Ľudí, ktorí klikajú na bannery, ubúda

Väčšina návštevníkov webu na reklamu nereaguje okamžite, hoci ju vníma.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BRATISLAVA. Predstava, že úspešnosť internetovej reklamy bude jednoznačne merateľná počtom klikov, ktorými návštevníci webu reagovali na ponuku bannera, je vážne naštrbená. "Zrejme sa už skončili časy, kedy vám počet kliknutí na online reklamu povie, že bola naozaj efektívna," napísal vo svojom internetovom vydaní časopis Advertising Age.

Za posledné dva roky totiž počet ľudí v Spojených štátoch, ktorí klikajú na reklamu klesol za posledné dva roky o polovicu na 16 percent užívateľov. Uvádza sa to v spoločnej štúdii ComScore a mediálnej agentúry Starcom.

Navyše za 85 percentami všetkých kliknutí na reklamné bannery stojí osem percent užívateľov webu. Ako keby to nestačilo, už minuloročná štúdia ukázala, že polovica všetkých kliknutí je od mladých ľudí z nižšími príjmami. Takže nie tých, na ktorých inzerenti najviac útočia.

Tento rok sa štúdia viac zamerala na alternatívne spôsoby merania efektívnosti reklamy. V jednoduchosti: to, že sa na banner neklikne, neznamená, že je neefektívny.

Neklikajú, ale reklama účinkuje

Klientské štúdie podľa AdAge dokazujú, že zobrazená inzercia (či už vo forme banneru alebo v platených vyhľadaných linkoch) generuje vyššiu návštevnosť stránky značky, vyhľadávanie značky na vyhľadávacích stránkach a zvyšuje online aj offline predaj.

Počas týždňa boli podľa štúdie internetoví užívatelia, ktorí videli reklamu, až o 65 percent náchylnejší navštíviť stránku inzerenta, ako tí, čo reklamu nevideli. Dokonca aj po štyroch týždňoch je táto pravdepodobnosť o 45 percent vyššia, tvrdí analýza.

„Kliknutie je iba jedna forma merania. Treba sa pozrieť koľko reklama stála, koľko ľudí ju videlo, ale najmä, koľko ľudí v rámci troch dní navštívilo stránku klienta. Porovnajte to s televíziou, kde je to podobné," povedal AdAge.com Steve Kerho, viceprezident pre analytiku a optimalizáciu v digitálnej agentúre Organic.

Tipy pre život vo svete, kde sa na klikanie zabudlo
  • Podstatné je zamyslieť sa o aké zobrazené reklamy má inzerent zaújem a ako zapadnú do jeho marketingového plánu. Nemá zmysel zamerať sa iba na jeden prvok (ako je počet kliknutí). Online médiá sa dajú ľahko merať a preto sa na ne kladú vyššie nároky. No na reklamu v tlači či TV sa nikto tak nepozerá.
  • Treba sa pozrieť na to, ako sa rôzne prvky, najmä vyhľadávanie a zobrazovaná reklama, dopĺňajú. Prečo sa ľudia rozhodnú po inzercii produkt kúpiť. Ak ľudia na banner nekliknú, neznamená to, že ste vyhodili peniaze do vzduchu.
  • Potrebné je zistiť koľko ľudí vďaka reklame príde na inzerovanú stránku a aký čas tam strávi.
  • No ak sa predsa rozhodnete, že na klinutí záleží, reklama musí vyzývať ku kliknutiu. Za poklesom klikania pritom môže stáť aj rozrastajúci počet bannerov, preto treba hľadať nové formy merania.
Zdroj: AdAge.com

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 712
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 938
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 829
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 444
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 021
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

KOMENTÁRE

Úrad, ktorý by Slovensku zdvihol reputáciu

To, že prípadný úspech vláda zneužije na marketing, je rub príbehu.

Neprehliadnite tiež

Záhadné Pluto má ešte záhadnejšiu atmosféru

Trpasličiu planétu zrejme neochladzuje plyn, ale pevné častice.

DETSKÁ RUBRIKA

Lelek lesný vidí aj za seba, nemusí ani pohnúť hlavou

Prezývali ho kozodoj, hoci kozy nikdy nedojil.

OBJEKTÍV

Skutočný Iron Man: Vynálezca s oblekom stanovil nový rýchlostný rekord

Oblek poháňa šesť malých prúdových motorov.

Vesmírne kráľovstvo Asgardia vypustilo do vesmíru svoj prvý satelit

Má vlajku a dokonca aj hymnu. Zatiaľ ho však žiadna pozemská krajina či národ neuznáva.