Firmy už používajú sociálne médiá, zatiaľ však skôr experimentujú

Väčšina veľkých a stredných firiem už začala používať sociálne médiá na komunikačné účely. Organizácie však priznali, že s týmto typom komunikačného kanála zatiaľ skôr experimentujú, chýba im dôkladnejší strategický prístup a následné vyhodnotenie.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – Stock.XCHNG)

Vyplýva to z medzinárodného prieskumu, ktorý zorganizovala agentúra Neopublic Porter Novelli .Väčšina opýtaných má pozitívny postoj k sociálnym médiám a vníma, že sú veľkou príležitosťou pre ich biznis. Napriek tomu by však asi tretina opýtaných potrebovala viac dôkazov o tom, ako môžu sociálne médiá pomôcť ich biznisu.

Viac ako polovica firiem zatiaľ so sociálnymi médiami iba experimentuje, iba 27 % opýtaných už integrovalo sociálne médiá do celkovej komunikačnej stratégie. Najčastejším účelom zapájania sociálnych médií do komunikácie je upevňovanie dobrej reputácie značky, dialóg so zákazníkmi, alebo snaha podporiť návštevnosť webových stránok. Najčastejšie používanými nástrojmi sú tzv. social networking stránky.

V súčasnosti sa polovica opýtaných organizácií stará o zapájanie sociálnych médií do komunikačných aktivít vlastnými silami, pričom sa o to starajú predovšetkým marketingové oddelenia alebo oddelenia komunikácie a PR. Viac ako polovica opýtaných organizácií umožňuje svojim zamestnancom neobmedzený prístup na sociálne médiá, napriek tomu však len štvrtina má vnútornú firemnú politiku, ktorá upravuje aktivity na sociálnych médiách pre zamestnancov.

Firmy vnímajú rôzne bariéry pre širšie využitie sociálnych médií ako napríklad neschopnosť vypočítania návratnosti investícií, nedostatok digitálnej gramotnosti a porozumenia sociálnym médiám, ako aj nedostatok efektívnych nástrojov na meranie aktivít na sociálnych médiách. Napriek tomu, podľa výsledkov prieskumu napríklad iba tretina opýtaných používa služby monitoringu sociálnych médií.

Podľa prieskumu používajú organizácie na meranie úspechu komunikačných aktivít prostredníctvom sociálnych médií skôr kvantitatívne údaje. Najčastejšie používanými jednotkami merania sú počet interakcií, alebo komentárov, počet fanúšikov a návštevnosť stránky. Rozpočty na komunikačné aktivity prostredníctvom sociálnych médií postupne rastú, ale stále sú veľmi obmedzené. V súčasnosti už väčšina opýtaných investuje do tohto typu komunikácie, zatiaľ čo v roku 2009 skoro polovica opýtaných nemala na sociálne médiá vyčlenené žiadne prostriedky. Napriek tomu je pre sociálne médiá vyčlenených len približne 5 až 10 % z komunikačných rozpočtov.

Medzinárodného prieskumu sa zúčastnilo celkovo 121 organizácií a firiem z 15 krajín. Boli to Rakúsko, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Švajčiarsko, Švédsko, Turecko a Veľká Británia. Oslovené organizácie pôsobia v približne 13 hospodárskych odvetviach.

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

KOMENTÁRE

Mihál opúšťa Sulíka. Máme na viac?

Predseda SaS je výraznou osobnosťou, ktorá ľudí rozdeľuje.

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Danko sa nás na nič nespýtal, hovorí šéf EPH.

KOMENTÁRE

Čo sa stane, keď krajinu ovládnu svorky pedofilov

Nezvládame chrániť ani deti, nieto sa ešte nachystať na zložitejšie výzvy.

Neprehliadnite tiež

Nahneval vás mobil alebo počítač? Na vine môžu byť energetické častice z vesmíru

Kozmické častice zasahujú do behu technológií viac, ako sme ochotní pripustiť.

NASA má v stredu ohlásiť dôležitý objav, detaily zatiaľ tají

Americká vesmírna agentúra podrobnosti nových poznatkoch o exoplanétach zatiaľ tají.

Skutočný Happy Feet: Ako dokáže tučniak vydržať mrazy a víchrice

Tučniak cisársky hniezdi v oblastiach s najkrutejšími klimatickými pomermi na Zemi.

Palubné počítače áut môžu ovládať aj ich starí majitelia

Múdre autá nedokážu vymazať párovacie kľúče, ktoré im v minulosti boli pridelené.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  2. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  3. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  4. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 654
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 260
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 464
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 187
  5. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 054
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 827
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 064
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 718
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 523
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 924

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop