Dvojicou hier, na ktorú čakali hráči márne, je SimCastle a SimMars. Už zo samotného názvu a zaradenia do známej „Sim“ edície je zrejmé, čo malo byť podstatou týchto titulov. SimCastle príliš rozoberať netreba, istotne ho plnohodnotne nahradili hry ako Stronghold či Castle Strike, navyše bola táto hra určená primárne pre mladších hráčov, no za SimMars môžeme smútiť.
Obrázok pochádzajúci zo zrušeného projektu SimMars
Realistická simulácia kolonizácie Marsu v rokoch 2020 - 2050 bola založená na výskume a technológiách NASA. Využívanie modernej technológie (žiadny Star Trek) malo hráčovi umožniť prežiť na nehostinnej planéte, ktorú v šesťmesačných cykloch navštevovali zásobovacie lode. Počas tohto obdobia bol hráč nútený využívať suroviny na Marse, taktiež sa musel starať o transport zásob zo Zeme, skúmať marťanský povrch, brániť sa proti efektom korózie, vetra a radiácie. Chýbať samozrejme nemohla ani recyklácia surovín, k slovu sa dostala aj marťanská civilizácia. Celkom zaujímavý námet, ktorý sa trochu podobá na neprávom zabudnutú hru Space Colony.
Zdroj:Shacknews