New York 5. augusta (TASR) - od istú hranicu a ak sa aliancii nepodarí splniť stanovený cieľ v oblasti tržieb.
Yahoo! môže vypovedať zmluvu, ak Microsoft nedokáže generovať z reklamy tržby na jedno vyhľadávanie vo výške istého stanoveného ale nezverejneného percenta v porovnaní s Google. Tiež môže od nej odstúpiť, ak podiel na trhu internetového vyhľadávania klesne pod stanovené percento.
Tieto nové detaily vyplývajú zo správy Yahoo! pre americkú komisiu pre cenné papiere SEC.
Microsoft bude počas prvých troch rokov trvania kontraktu platiť Yahoo! 50 miliónov USD (34,70 miliónov eur) ročne, aby internetový koncern mohol počas prechodného obdobia pokryť neočakávané náklady spojené s dohodou. Spoločnosť Yahoo! si počas prvých 5 rokov ponechá 88 % tržieb z reklamy umiestnenej na jej stránkach a počas zvyšných 5 rokov si ponechá 83 % až 93 %.
Cieľom 10-ročnej dohody o spolupráci medzi Yahoo! a Microsoftom je ohroziť postavenie lídra na trhu v oblasti internetového vyhľadávania a reklamy, ktorým je Google. Microsoft a Yahoo! majú spoločne 28-% podiel na trhu internetového vyhľadávania v USA - Yahoo! má 20 % a vyhľadávač Microsoftu Bing okolo 8 %. To je výrazne pod 65 % pripadajúcimi na Google. Vo zvyšku sveta je dominancia Google ešte výraznejšia, keďže jeho podiel na globálnom trhu predstavuje 67 % oproti 11-% celkovému podielu Microsoftu a Yahoo!.
Podľa dohody Yahoo! začne na svojich stránkach používať technológiu nového vyhľadávača Microsoftu - Bing namiesto interne vyvíjanej technológie vyhľadávania. To dá Microsoftu väčšiu možnosť presvedčiť návštevníkov populárnej stránky Yahoo!, aby začali používať Bing namiesto Google, na ktorý sú zvyknutí.
Yahoo! sa zasa stane predajcom internetovej reklamy Microsoftu. Softvérový koncern pri tom poskytne Yahoo! svoju technológiu Microsoft AdCenter. Výnosy si budú spoločnosti deliť.
Informovali o tom BBC a britský denník Financial Times.
(1 EUR = 1,4410 USD)