Najhľadanejšie sú smrť a Jackson

Jackson, Windows, sociálne siete – to dominuje vo vyhľadávaní v Google aj v Bingu. Slovákov najviac trápi, či existujú morské panny.

Smrť Michaela Jacksona spôsobila masívny záujem o jeho skladby. Na Slovensku nás najviac trápi ako otehotnieť, ale aj ako neotehotnieť, či ako schudnúť a ako pribrať.(Zdroj: REPROFOTO –SME)



BRATISLAVA. Čím najviac žije jeden a pol miliardy ľudí na celom svete, ktorí sa deň čo deň pripájajú na internet? Nikto neodpovie lepšie ako vyhľadávače. Najväčšie servery Google.com a Bing zverejnili svoje pravidelné rebríčky najhľadanejších výrazov za rok 2009.

V oboch dominuje spevák Michael Jackson – jeho smrť v júni spôsobila obrovský nárast záujmu verejnosti. Podarilo sa mu tak prekonať všetky ostatné celebrity vrátane minulých rekordérov Eminema (skončil tretí) a filmu Transformers.

„Tohtoročný prehľad dokazuje, že sociálne siete sú stále nažive a dobre sa im darí,“ komentuje výsledky Zeitgeistu Google. Sociálna sieť Facebook a španielska sociálna sieť Tuenti obsadili druhé a tretie miesto v rebríčku skokanov, mikroblogerská stránka Twitter skončila piata. „Nepochybne aj vďaka tomu, že na ňu píšu slávne celebrity, ako sú Ashton Kutcher či Miley Cyrus,“ dodáva vyhľadávač.

Článok pokračuje pod video reklamou

Celebrity celkovo zohrávajú pri vyhľadávaní významné miesto: v druhom najobľúbenejšom vyhľadávači Bing od Microsoftu sa okrem víťazného Jacksona dostali do prvej desiatky aj ďalšie – Farrah Fawcett (5.), Patrick Swayze (6.), nasledovaní „Jan and Kate Gosselin“ na ôsmom a Billy Mays a Jaycee Dugardom na deviatom a desiatom mieste. Tretie miesto obsadila na Bingu prasacia chrípka.

Najpopulárnejšie v športe? Futbalový klub Real Madrid, tenisový turnaj US Open a box Ultimate Fighting Championship.

Ekonomikou podľa Google najviac otriasli správy o kríze, z jedál a nápojov ľudia hľadali informácie o ovocí „acai berry“, z receptov je na prvom mieste „chili“, nasleduje prekvapivo sekaná.

Slováci: Otehotniem?

„Česi sú verní svojej tradícii milovníkov videa a filmu,“ napísal Google v časti prehľadu venovanému nášmu západnému susedovi.

Vo výrazoch, ktoré Česi zadávali najviac do vyhľadávača, aj tento rok dominovali „mp3“, „free“ (zadarmo) a „video“, nasledované televíziou a videoserverom Youtube. Najväčšími skokanmi oproti minulému roku sú operačný systém Windows 7, sociálna sieť Facebook a súťaž Superstar. Najobľúbenejšie celebrity? Marta Jandová a Lady Gaga.

Slovensko Google do svojho pravidelného rebríčka nezaradil, ako však upozornil server Kox.sk, niečo o našich vyhľadávacích návykoch sa môžeme dozvedieť aj bez toho. Google.sk po zadaní prvých písmen hľadaného výrazu totiž automaticky ponúka najčastejšie zadávané slovenské výrazy.

Ak zadáte do Google „ako“, vyhľadávač vám ponúkne ako najhľadanejšiu otázku „ako schudnúť“, nasleduje „ako zistiť heslo na pokec“ či „ako sa bozkávať“.

Slovákov tiež zaujíma, „prečo je morská voda slaná“, „prečo je pivo lepšie ako žena“, či „existujú duchovia“, Boh, alebo napríklad morské panny.

Medzi výrazmi začínajúcimi sa na nenávidím dominuje „nenávidím Valentína“, medzi začínajúcimi sa na „ako byť“, sa najviac objavujú spojenia „ako byť sexi“, krásna či šťastný. Mužov trápi, „prečo sú ženy také potvory“, ženy zase, „prečo muži podvádzajú“.

Kde je porno?

Pýtate sa, prečo v rebríčkoch vyhľadávačov vôbec nedominujú erotické výrazy? Ľudia už ich nehľadajú? Nie je to tak.

Podľa štatistík sú výrazy spojené s pornografiou stále na vrchole záujmu surferov, vyhľadávače ich však do svojich pravidelných prehľadov radšej nedávajú. V opačnom prípade by najhľadanejší výraz „Michael Jackson“ možno ani neskončil v prvej stovke.

Celý rebríček vyhľadávania za tento rok nájdete TU.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Tech

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 18 504
  2. Vizuálny smog je problém 7 625
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 6 899
  4. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 044
  5. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 2 869
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 765
  7. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 499
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 076
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 1 960
  10. Keď Slováci krotia morský vietor 1 730