SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Ľudí, ktorí klikajú na bannery, ubúda

Väčšina návštevníkov webu na reklamu nereaguje okamžite, hoci ju vníma.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BRATISLAVA. Predstava, že úspešnosť internetovej reklamy bude jednoznačne merateľná počtom klikov, ktorými návštevníci webu reagovali na ponuku bannera, je vážne naštrbená. "Zrejme sa už skončili časy, kedy vám počet kliknutí na online reklamu povie, že bola naozaj efektívna," napísal vo svojom internetovom vydaní časopis Advertising Age.

Za posledné dva roky totiž počet ľudí v Spojených štátoch, ktorí klikajú na reklamu klesol za posledné dva roky o polovicu na 16 percent užívateľov. Uvádza sa to v spoločnej štúdii ComScore a mediálnej agentúry Starcom.

Navyše za 85 percentami všetkých kliknutí na reklamné bannery stojí osem percent užívateľov webu. Ako keby to nestačilo, už minuloročná štúdia ukázala, že polovica všetkých kliknutí je od mladých ľudí z nižšími príjmami. Takže nie tých, na ktorých inzerenti najviac útočia.

Tento rok sa štúdia viac zamerala na alternatívne spôsoby merania efektívnosti reklamy. V jednoduchosti: to, že sa na banner neklikne, neznamená, že je neefektívny.

Neklikajú, ale reklama účinkuje

Klientské štúdie podľa AdAge dokazujú, že zobrazená inzercia (či už vo forme banneru alebo v platených vyhľadaných linkoch) generuje vyššiu návštevnosť stránky značky, vyhľadávanie značky na vyhľadávacích stránkach a zvyšuje online aj offline predaj.

Počas týždňa boli podľa štúdie internetoví užívatelia, ktorí videli reklamu, až o 65 percent náchylnejší navštíviť stránku inzerenta, ako tí, čo reklamu nevideli. Dokonca aj po štyroch týždňoch je táto pravdepodobnosť o 45 percent vyššia, tvrdí analýza.

„Kliknutie je iba jedna forma merania. Treba sa pozrieť koľko reklama stála, koľko ľudí ju videlo, ale najmä, koľko ľudí v rámci troch dní navštívilo stránku klienta. Porovnajte to s televíziou, kde je to podobné," povedal AdAge.com Steve Kerho, viceprezident pre analytiku a optimalizáciu v digitálnej agentúre Organic.

Tipy pre život vo svete, kde sa na klikanie zabudlo
  • Podstatné je zamyslieť sa o aké zobrazené reklamy má inzerent zaújem a ako zapadnú do jeho marketingového plánu. Nemá zmysel zamerať sa iba na jeden prvok (ako je počet kliknutí). Online médiá sa dajú ľahko merať a preto sa na ne kladú vyššie nároky. No na reklamu v tlači či TV sa nikto tak nepozerá.
  • Treba sa pozrieť na to, ako sa rôzne prvky, najmä vyhľadávanie a zobrazovaná reklama, dopĺňajú. Prečo sa ľudia rozhodnú po inzercii produkt kúpiť. Ak ľudia na banner nekliknú, neznamená to, že ste vyhodili peniaze do vzduchu.
  • Potrebné je zistiť koľko ľudí vďaka reklame príde na inzerovanú stránku a aký čas tam strávi.
  • No ak sa predsa rozhodnete, že na klinutí záleží, reklama musí vyzývať ku kliknutiu. Za poklesom klikania pritom môže stáť aj rozrastajúci počet bannerov, preto treba hľadať nové formy merania.
Zdroj: AdAge.com
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Tech

Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič a minister obrany Jaroslav Naď.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Rozprávky SME

Najmúdrejšia sestra (číta Robert Roth)

Klasické rozprávky (nielen) pre vaše deti.

Rozprávky SME | podcast

Neprehliadnite tiež

Podcast Tech_FM

Čierne diery sú aj také, aké by nemali byť

Čo nás učí gravitačná astronómia.

Sonda OSIRIS-REx.