Výdavky do online reklamy vlani klesli

Objem výdavkov do internetovej reklamy na členských serveroch Asociácie internetových médií dosiahol vlani 23,3 milióna eur, čo je v porovnaní s rokom 2008 pokles o 5,4%.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BRATISLAVA. Výdavky do online reklamy vlani klesli. Ako agentúru SITA informovala výkonná manažérka Asociácie internetových médií Veronika Pizano, objem výdavkov do internetovej reklamy na členských serveroch Asociácie internetových médií dosiahol vlani 23,3 milióna eur, čo je v porovnaní s rokom 2008 pokles o 5,4%.

"Ide o prvý pokles od roku 2004, z ktorého pochádzajú prvé údaje výdavkov do reklamy v internete. Na poklese sa podpísal najmä posledný kvartál uplynulého roka, v ktorom boli výdavky nižšie až o 20%," informovala ďalej Asociácia internetových médií.

Medzi typmi internetovej reklamy si nadpolovičný podiel udržiava bannerová reklama s 52% (12,1 mil. €), na druhom mieste s 22% je riadková inzercia (5,7 mil. €) a na treťom vyhľadávanie so 16% (3,8 mil. €). "V medziročnom porovnaní zaznamenali výrazný nárast kreatívne reklamy, tzv. rich media (+155%).

Ako sa ďalej uvádza v tlačovej správe, vlani začala Asociácia internetových médií zverejňovať percentuálne rozdelenie súčtu príjmov z bannerovej reklamy a rich médií podľa jednotlivých odvetví.

V minulom roku tak najviac do online reklamy investovalo telekomunikačné (23%), finančné (16%) a motoristické odvetvie (15%). Štvrté miesto patrí potravinárskemu tovaru s 8,5% a na piatom mieste sú iné rôzne služby s 8,3%, ktoré zahŕňajú napríklad reklamu na realitné služby alebo reklamu na vzdelávanie.

Asociácia internetových médií funguje od mája 2005 ako asociácia slovenských médií na internete, ktorej hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má 29 riadnych členov. Objemy za štvrtý kvartál roka 2008 nahlásilo 25 členov. Objemy za štvrtý kvartál roka 2009 nahlásilo 30 členov.

Najčítanejšie na SME Tech


Téma: Internet


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Čo sa stane, ak by sa antarktické sopky pod ľadom prebudili

Jedna z nich v budúcnosti vybuchne. Nevieme len, kedy.

Prečo vám obrazovka mobilu škodí a ako zmierniť únavu očí

Modré svetlo zhoršuje spánok, videnie a spája sa aj so vznikom rakoviny.

Chobotnice si vybudovali vlastné mesto a správaním prekvapili vedcov

Biológovia objavili neďaleko východného pobrežia Austrálie chobotničie mesto, ktoré pomenovali Oktlantída.

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nabíjanie elektromobilov nemusí byť v budúcnosti zložitejšie ako tankovanie paliva.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 977
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 902
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 635
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 245
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 779
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 683
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 452
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 867
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 864
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 852