SME
Pondelok, 21. jún, 2021 | Meniny má AlojzKrížovkyKrížovky

Firmy už používajú sociálne médiá, zatiaľ však skôr experimentujú

Väčšina veľkých a stredných firiem už začala používať sociálne médiá na komunikačné účely. Organizácie však priznali, že s týmto typom komunikačného kanála zatiaľ skôr experimentujú, chýba im dôkladnejší strategický prístup a následné vyhodnotenie.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – Stock.XCHNG)

Vyplýva to z medzinárodného prieskumu, ktorý zorganizovala agentúra Neopublic Porter Novelli .Väčšina opýtaných má pozitívny postoj k sociálnym médiám a vníma, že sú veľkou príležitosťou pre ich biznis. Napriek tomu by však asi tretina opýtaných potrebovala viac dôkazov o tom, ako môžu sociálne médiá pomôcť ich biznisu.

Viac ako polovica firiem zatiaľ so sociálnymi médiami iba experimentuje, iba 27 % opýtaných už integrovalo sociálne médiá do celkovej komunikačnej stratégie. Najčastejším účelom zapájania sociálnych médií do komunikácie je upevňovanie dobrej reputácie značky, dialóg so zákazníkmi, alebo snaha podporiť návštevnosť webových stránok. Najčastejšie používanými nástrojmi sú tzv. social networking stránky.

Skryť Vypnúť reklamu

V súčasnosti sa polovica opýtaných organizácií stará o zapájanie sociálnych médií do komunikačných aktivít vlastnými silami, pričom sa o to starajú predovšetkým marketingové oddelenia alebo oddelenia komunikácie a PR. Viac ako polovica opýtaných organizácií umožňuje svojim zamestnancom neobmedzený prístup na sociálne médiá, napriek tomu však len štvrtina má vnútornú firemnú politiku, ktorá upravuje aktivity na sociálnych médiách pre zamestnancov.

Firmy vnímajú rôzne bariéry pre širšie využitie sociálnych médií ako napríklad neschopnosť vypočítania návratnosti investícií, nedostatok digitálnej gramotnosti a porozumenia sociálnym médiám, ako aj nedostatok efektívnych nástrojov na meranie aktivít na sociálnych médiách. Napriek tomu, podľa výsledkov prieskumu napríklad iba tretina opýtaných používa služby monitoringu sociálnych médií.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa prieskumu používajú organizácie na meranie úspechu komunikačných aktivít prostredníctvom sociálnych médií skôr kvantitatívne údaje. Najčastejšie používanými jednotkami merania sú počet interakcií, alebo komentárov, počet fanúšikov a návštevnosť stránky. Rozpočty na komunikačné aktivity prostredníctvom sociálnych médií postupne rastú, ale stále sú veľmi obmedzené. V súčasnosti už väčšina opýtaných investuje do tohto typu komunikácie, zatiaľ čo v roku 2009 skoro polovica opýtaných nemala na sociálne médiá vyčlenené žiadne prostriedky. Napriek tomu je pre sociálne médiá vyčlenených len približne 5 až 10 % z komunikačných rozpočtov.

Medzinárodného prieskumu sa zúčastnilo celkovo 121 organizácií a firiem z 15 krajín. Boli to Rakúsko, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Švajčiarsko, Švédsko, Turecko a Veľká Británia. Oslovené organizácie pôsobia v približne 13 hospodárskych odvetviach.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

4. marec 2020. Igor Matovič a Boris Kollár na tlačovej konferencii po spoločnom rokovaní po voľbách do Národnej rady SR 2020.

Čo ukázal viac ako rok vládnutia so Sme rodina?


11 h
Logo podcastu Dobré ráno.

Variant delta príde aj na Slovensko.


a 2 ďalší 6 h

Neprehliadnite tiež

Ilustračná fotografia.

V piatok budú pokračovať na druhom paneli.


TASR 7 h
Výskumný pracovník kráča okolo plášta s logom nemeckej biofarmaceutickej výskumnej spoločnosti CureVac v nemeckom meste Tübingen.

CureVac testoval, keď sa šírili početné mutácie.


18. jún

Inzercia - Tlačové správy

  1. 15 otázok o separovaní. Minimálne na jednu nebudete vedieť odpovedať
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom
  4. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  5. Regeneračný spánok s ideálne podopretou chrbticou
  6. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku
  8. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  9. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  10. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  1. Legislative intention - recodification of the corporate law
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  4. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  5. Posledné dni nešťastnej Anny Boleynovej
  6. Čo všetko je potrebné vedieť o ochrane očí počas leta
  7. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  8. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku
  9. Ako sa v lete správne starať o citlivú detskú pokožku?
  10. Driverama má strategické partnerstvo s nemeckým Stop + Go
  1. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 29 602
  2. Stačí mi elektromobil? Pozreli sme sa, ako je to s dojazdom 12 485
  3. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 8 124
  4. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 7 682
  5. Po Slovensku na motorke 6 770
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 5 371
  7. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 4 917
  8. Sme vodná veľmoc a napriek tomu vody dovážame 4 791
  9. Desať hotelov v destináciách, ktoré sú toto leto favoritmi 3 587
  10. Crème de la crème po slovensky 3 180