Ľudí, ktorí klikajú na bannery, ubúda

Väčšina návštevníkov webu na reklamu nereaguje okamžite, hoci ju vníma.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BRATISLAVA. Predstava, že úspešnosť internetovej reklamy bude jednoznačne merateľná počtom klikov, ktorými návštevníci webu reagovali na ponuku bannera, je vážne naštrbená. "Zrejme sa už skončili časy, kedy vám počet kliknutí na online reklamu povie, že bola naozaj efektívna," napísal vo svojom internetovom vydaní časopis Advertising Age.

Za posledné dva roky totiž počet ľudí v Spojených štátoch, ktorí klikajú na reklamu klesol za posledné dva roky o polovicu na 16 percent užívateľov. Uvádza sa to v spoločnej štúdii ComScore a mediálnej agentúry Starcom.

Navyše za 85 percentami všetkých kliknutí na reklamné bannery stojí osem percent užívateľov webu. Ako keby to nestačilo, už minuloročná štúdia ukázala, že polovica všetkých kliknutí je od mladých ľudí z nižšími príjmami. Takže nie tých, na ktorých inzerenti najviac útočia.

Tento rok sa štúdia viac zamerala na alternatívne spôsoby merania efektívnosti reklamy. V jednoduchosti: to, že sa na banner neklikne, neznamená, že je neefektívny.

Neklikajú, ale reklama účinkuje

Klientské štúdie podľa AdAge dokazujú, že zobrazená inzercia (či už vo forme banneru alebo v platených vyhľadaných linkoch) generuje vyššiu návštevnosť stránky značky, vyhľadávanie značky na vyhľadávacích stránkach a zvyšuje online aj offline predaj.

Počas týždňa boli podľa štúdie internetoví užívatelia, ktorí videli reklamu, až o 65 percent náchylnejší navštíviť stránku inzerenta, ako tí, čo reklamu nevideli. Dokonca aj po štyroch týždňoch je táto pravdepodobnosť o 45 percent vyššia, tvrdí analýza.

„Kliknutie je iba jedna forma merania. Treba sa pozrieť koľko reklama stála, koľko ľudí ju videlo, ale najmä, koľko ľudí v rámci troch dní navštívilo stránku klienta. Porovnajte to s televíziou, kde je to podobné," povedal AdAge.com Steve Kerho, viceprezident pre analytiku a optimalizáciu v digitálnej agentúre Organic.

Tipy pre život vo svete, kde sa na klikanie zabudlo
  • Podstatné je zamyslieť sa o aké zobrazené reklamy má inzerent zaújem a ako zapadnú do jeho marketingového plánu. Nemá zmysel zamerať sa iba na jeden prvok (ako je počet kliknutí). Online médiá sa dajú ľahko merať a preto sa na ne kladú vyššie nároky. No na reklamu v tlači či TV sa nikto tak nepozerá.
  • Treba sa pozrieť na to, ako sa rôzne prvky, najmä vyhľadávanie a zobrazovaná reklama, dopĺňajú. Prečo sa ľudia rozhodnú po inzercii produkt kúpiť. Ak ľudia na banner nekliknú, neznamená to, že ste vyhodili peniaze do vzduchu.
  • Potrebné je zistiť koľko ľudí vďaka reklame príde na inzerovanú stránku a aký čas tam strávi.
  • No ak sa predsa rozhodnete, že na klinutí záleží, reklama musí vyzývať ku kliknutiu. Za poklesom klikania pritom môže stáť aj rozrastajúci počet bannerov, preto treba hľadať nové formy merania.
Zdroj: AdAge.com

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  2. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  6. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  9. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  10. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 7 541
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 6 338
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 6 200
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 142
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 037
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 618
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 684
  8. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 185
  9. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 3 786
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 2 793

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Fico pridáva zamestnancom, zaplatia to firmy. Pozrite sa, aké výhody majú ľudia získať

Príplatky za cestovanie za prácou či vyššia minimálna mzda.

DOMOV

Hladiny riek stúpajú, problémy majú na Kysuciach aj v Liptove

Tretí povodňový stupeň platí vo viacerých obciach.

Neprehliadnite tiež

Vypočítali, ako sa dá cestovať v čase, ale stroj postaviť nevedia

Nový výskum navrhuje matematický model, ktorý umožňuje cestovanie v čase.

Na Marse by ľudia mohli bývať v domčekoch z červených tehál

Inžinieri našli spôsob, ako z červenej pôdy Marsu vyrábať odolné tehly.

Dnes nie miláčik, som mŕtva. Keď sa vážky nechcú páriť, predstierajú smrť

Aeshna juncea sa v čase kladenia vajíčok musia brániť pred otravnými samčekmi.

TECH_FM

Húsenicu naučili žrať plast, môže to priniesť revolúciu

Vedci náhodou našli húsenicu, ktorá sa dokáže živiť polyetylénom.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop