Veľká Británia. Oslovené organizácie pôsobia v približne 13 hospodárskych odvetviach.

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  9. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  10. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  1. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  2. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  5. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  6. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  7. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  8. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 19 684
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 831
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 809
  4. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 2 483
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 2 281
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 2 164
  7. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 1 796
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 683
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 446
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 257