IT: Telefónica predĺžila ponuku na brazílske Vivo, verí v súhlas Bruselu

Španielska spoločnosť Telefónica predĺžila svoju ponuku za 7,15 miliardy eur na prevzatie podielu portugalskej firmy Portugal Telecom (PT) v kľúčovom brazílskom mobilnom operátorovi Vivo do 16. júla.

(Zdroj: www.telecom.pt)

Lisabon 1. júla (TASR) -

Evidentne tak čaká na rozhodnutie európskeho súdu v súvislosti s takzvanou zlatou akciou, ktoré je naplánované na 8. júla. Zlatú akciu využila portugalská vláda na zablokovanie prevzatia podielu PT v operátorovi Vivo, pretože takýto krok nepovažovala za výhodný pre portugalskú firmu.

Až 74 % akcionárov Portugal Telecom hlasovalo v stredu (30. júna) za predaj 50-% podielu svojej firmy v brazílskej holdingovej spoločnosti Brasilcel, ktorá zasa kontroluje 60-% podiel v operátorovi Vivo. Zvyšných 50 % akcií v Brasilcel kontroluje Telefónica. Portugalská vláda však kontrakt okamžite vetovala použitím takzvanej zlatej akcie. Tá dáva vláde právo na posledné slovo pri strategických rozhodnutiach firmy. Podľa portugalského premiéra Josého Sócratesa vláda tak "chránila národné záujmy".

Článok pokračuje pod video reklamou

Portugalsko zaviedlo model zlatej akcie počas privatizácie Portugal Telecom v 90. rokoch minulého storočia, pretože si aj po sprivatizovaní chcelo udržať vplyv v dominantnej telekomunikačnej spoločnosti. Rovnaké právo veta má aj v prípade energetickej firmy EDP a ropnej spoločnosti Galp Energia.

So zlatou akciou ale nesúhlasí Európska komisia, podľa ktorej vlády takýmto spôsobom porušujú pravidlá EÚ o voľnom pohybe kapitálu. Pre rovnaký problém zasahovala EK už proti viacerým krajinám vrátane Nemecka a Talianska.

Informovala o tom agentúra AP.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. S dobrým pivom leto chutí
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  4. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  10. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  1. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  2. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  3. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  4. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  5. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  6. S dobrým pivom leto chutí
  7. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  10. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 37 246
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 24 771
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 20 969
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 762
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 167
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 6 014
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 630
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 614
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 357
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 755