Yahoo môže vypovedať dohodu s Microsoftom, ak spolupráca nebude úspešná

Nedávna dohoda Yahoo! a Microsoftu o spolupráci v oblasti internetového vyhľadávania a reklamy má aj klauzuly umožňujúce jej vypovedanie. Internetový koncern bude môcť odstúpiť od partnerstva, ak spoločný podiel na trhu internetového vyhľadávania klesne p

New York 5. augusta (TASR) - od istú hranicu a ak sa aliancii nepodarí splniť stanovený cieľ v oblasti tržieb.

Yahoo! môže vypovedať zmluvu, ak Microsoft nedokáže generovať z reklamy tržby na jedno vyhľadávanie vo výške istého stanoveného ale nezverejneného percenta v porovnaní s Google. Tiež môže od nej odstúpiť, ak podiel na trhu internetového vyhľadávania klesne pod stanovené percento.

Tieto nové detaily vyplývajú zo správy Yahoo! pre americkú komisiu pre cenné papiere SEC.

Microsoft bude počas prvých troch rokov trvania kontraktu platiť Yahoo! 50 miliónov USD (34,70 miliónov eur) ročne, aby internetový koncern mohol počas prechodného obdobia pokryť neočakávané náklady spojené s dohodou. Spoločnosť Yahoo! si počas prvých 5 rokov ponechá 88 % tržieb z reklamy umiestnenej na jej stránkach a počas zvyšných 5 rokov si ponechá 83 % až 93 %.

Cieľom 10-ročnej dohody o spolupráci medzi Yahoo! a Microsoftom je ohroziť postavenie lídra na trhu v oblasti internetového vyhľadávania a reklamy, ktorým je Google. Microsoft a Yahoo! majú spoločne 28-% podiel na trhu internetového vyhľadávania v USA - Yahoo! má 20 % a vyhľadávač Microsoftu Bing okolo 8 %. To je výrazne pod 65 % pripadajúcimi na Google. Vo zvyšku sveta je dominancia Google ešte výraznejšia, keďže jeho podiel na globálnom trhu predstavuje 67 % oproti 11-% celkovému podielu Microsoftu a Yahoo!.

Podľa dohody Yahoo! začne na svojich stránkach používať technológiu nového vyhľadávača Microsoftu - Bing namiesto interne vyvíjanej technológie vyhľadávania. To dá Microsoftu väčšiu možnosť presvedčiť návštevníkov populárnej stránky Yahoo!, aby začali používať Bing namiesto Google, na ktorý sú zvyknutí.

Yahoo! sa zasa stane predajcom internetovej reklamy Microsoftu. Softvérový koncern pri tom poskytne Yahoo! svoju technológiu Microsoft AdCenter. Výnosy si budú spoločnosti deliť.

Informovali o tom BBC a britský denník Financial Times.

(1 EUR = 1,4410 USD)

Najčítanejšie na SME Tech


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Křetínský: Desím sa, aby napätie v koalícii neohrozilo Slovensko

Prevážil podľa mňa konsenzus, že problematika je natoľko zložitá, že politická reprezentácia nie je schopná objektívne vyhodnotiť, čo by sa jednotlivým klientom stalo.

PLUS

Nespávajú, aby mohli prekladať titulky. Zadarmo a za pár hodín

I love you, povie filmová postava a v titulkoch sa objaví: Ja láska vy.

Neprehliadnite tiež

Objavili záhadné mikróby, ktoré prežili v kryštáloch desaťtisíce rokov

Organizmy sú úplne iné než tie v databázach. Niektorí spochybňujú, či naozaj pochádzajú z kryštálov.

Google a Microsoft neukážu weby pre nelegálne sťahovanie

Nový etický kódex platí pre vyhľadávače v Británii, či prekročí jej hranice dnes nie je jasné.

Ako by to vyzeralo, ak by všetci ľudia žili v jednej budove?

Stačí približne 180-tisíc ľudí, aby mala krytá budova vlastné počasie.

Na YouTube bude menej reklám, zrušia tie najdlhšie

Hoci reklamu na YouTube zatiaľ možno filtrovať, firma sa rozhodla zrušiť svoj najinvazívnejší reklamný formát.

Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 625
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 611
  3. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 6 244
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 054
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 776
  6. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 531
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 374
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 855
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 595
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 995

Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop