Ľudí, ktorí klikajú na bannery, ubúda

Väčšina návštevníkov webu na reklamu nereaguje okamžite, hoci ju vníma.

(Zdroj: Stock.XCHNG)

BRATISLAVA. Predstava, že úspešnosť internetovej reklamy bude jednoznačne merateľná počtom klikov, ktorými návštevníci webu reagovali na ponuku bannera, je vážne naštrbená. "Zrejme sa už skončili časy, kedy vám počet kliknutí na online reklamu povie, že bola naozaj efektívna," napísal vo svojom internetovom vydaní časopis Advertising Age.

Za posledné dva roky totiž počet ľudí v Spojených štátoch, ktorí klikajú na reklamu klesol za posledné dva roky o polovicu na 16 percent užívateľov. Uvádza sa to v spoločnej štúdii ComScore a mediálnej agentúry Starcom.

Navyše za 85 percentami všetkých kliknutí na reklamné bannery stojí osem percent užívateľov webu. Ako keby to nestačilo, už minuloročná štúdia ukázala, že polovica všetkých kliknutí je od mladých ľudí z nižšími príjmami. Takže nie tých, na ktorých inzerenti najviac útočia.

Tento rok sa štúdia viac zamerala na alternatívne spôsoby merania efektívnosti reklamy. V jednoduchosti: to, že sa na banner neklikne, neznamená, že je neefektívny.

Neklikajú, ale reklama účinkuje

Klientské štúdie podľa AdAge dokazujú, že zobrazená inzercia (či už vo forme banneru alebo v platených vyhľadaných linkoch) generuje vyššiu návštevnosť stránky značky, vyhľadávanie značky na vyhľadávacích stránkach a zvyšuje online aj offline predaj.

Počas týždňa boli podľa štúdie internetoví užívatelia, ktorí videli reklamu, až o 65 percent náchylnejší navštíviť stránku inzerenta, ako tí, čo reklamu nevideli. Dokonca aj po štyroch týždňoch je táto pravdepodobnosť o 45 percent vyššia, tvrdí analýza.

„Kliknutie je iba jedna forma merania. Treba sa pozrieť koľko reklama stála, koľko ľudí ju videlo, ale najmä, koľko ľudí v rámci troch dní navštívilo stránku klienta. Porovnajte to s televíziou, kde je to podobné," povedal AdAge.com Steve Kerho, viceprezident pre analytiku a optimalizáciu v digitálnej agentúre Organic.

Tipy pre život vo svete, kde sa na klikanie zabudlo
  • Podstatné je zamyslieť sa o aké zobrazené reklamy má inzerent zaújem a ako zapadnú do jeho marketingového plánu. Nemá zmysel zamerať sa iba na jeden prvok (ako je počet kliknutí). Online médiá sa dajú ľahko merať a preto sa na ne kladú vyššie nároky. No na reklamu v tlači či TV sa nikto tak nepozerá.
  • Treba sa pozrieť na to, ako sa rôzne prvky, najmä vyhľadávanie a zobrazovaná reklama, dopĺňajú. Prečo sa ľudia rozhodnú po inzercii produkt kúpiť. Ak ľudia na banner nekliknú, neznamená to, že ste vyhodili peniaze do vzduchu.
  • Potrebné je zistiť koľko ľudí vďaka reklame príde na inzerovanú stránku a aký čas tam strávi.
  • No ak sa predsa rozhodnete, že na klinutí záleží, reklama musí vyzývať ku kliknutiu. Za poklesom klikania pritom môže stáť aj rozrastajúci počet bannerov, preto treba hľadať nové formy merania.
Zdroj: AdAge.com

Najčítanejšie na SME Tech


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  3. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  4. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  5. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  6. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  7. I cez prázdniny testujte elektrobicykle
  8. 5 dôvodov, prečo sa prihlásiť na konferenciu ENERGOFÓRUM®
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom
  10. Máte už vybranú dovolenku na júl?
  1. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  2. Funguje predaj realít aj bez maklérov?
  3. BILLA a ÚNSS skontrolovali zrak 10 380 slovenským deťom
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  5. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  6. Borguľa žiada vyrúbenie dane pre americkú ambasádu
  7. Stanovisko Klubu pre BA k mimoriadnemu rokovaniu zastupiteľstva
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou
  9. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  10. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 6,25 - 7,25 % p.a.
  1. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 7 677
  2. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 7 396
  3. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 3 558
  4. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 3 382
  5. Chcete vedieť všetko o vašej krvi? Čaká vás 6000 typov vyšetrení 2 171
  6. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 2 098
  7. Máte už vybranú dovolenku na júl? 1 637
  8. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 1 588
  9. V meste či mimo mesta, stále s kvalitným internetom 1 170
  10. Zvládnete tento test o jablkách a cideroch? Otestujte sa 809

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pýcha „ja som baník, kto je viac“ sa minula. Ako sa žije v kraji, kde bane miznú

Tak ich tu vnímajú. Ako náletové buriny, ktoré sa uchytili v pustnúcom baníckom kraji.

SVET

Článok 7: Nukleárna zbraň, ktorá prvýkrát hrozí Poľsku

Štáty sa nebudú hrnúť do používania tohto nástroja, hovorí analytička.

SVET

Poliaci masovo protestujú, krajina stráca slobodu

Vládna strana postupne ovládla súdnictvo či médiá.

Neprehliadnite tiež

OBJEKTÍV

Vlezie medzi sutiny aj do tela. Nový robot sa pohybuje ako vinič

Mäkký robot pomôže pri záchranárskych prácach či v medicíne.

Vedci opravili fyziku, protón je v skutočnosti ešte ľahší

Meranie je trikrát presnejšie ako doterajšie výsledky.

Z New Yorku do Washingtonu hyperloopom? Musk má vraj ústny súhlas

Bola by to gigantická stavba, najväčšia v USA.