SME
Štvrtok, 3. december, 2020 | Meniny má OldrichKrížovkyKrížovky

Firmy už používajú sociálne médiá, zatiaľ však skôr experimentujú

Väčšina veľkých a stredných firiem už začala používať sociálne médiá na komunikačné účely. Organizácie však priznali, že s týmto typom komunikačného kanála zatiaľ skôr experimentujú, chýba im dôkladnejší strategický prístup a následné vyhodnotenie.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – Stock.XCHNG)

Vyplýva to z medzinárodného prieskumu, ktorý zorganizovala agentúra Neopublic Porter Novelli .Väčšina opýtaných má pozitívny postoj k sociálnym médiám a vníma, že sú veľkou príležitosťou pre ich biznis. Napriek tomu by však asi tretina opýtaných potrebovala viac dôkazov o tom, ako môžu sociálne médiá pomôcť ich biznisu.

Viac ako polovica firiem zatiaľ so sociálnymi médiami iba experimentuje, iba 27 % opýtaných už integrovalo sociálne médiá do celkovej komunikačnej stratégie. Najčastejším účelom zapájania sociálnych médií do komunikácie je upevňovanie dobrej reputácie značky, dialóg so zákazníkmi, alebo snaha podporiť návštevnosť webových stránok. Najčastejšie používanými nástrojmi sú tzv. social networking stránky.

Skryť Vypnúť reklamu

V súčasnosti sa polovica opýtaných organizácií stará o zapájanie sociálnych médií do komunikačných aktivít vlastnými silami, pričom sa o to starajú predovšetkým marketingové oddelenia alebo oddelenia komunikácie a PR. Viac ako polovica opýtaných organizácií umožňuje svojim zamestnancom neobmedzený prístup na sociálne médiá, napriek tomu však len štvrtina má vnútornú firemnú politiku, ktorá upravuje aktivity na sociálnych médiách pre zamestnancov.

Firmy vnímajú rôzne bariéry pre širšie využitie sociálnych médií ako napríklad neschopnosť vypočítania návratnosti investícií, nedostatok digitálnej gramotnosti a porozumenia sociálnym médiám, ako aj nedostatok efektívnych nástrojov na meranie aktivít na sociálnych médiách. Napriek tomu, podľa výsledkov prieskumu napríklad iba tretina opýtaných používa služby monitoringu sociálnych médií.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa prieskumu používajú organizácie na meranie úspechu komunikačných aktivít prostredníctvom sociálnych médií skôr kvantitatívne údaje. Najčastejšie používanými jednotkami merania sú počet interakcií, alebo komentárov, počet fanúšikov a návštevnosť stránky. Rozpočty na komunikačné aktivity prostredníctvom sociálnych médií postupne rastú, ale stále sú veľmi obmedzené. V súčasnosti už väčšina opýtaných investuje do tohto typu komunikácie, zatiaľ čo v roku 2009 skoro polovica opýtaných nemala na sociálne médiá vyčlenené žiadne prostriedky. Napriek tomu je pre sociálne médiá vyčlenených len približne 5 až 10 % z komunikačných rozpočtov.

Medzinárodného prieskumu sa zúčastnilo celkovo 121 organizácií a firiem z 15 krajín. Boli to Rakúsko, Bulharsko, Česká republika, Dánsko, Fínsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Slovensko, Švajčiarsko, Švédsko, Turecko a Veľká Británia. Oslovené organizácie pôsobia v približne 13 hospodárskych odvetviach.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Chceli ho odstrániť, jeho imidžu uškodil Gučík. Kto je Maroš Žilinka?

Za generálneho prokurátora ho musí vymenovať prezidentka.

Prokurátor Maroš Žilinka.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Kto vráti Generálnej prokuratúre dôstojnosť?

Maroš Žilinka už nebude môcť úrad len tak udržiavať.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Ivan Ivanič, šéf SLA.
Predseda vlády Igor Matovič (OĽaNO).

Neprehliadnite tiež

Sackboy: A Big Adventure je hra pre celú rodinu

Rodinná hra s vlnenou bábikou v hlavnej úlohe.

Kuracie kúsky z pestovaného mäsa od firmy Eat Just. Predaj kultivovaného mäsa schválil ako prvý Singapur.

Najvýznamnejšia vedkyňa, o ktorej ste asi nikdy nepočuli

Spoluzaklada významnú oblasť matematiky.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Buďte v najlepšej spoločnosti!
  2. METROPOLIS prináša mestské bývanie vo vysokom štandarde
  3. Za kvalitným vzdelaním nemusíte do sveta! Príďte na EkF TUKE
  4. Slovensko spoznalo najlepšie farmy minulého roka
  5. Nie je to len chlapská záležitosť
  6. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  7. Studujte v Praze ekonomii a business v angličtině
  8. Tip na náhradu za rúško: Kvalitný nákrčník ochráni aj pred zimou
  9. Ako inovácie menia naše návyky? Čo už dnes môžete robiť inak
  10. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom
  1. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  2. Prvá akumulátorová 2-stupňová snehová fréza na trhu
  3. COOP Jednota je najdôveryhodnejším slovenským predajcom potravín
  4. Tip na vianočný darček? Kvalitný zrak so zľavou 1 000 €
  5. Budeme môcť v budúcnosti pracovať len z domu?
  6. 8 inšpirácií, ako využiť zvyšky jedla a nič nevyhodiť
  7. Na výpadok elektriny vás môže upozorniť aj SMS
  8. Detský čaj COOP Jednoty získal unikátne medzinárodné ocenenie
  9. FMMR svojím výskumom reaguje na aktuálne živé témy
  10. Slovenské „šampanské“, za ktorým sa skrýva príbeh lásky
  1. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 17 800
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 15 675
  3. Aká je chémia vôní 13 439
  4. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 9 726
  5. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 9 606
  6. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 9 135
  7. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 698
  8. Bývanie v meste predlžuje život 8 259
  9. ARÓNIA najsilnejšia prírodná prevencia proti respiračným vírusom 8 131
  10. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 7 937