LONDÝN.
Google sa pre tento krok rozhodol pod tlakom kritiky vydavateľov periodík, predovšetkým mediálneho magnáta Ruperta Murdocha, ktorí argumentovali, že prehliadač profituje z voľného prístupu na ich internetové stránky.
Murdoch v utorok na konferencii vo Washingtone vyhlásil, že mediálne spoločnosti by mali spoplatniť prístup k svojim internetovým stránkam a zabrániť prehliadačom, akým je napríklad Google, aby sa "priživovali na ťažko vynaloženom úsilí a investíciách iných".
Niektorí čitatelia totiž zistili, že je možné vyhnúť sa predplatnému, prípadne iným poplatkom za prezeranie internetových vydaní novín, ak sa k obsahu tých stránok pokúsia dostať cez Google.
Produkt manažér Google Josh Cohen však oznámil, že firma aktualizovala tzv. First Click Free program (prvé kliknutie zadarmo) a obmedzila počet voľných prístupov na päť článkov za deň v prípade, že užívateľ nie je zaregistrovaný na danej internetovej stránke a neplatí si predplatné.
Ak si užívateľ cez Google otvorí za deň päť článkov, bude musieť buď skončiť, alebo sa zaregistrovať. To umožní vydavateľom, aby sa zamerali na potenciálnych predplatiteľov, teda tých, ktorí pravidelne a často navštevujú ich stránky.
Informovali o tom agentúry AP a BBC.